Gå til innhold

Hva ser man egentlig på ul ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg å mannen vurderer å dra på tidlig ul etter nyttår, siden jeg bare er 5+4 nå straks så kom vi frem til at det blir vel for tidlig før jul ? Vi vil jo gjerne se at det er noe der, vet vi ikke kan forvente så veldig mye, men i allefall lyst å se at det er liv :) Hva vil dere anbefale ? :)

Skrevet

Hva en kan se kommer jo helt ann på når dere vil dra på ul. 

I uke 6-7 så ser du et fosteranlegg med blinkende hjerte. I uke 10 ser du noe som ligner en mini-baby. Skal du se på nakkefold så gjøres dette helt opp mot uke 12 og frem til uke 14. 

Anonymous poster hash: f5208...bb7
Skrevet

Vurderer å dra å se på babyen i uke 8 eller 9, vil egentlig bare ha bekreftet at det er noe der og at hjertet slår, resten klarer jeg å vente med til oul :)

Skrevet

Da hadde jeg nok kanskje ventet til uke 10, veldig gøy å se en liten mini-baby :) 

Anonymous poster hash: f5208...bb7
Skrevet

Hmm, 4 uker til, jammen, åååh det er så lenge til :P hehe utolmodig :P Jeg som helst skulle vært i uke 12 i dag :P 

Skrevet

Rundt uke 8 ser du en liten bamsemums (en veldig søt en altså!), rundt uke 10 begynner det å ligne på en liten mini-baby (med et veldig stort hode), mens rundt uke 12-13 vil du kunne se en mini-baby (med et hode som er litt mindre proporsjonert enn rundt uke 10).

Om du aller helst bare ønsker å se et hjerte som slår, kan du like gjerne dra allerede rundt uke 7. Om det er det du kjenner du trenger ånde, forstår jeg godt at det er vanskelig å skulle vente helt til du kan se en liten mini-baby i uke 12... :)

Skrevet

Du ser ikke stort så tidlig, du ser plommesekken og kanskje noe hvitt inni den som blir baby, men sånn rundt uke 10 -12 kommer du til å se mye mer tydelig :) Jeg sjekket, eller legen gjorde det fordi de har UL og så kun plommesekken og en hvit skygge helt på ene siden som ble baby sa legen. Jeg er 6+4. Så da er det nok litt tidlig for din del også særlig om du skal gjøre det privat - da ville jeg ventet litt til :)

Skrevet (endret)

Jeg var på UL 12+0. Da så vi en baby :D, hadde armer, bein, fingrer og tær. Og en liten søt nese. Alt var på plass og alt så normalt ut  :) Kunne også se at blæren hadde væske, så det har begynt å drikke fostervann. Fosteret hoppet rundt og koste seg, spesielt hvis jm dultet litt borti det. Ja, så så både så vi og hørte hjertet. Veldig koselig å gå på UL :)

Endret av ØYNE
Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 10 :) Der så vi armer og ben som "vinket" til oss, og babyen hoppet rundt inni der. Veldig glad jeg var på tidlig ultralyd, hadde ikke klart å vente helt til uke 19 med å sjekke at alt var i orden. 

Jeg hadde valgt å vente til enten uke 10 eller 12, da får man sett mye mer. Men er det bare hjerteaktivitet dere vil se så holder det jo å bare vente til uke 7. 

Skrevet

Jeg vurderer også å bestille time til tidlig ul. Er vel 12 uker i midten av jan. Men samtidig tenker jeg : hva om det er noe galt med barnet på tidlig ul. Da blir det kanskje mer bekymringer resten av svangerskapet😳 får jo ikke gjort noe med det uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...