Gå til innhold

Trenger man bilstolpose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke hatt bruk for det. Har han i en fleece-dress, lue, votter og raggsokker over de vanlige klæra hans, pluss teppe om det skulle være skikkelig kaldt. Han er født i september. Og du får jo mot våren, så da blir det jo varmere i været også :)

Annonse

Hadde ikke klart meg uten. Perfekt for å regulere temperaturen. Mini har kun hatt på pysjen og lue når hun har vært og levert i barnehagen til storebror. Har gjerne sovnet på vei tilbake, og da har jeg bare bært inn stolen og latt henne sove videre inn med glidelåsen åpen. Har også brukt den i vogna de første månedene. Har desemberbarn, og har ikke villet at mini skulle sitte med utedress i bilen på grunn av sikkerheten ifht selene, og det har vært for kaldt, snødd, blåst for mye til at jeg har villet dratt henne ut i bare ullklær. Blir fort for varmt med mye ull når bilen blir varm.

Bleiebøtte og vippestol har jeg derimot aldri hatt behov for med noen av mine barn, til tross for at jeg har det.

Har kjøpt det denne gangen siden det blir vinterbaby. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe det, men hadde en venninne på besøk med nyfødt som brukte bilstolpose og da så jeg hvor lettvint det var! Spesielt i starten når de sover mye og man da bare kan dra ned glidlåsen når man kommer inn isteden for å vekke for å ta av klær osv. Og definitivt bedre mtp sikkerhet da man strammer selene helt inntil kroppen. Kjøpte voksi move på tilbud.

Endret av Lulusen

Jeg hadde det ikke til de to første, fordi de var født i mars og i juni, Men jeg har kjøpt det nå. Har termin 1.februar. Jeg kjøpte brukt. 

Tenker at det er deilig å slippe å kle på den lille kroppen masse masse klær. Men bare litt ull og så i posen. 

Annonse

Veldig kjekt. Det er ikke trygt å ha på fleecedresser eller tykke ulldresser under selen i bilen. En bilstolpose eliminerer dette problemet. 

Anonymous poster hash: e6488...b35

Fleece-dresser er som regel nokså tynne, så de er ikke farlige å ha under selen om man strammer nok.

Anonymous poster hash: 642ba...17d

Vi har aldri savnet det. Har brukt bare innetøy i bilen, pluss evt ullsokker og lue, med teppe over kroppen. Synes det er lettvint å kunne ta bort teppet når bilen blir varm :) men vi bruker ikke bil i hverdagen da, bare på lengre turer (1,5 time ca), så bilen er jo god og varm mesteparten av tida.

• 4 uker senere...

Jeg fikk i gave fra ei venninne og brukte den masse..både i bil og som vognpose:) veldig fornøyd! Venter junibaby nå, men om den passer til vinteren igjen så bruker jeg den mer enn gledelig..praktisk og lettvindt😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...