Gå til innhold

Hjelp, trenger råd mot forstoppelse/hard mage hos voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mageknip, og kommer nesten ikke på do. Jeg har linfrø, men jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke de. Noen som vet, eller har andre gode tips?

Anonymous poster hash: 3c961...266
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett eggeglass med olje :)

Anonymous poster hash: cbc62...e06

Skrevet

Linfrø kan blandes med yoghurt, biola, e.l.

Skrevet

Legg linfrøi et glass med vann over natta. Bland så frøene i yoghurt,. Ser veldig slimete ut, men blandet i yoghurt merkes det ikke.

Anonymous poster hash: b3413...569

Skrevet

kjøp deg lactulose og ta en god dose på 25 ml - da kommer det ut. Jeg er konstant forstoppet hvis ikke jeg tar lactulose hver dag. Tror jeg har irritabel tarm (hard mage varianten..). Eneste som holder magen min i gang, og det ødelegger ikke tarmfunksjonen din, det bare trekker ut mer vann av tarmen, så også viktig å drikke nok vann :)

Anonymous poster hash: 92929...49b
Skrevet

Linfrø kan blandes med yoghurt, biola, e.l.

Jeg har ikke.Kan kanskje blande med litt cottage cheese. Men må de svelle først, synes jeg har hørt noe om det. Hvor mye linfrø?

Skrevet

kjøp deg lactulose og ta en god dose på 25 ml - da kommer det ut. Jeg er konstant forstoppet hvis ikke jeg tar lactulose hver dag. Tror jeg har irritabel tarm (hard mage varianten..). Eneste som holder magen min i gang, og det ødelegger ikke tarmfunksjonen din, det bare trekker ut mer vann av tarmen, så også viktig å drikke nok vann :)

Anonymous poster hash: 92929...49b

Kan kjøpe det i morgen og prøve, hvis det ikke skjer noe mirakuløst i natt :)

Takk for tips :)

Skrevet

Ett eggeglass med olje :)

Olivenolje?

Skrevet

Ett eggeglass med olje :)Anonymous poster hash: cbc62...e06

Olivenolje? Anonymous poster hash: 3c961...266

Ja, dette er råd jeg har fått fra sykepleier og bror min har prøvd med hell ;-)

Skrevet

Ett eggeglass med olje :)Anonymous poster hash: cbc62...e06

Olivenolje? Anonymous poster hash: 3c961...266

Ja, dette er råd jeg har fått fra sykepleier og bror min har prøvd med hell ;-)

Takk for tips :)

Skrevet

Parafin :-D renset parafin fra apoteket bruker vi å ha på lager til både mennesker og dyr. Mindatter har brukt det sammenhengende i flere år pga hard mage,1ss pr dag. Kan tas i "store"mendger uten problem ( 4-5 ss brukes uten problemer her, hestene får flere liter....). Lykke til ;-)

Skrevet

Da jeg slet med det samme, holdt jeg magen i gang med en spiseskje linfrø rørt ut i et glass med biola hver dag. Bare svelg frøene ned.

Trenger ikke å bøtelegge de først.

Men på det verste, før jeg startet med linfrøene måtte jeg ta noen runder med lactulose, så hvis du er veldig forstoppet, anbefaler jeg det først.

Håper du blir bedre snart 😊

Skrevet

Parafin :-D renset parafin fra apoteket bruker vi å ha på lager til både mennesker og dyr. Mindatter har brukt det sammenhengende i flere år pga hard mage,1ss pr dag. Kan tas i "store"mendger uten problem ( 4-5 ss brukes uten problemer her, hestene får flere liter....). Lykke til ;-)

Takk :)

Skrevet

Da jeg slet med det samme, holdt jeg magen i gang med en spiseskje linfrø rørt ut i et glass med biola hver dag. Bare svelg frøene ned.

Trenger ikke å bøtelegge de først.

Men på det verste, før jeg startet med linfrøene måtte jeg ta noen runder med lactulose, så hvis du er veldig forstoppet, anbefaler jeg det først.

Håper du blir bedre snart

Takk, det håper jeg og :)

Skrevet

Dersom du ikke legger linfrøene i vann før du tar dem, MÅ du drikke mye. Det samme må du hvis du tar lactulose. Og rikelig med drikke og nok fiber er et generelt råd for å forebygge forstoppelse.

Anonymous poster hash: 9b2f1...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...