Gå til innhold

Gravid etter MA?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en MA for fem uker siden, og for en uke siden tok jeg er graviditetstest som viste positivt. Føler meg gravid, tok ny test i dag, også den positiv. Kan jeg være gravid igjen, eller er det bare hcg som henger igjen fra forrige gang?. Det var på nivå 2400 den dagen jeg tok tabletter for 5 uker siden. Føler meg som sagt gravid, kvalm og uggen... Det hadde vært beste julegaven ever... 😘

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187729-gravid-etter-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt legekontoret i morgen og bedt om å få komme og ta en blodprøve, det vil jeg tro du får komme inn og tatt, også kan du ta en ny til mandag - da vil du få et helt konkret svar.

Men jeg tenker også at om du hadde hcg på 2400 for fem uker siden, så ville det vært lett å tenke at det skulle vært ute av kroppen din nå - men kroppene våre er rare, spesielt etter ting som MA, og en kan aldri vite, desverre...

Håper på det beste for deg :)

Anonymous poster hash: 15845...4b9

Annonse

Jeg ble gravid før mens etter min ma. Var også redd for at det var rester, men tok en tur til legen og fikk tatt blodprøve over noen dager, og den viste at hcg'en steg. Nervepirrende og spennende dager, men nå er jeg 17 uker på vei :) Masse lykke til!

Tusen takk for oppmuntrende svar setter stor pris på det! Jeg har bestilt time hos legen i morgen, for ultralyd (sikkert for tidlig å se men) og blodprøve. Og så ny blodprøve på mandag. Da får jeg vel svar lille julaften kanskje... Da blir det enten lykke, eller litt deppa med et glass vin på julaften håper på det første. Ja, jeg skal oppdatere neste uke og hvis det er flere som har erfaringer legg inn her, kjekt å lese om andre som har opplevd det samme... Ha en fin førjulstid jenter

Tusen takk for oppmuntrende svar setter stor pris på det! Jeg har bestilt time hos legen i morgen, for ultralyd (sikkert for tidlig å se men) og blodprøve. Og så ny blodprøve på mandag. Da får jeg vel svar lille julaften kanskje... Da blir det enten lykke, eller litt deppa med et glass vin på julaften håper på det første. Ja, jeg skal oppdatere neste uke og hvis det er flere som har erfaringer legg inn her, kjekt å lese om andre som har opplevd det samme... Ha en fin førjulstid jenter

Altså kjekt å lese om andre som det har gått bra med etter MA, ikke kjekt å lese at andre har hatt MA ( håper det var forståelig kommentar hehe)

Oppdaterer tråden slik at dere får vite hvordan det gikk. Dessverre hadde nivået sunket fredag til mandag, fra 38 til 20. Så da er det over for denne gang. Kanskje var det ny graviditet, kanskje rester fra forrige gang, det er nå 6 uker siden. Trist, men sånn er vel livet.... Prøver igjen med en gang, venter ikke på mensen.

God jul og lykke til, til alle som leser dette i håp om å finne svar og håp...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...