Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Har et spennende vikariat hos en større arbeidsgiver. Fram til sommeren foreløpig. Fikk i dag tilbud om fast jobb hos samme arbeidsgiver, men en mer "ordinær" jobb. Har mest lyst til å satse på vikariatet, fordi det er mye mer utfordrende, men folk rundt meg lurer på om jeg er dum?! Hjelp! Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Samme firma ? Samme lønn ? Det er viktig å trives Anonymous poster hash: d315e...17a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Får du tilbud om fast nå så får du det mest sannsynlig når vikariatet ditt løper ut. Anonymous poster hash: 23403...140
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 - Samme arbeidsgiver, men annen enhet. Liker meg godt hvor jeg er nå og er litt mer skeptisk til ny enhet. - Lønn er ganske lik. Kan trolig forhandle bedre lønn i fast jobb. Det er mest oppgavene som er greia. Valg mellom utfordrende oppgaver/ansvar og lønn/sikkerhet, så kjenner jeg at jeg VIL så gjerne velge utfordende oppgaver og ansvar. Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Men hva når den du vikarierer for kommer tilbake? Anonymous poster hash: dd344...dc1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Hvis du vet du får jobb et annet sted når vikariatet går ut er det jo null stress, men å bevisst gå inn for å ikke nødvendigvis ha inntekt er jo ren idioti.. Anonymous poster hash: 23bc9...0ee
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 litt i samme situasjon. si opp fast stilling for å ta vikariat. aner ikke om jeg har jobb etterpå, og det vil keg jo helst. Anonymous poster hash: 238c5...7ca
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Jeg er i vikariat, eller midlertidig ansettelse om du vil, og vedkommende som hadde jobben skal over i en annen stilling. Derfor er det en god mulighet for at jeg kan få forlengelse utover høsten, så lenge jeg fortsetter å gjøre en god jobb til våren. Dette er en stilling i det offentlige, så en eventuelt fast stilling hvor jeg er nå må lyses ut etterhvert. Det er opp til min enhet om de trenger noen i stilllingen fast, de er vel litt i tenkeboksen mens jeg jobber midlertidig (slik jeg har forstått det). Jeg har egentlig bestemt meg for å takke nei til den faste stillingen. Lønnen er akkurat den samme. Det er oppgavene som trekker ned. Hadde jeg ikke hatt engasjementet som er SÅ spennende så ville jeg takket ja til den faste på flekken. Er jo ikke helt dum Jobben jeg har nå er det mest selvstendige og utfordrende jeg har hatt - og har en leder som SER hva jeg gjør. Det er bare så spennende på jobb og jeg klarer ikke å gi slipp på den videre muligheten den kommende våren. Mannen min støtter meg og et par venner som kjenner meg veldig godt. Andre lurer jo på hva jeg driver med som takker nei til fast stilling i staten... Takk for alle innspill. Kom gjerne med flere! Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Ville aldri takket nei til fast jobb, men det er bare meg, så lenge jobben er grei. Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 dytt. HI Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Kan du ikke spørre om du får takke ja til den faste jobben, men gå i det vikariatet fram til sommeren? Så begynner du i den faste stillingen til sommeren... Anonymous poster hash: 00c5f...22d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Jeg vil ha ny jobb, men er bare vikariater rundt her. Hadde aldri i livet sagt opp en fast jobb for et vikariat, ei heller takket nei til fast jobb for å fortsette som vikar Anonymous poster hash: 3cb2d...a78
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #13 Skrevet 18. desember 2014 Kan du ikke spørre om du får takke ja til den faste jobben, men gå i det vikariatet fram til sommeren? Så begynner du i den faste stillingen til sommeren... Anonymous poster hash: 00c5f...22d Den faste jobben er ubesatt fra nyttår så de var tydelige på interjvuet på at de MÅ ha noen så fort som mulig. Helst februar, senest april (3 mnd oppsigelse). Hadde jeg kunnet ville jeg gjort som du skisserer, jobbet ferdig vikariatet for så å ta den faste. HI Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #14 Skrevet 18. desember 2014 Jeg ville holdt på vikariatet, ut ifra hva du forteller. Trivsel er VIKTIG! Og som du sier, det er mulig de trenger deg videre etterhvert, i den stillingen du har nå. Ha litt is i magen! Hvis du ser at du ikke kommer til å få fortsette der du er nå når vikariatet går ut, har du i det minste fått godt med erfaring med noe du liker og vil drive med videre. Jeg syns det bør telle her. En døll jobb kommer du til å kjede deg i, selv om det er aldri så fast en stilling. (Jeg gjenkjenner iveren din etter spennende arbeidsoppgaver og vet med meg selv at jeg hadde angret om jeg hadde gått for en fast, kjedelig stilling) Anonymous poster hash: 027ba...ebd
Iiiiik Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Jobb er en viktig del av livet for meg, jeg tilbringer mange timer der og er ikke noe jeg bare gjør for lønna sin skyld. Å trives, å få utvikle meg og oppleve mestring er viktig. Jeg ville altså gjort som deg. Å bli i vikariatet vil jo også gi deg relevant erfaring du kan bruke når du eventuelt må søke annen jobb frem mot sommeren. Dessuten fremstår du som en attraktiv arbeidstaker i det du forteller om deg selv, så du kan sikkert få noe du gjerne vil ha.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #16 Skrevet 18. desember 2014 Har du råd til å eventuelt bli stående uten jobb? Hvordan er arbeidsmarkedet der du bor? Det er jo stor forskjell på om du bor i storby eller et lite sted med to-tre arbeidsgivere. Anonymous poster hash: fb9e0...075
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #17 Skrevet 18. desember 2014 Jeg kommer til å si opp min 100% fast stilling for å jobbe i en 70% stilling frem til 31.12.15. Hvorfor? Fordi jeg slipper å pendle i 2 timer hver dag, og fordi den nye jobben gir mulighet til videreutvikling og stadig nye utfordringer. Må sies at den antagelig blir økt opp til 100% stilling og at den nesten garnantert blir videreført til 2016. Anonymous poster hash: ce8c3...248
Jezebel Skrevet 18. desember 2014 #18 Skrevet 18. desember 2014 Min første tanke var at jeg synes ikke det er riktig å takke nei til fast stilling i ditt tilfelle. Hvis du ikke skulle få deg en annen jobb vil du jo havne på dagpenger og det synes jeg er feil når men har valgt å være uten jobb. Det at du har gode muligheter for videre ansettelse stiller derimot saken i et annet lys. Jeg ville selv vært veldig i tvil om hva jeg skulle gjort. Lytt til magefølelsen din: hvis den sier at du vil ta sjansen på å få drømmejobben så synes jeg du skulle gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #19 Skrevet 18. desember 2014 Jeg ville holdt på vikariatet, ut ifra hva du forteller. Trivsel er VIKTIG! Og som du sier, det er mulig de trenger deg videre etterhvert, i den stillingen du har nå. Ha litt is i magen! Hvis du ser at du ikke kommer til å få fortsette der du er nå når vikariatet går ut, har du i det minste fått godt med erfaring med noe du liker og vil drive med videre. Jeg syns det bør telle her. En døll jobb kommer du til å kjede deg i, selv om det er aldri så fast en stilling. (Jeg gjenkjenner iveren din etter spennende arbeidsoppgaver og vet med meg selv at jeg hadde angret om jeg hadde gått for en fast, kjedelig stilling) Anonymous poster hash: 027ba...ebd Tusen takk for svar. Det er nok "spenningen" som trekker det lengste strået. Skal jobbe rævva av meg, slik at de vurderer sterkt å ha meg med videre til høsten Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #20 Skrevet 18. desember 2014 Jobb er en viktig del av livet for meg, jeg tilbringer mange timer der og er ikke noe jeg bare gjør for lønna sin skyld. Å trives, å få utvikle meg og oppleve mestring er viktig. Jeg ville altså gjort som deg. Å bli i vikariatet vil jo også gi deg relevant erfaring du kan bruke når du eventuelt må søke annen jobb frem mot sommeren. Dessuten fremstår du som en attraktiv arbeidstaker i det du forteller om deg selv, så du kan sikkert få noe du gjerne vil ha. Tusen takk for svar. Er helt enig med deg. Særlig nå som jeg har fått smaken på en stilling med mye frihet og mye ansvar. I kombinasjon med en leder som er positiv og tilsnakkenes så er det gull HI Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #21 Skrevet 18. desember 2014 Har du råd til å eventuelt bli stående uten jobb? Hvordan er arbeidsmarkedet der du bor? Det er jo stor forskjell på om du bor i storby eller et lite sted med to-tre arbeidsgivere. Anonymous poster hash: fb9e0...075 Godt poeng. Bor i en større by og finner alltids "noe" i påvente av andre jobber. Eventuelt via vikarbyrå, der er det mye administrasjonsjobber. Ikke noe jeg har lyst på for livet, men kortere oppdrag ville gå helt fint. Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #22 Skrevet 18. desember 2014 Min første tanke var at jeg synes ikke det er riktig å takke nei til fast stilling i ditt tilfelle. Hvis du ikke skulle få deg en annen jobb vil du jo havne på dagpenger og det synes jeg er feil når men har valgt å være uten jobb. Det at du har gode muligheter for videre ansettelse stiller derimot saken i et annet lys. Jeg ville selv vært veldig i tvil om hva jeg skulle gjort. Lytt til magefølelsen din: hvis den sier at du vil ta sjansen på å få drømmejobben så synes jeg du skulle gjøre det. Takk for svar. Hittil i arbeidslivet har jeg vært som katten, alltid landet på beina Derfor har jeg tro på å ta en sjanse nå. Ser poenget ditt med dagpenger, men jeg er rimelig sikker på at jeg vil finne noe raskt igjen. I tillegg har jeg veldig lyst til å satse 110% på å få til spennende saker i vikariatet. Oppgavene har vært nedprioritert lenge, så alt jeg får til blir en bonus. I tillegg er det et felt hvor jeg trives supert og kan bruke mye av kompetansen min og mine personlige egenskaper. Det er verdt MYE. Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #23 Skrevet 18. desember 2014 Jeg kommer til å si opp min 100% fast stilling for å jobbe i en 70% stilling frem til 31.12.15. Hvorfor? Fordi jeg slipper å pendle i 2 timer hver dag, og fordi den nye jobben gir mulighet til videreutvikling og stadig nye utfordringer. Må sies at den antagelig blir økt opp til 100% stilling og at den nesten garnantert blir videreført til 2016. Anonymous poster hash: ce8c3...248 Jeg heier på deg og håper at du får forlenget 70% jobben utover i 2016. Forstår veldig godt det du sier om videreutvikling og nye utfordringer. Herlig å bli kvitt lang pendlevei, også. Lykke til HI Anonymous poster hash: db56a...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå