Gå til innhold

Sengetøy av god kvalitet

Anbefalte innlegg

Har tenkt å invistere i et skikkelig bra sengetøy. Gjerne egyptisk bomull? Jeg er ikke så opptatt av merker, men vil ha det mykeste og mest slitesterke og som gir litt luksusfølelse. 

Hva vil dere anbefale? Er feks Lexington oppskrytt? Hva med Høie sine som er av de med best kvalitet? Gant? Eller har de noe bra på Princess, Kid, eller noe helt annet?

Jeg er ikke så glad i mye mønster/trykk, men liker klassiske ting ala ruter, eller noe helt ensfarget.

Anonymous poster hash: f8f8f...5a4
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187739-senget%C3%B8y-av-god-kvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glem Kid sitt!

Princess har utrolig bra sengetøy som holder seg i evigheter. Jeg kjøper stort sett sateng eller flanell der (de har den beste flanellen) eller damask. Damask vil jeg anbefale i lyse farger da den har en tendens til å falme litt uansett hvor du kjøper den.

Jeg har god erfaring med Høye sitt, men da betaler man bare mer for det samme man får hos Princess.

Ellers vil jeg legge til at Ikea har det beste bomull sengtøy, men av ukorant str i tilfelle.

Anonymous poster hash: 3b42e...13d

Annonse

Overraskende nok, har La Redoute ganske bra sengetøy under merket "Best". Har kjøpt ett sett i stripet bomullsateng (det er en stund siden, og ikke den fargen som er her, men det var denne typen: http://www.laredoute.no/best/dynetrekk-i-sateng-i-stripet-modell/181131?N=1z141xaZ6dvZ1z140fg&Ns=RankValue3|1&Nao=6&selArt=846642) for 4 år siden, og den ser fremdeles ny ut. Det er ikke billig billig, men ikke så dyrt som toppmerkene. Veksler mellom det settet og ett dyrere sett fra Desforges kjøpt i Frankrike, og Best settet holder seg minst like godt etter mange vask på 60 grader. Bruker ikke tørketrommel slik st jeg slipper å stryke.

Kjøper også madrasslaken i bomull, for jeg kan ikke fordra strech, særlig dersom det er i syntetisk stoff.

Anonymous poster hash: 15a5b...632

Annonse

Litt avhengig av hvor du bor har de fantastisk sengetøy i langfibret egyptisk bomull hos Norsk Dun. Det er satengvevet, og holder seg veldig bra.

Til en del av dere: Damask er ikke en kvalitet, det er heller ikke sateng. Damask og sateng er vevemåter, det handler kun om hvilket mønster trådene lager. Satengvev er glatt, damask er samme vevemetode men med møsnter i veven. Kvaliteten kan være urdårlig selv om det er damask eller sateng. For eksempel får du kjøpt satengsengetøy i polyester (som kalles "silke") til nix og nada, det er deretter i kvaliteten..

Gå for langfibret bomull, eller bambus. Og legg gjerne litt penger i det, du får hva du betaler for.

Jeg har Lexington, Gant og Beach House og er svært fornøyd. Vasket det sikkert tusenvis ganger, og det ser helt nytt ut.

Anbefales sterkt.

Tusenvis? Vasker du sengetøy daglig?Anonymous poster hash: ddd23...23e

Hehe.. Har hatt dem i flere år, og vaskes en gang i uken. Bytter på hver uke. Og ofte gjester på overnatting, og da blir det en del omganger med vask.

Jeg er fornøyd med sengetøy fra Lene Bjerre til 1.500 pr stk og med det fra Missoni til ca 4.000 pr stk. Konge å se på også etter min smak. Sikkert ikke alle som er enig i det, men jeg ser ingen grunn til å disse andres smak.

Anonymous poster hash: 62645...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...