Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Mini på to år var hjemme fra bhg på mandag med feber, men ble frisk utpå dagen. Våknet frisk og rask tirsdagmorgen og ble sendt i bhg (de har ikke 24 timers karantene i bhg). Ble ringt etter kl 10 og hentet en frisk og glad unge. Ike varm og ikke slapp, men tok ikke feberen. Leverte igjen i dag en unge som sover godt, spiser godt og er i generell fin form. Ble igjen ringt etter da han hadde 37,7 i feber og hadde lagt seg på gulvet for å leke med biler en gang. Fikk igjen hjem en rask og fornøyd gutt som har lekt ute i snøen og vært i hundre hele dagen. Han er ikke litt forkjølet engang. Nå våger jeg nesten ikke levere han i morgen. Hva skal vi gå etter når han hverken er forkjølet eller har feber? Regnes 37,7 som feber? Er det vi som misforstår helt her? Anonymous poster hash: 16fae...d5f
Gustav Klitt Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 38 er feber. 37,7 er "subfebril". Men allmenntilstanden er vel så viktig.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 De sender han vel ikke hjem for moro skyld? Selv om han virker i fin form kan han Være slakk i bhg. Det er mye mer slitsomt å Være i bhg enn hjemme.. om 37, 7 er særlig feber avhenger jo litt av normaltemperaturen hans også.. Anonymous poster hash: 1312a...c1a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Ble dere ringt etter pga feber på tirsdag og? Jeg jobber i barnehage, og oss oss regnes feber fra 38,0 og oppover Anonymous poster hash: eb733...3f9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 37,7 er ikke feber. Uavhengig av normal kroppstemperatur. Det er 38 og over som blir definert som feber. Anonymous poster hash: 3cfa7...4bb
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 Ble dere ringt etter pga feber på tirsdag og? Jeg jobber i barnehage, og oss oss regnes feber fra 38,0 og oppover Anonymous poster hash: eb733...3f9 Postet litt fort. Men kan og ringe uten at barn har feber, hvis ikke allmenntilstanden er god. Selv om han er i fin form hjemme, så er det ikke sikkert at han er det i barnehagen. Barnehagen har et helt annet tempo og lydnivå enn hjemme. Jeg er sikker på at de gruer seg like mye for å ringe når det gjentar seg, som du gruer deg for å levere. Anonymous poster hash: eb733...3f9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 Noen barnehager regner alt over 37,5 på morgenen og 38,0 på ettermiddagen som feber. Vil tro det kanskje er allmenntilstanden som gjør at de har ringt? Er annerledes å være hjemme med en voksen enn i bhg med en voksen på deling... Anonymous poster hash: f0c87...12c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Min 1,5 åring hadde temperatur 37,6 i dag tidlig og han var ganske redusert bare av det. Så jeg leverte ikke i barnehagen. Anonymous poster hash: d4b2d...d89
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Legen sa her at kroppen ikke regulerer temperatur riktig før de er nærmere 10 år så vi skulle ikke drive å måle så ofte (har vært mye syk) og alt under 38 er frisk!
Sint naken biltyv Skrevet 17. desember 2014 #10 Skrevet 17. desember 2014 Yngste min på tre måneder og jeg har alltid 37.7. Har vi alltid nesten feber vi da?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #11 Skrevet 17. desember 2014 Ta en feberfri dag uansett hva regelen i bhg måtte være. Anonymous poster hash: 0a311...7fc
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #12 Skrevet 17. desember 2014 Legen vår sier 37,8 er feber, rett og slett fordi det jo er høyere enn barnets normale temperatur, og sett sammen med almenntilstand er en indikator på at barnet ikke er i form... Anonymous poster hash: 853c8...d8f
Elskerhøsten2014 Skrevet 17. desember 2014 #13 Skrevet 17. desember 2014 min har feber da, for tempen hans ellers er 36,5gr
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #14 Skrevet 17. desember 2014 Nei. Det er uansett ikke feber før en bikker 38. Anonymous poster hash: 00137...51d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #15 Skrevet 17. desember 2014 Er det faktisk vanlig å vite hva som er eksakt kroppstemperatur på friske barn? Tar dere regelmessig temperaturen for å sjekke hva som er 'normalen'? Jeg måler bare feber når barnet er tydelig varm og utilpass, så jeg aner ikke hva den ligger på til vanlig. Burde jeg det? Poenget her er at almenntilstanden har vært veldig god begge dagene og jeg har faktisk ikke vært i tvil om å sende i bhg. Han har vært i fin lek hver gang jeg har hentet og rett i lek, både ute og inne når vi kom hjem. Jeg syns det er vanskelig å vite om jeg skal sende han i bhg i morgen. Egentlig vurderer jeg ikke å ha et friskt barn uten feber hjemme, men syns det blir flaut hvis de ringer etter meg for tredje gang på en uke! Men hva ellers enn feber og formen ellers skal man gå etter da? Huff, syns dette blir dumt uansett. Dumt for jobb å være hjemme med friskt "sykt" bram, og dumt for bhg hvis de mener han er for syk til å være der... Heldigvis bare to dager igjen til juleferie! Hi Anonymous poster hash: 16fae...d5f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #16 Skrevet 17. desember 2014 Høres ikke rent lite uetisk ut å stadig måle rektaltemp på friske barn for å vite hva som er normalen. Uansett vil ingen lege kalle det feber før 38. Så slutt å traumatiser barna deres. Anonymous poster hash: 00137...51d
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. desember 2014 #17 Skrevet 18. desember 2014 Vi måler ikke feber i Bhg. Men ser på allmenntilstanden til barna.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #18 Skrevet 18. desember 2014 min har feber da, for tempen hans ellers er 36,5gr Hvorfor tilsier kroppstemperatur på 36,5 at han har feber når han har 37,7? Det gir jo ingen mening Anonymous poster hash: eb733...3f9
klg,2 boys now:) Skrevet 18. desember 2014 #19 Skrevet 18. desember 2014 I følge fylkeslegen som lager retningslinjer for Bhg -37,7 formiddag er feber -allmentilstand avgjørende Synes kansje Bhg hadde vært lur om de laget en 24 timers regel så ungene vil være friske når de kom tilbake til bhg.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #20 Skrevet 18. desember 2014 I følge fylkeslegen som lager retningslinjer for Bhg -37,7 formiddag er feber -allmentilstand avgjørende Synes kansje Bhg hadde vært lur om de laget en 24 timers regel så ungene vil være friske når de kom tilbake til bhg. Da er det på tide at fylkeslegen oppdaterer kunnskapene sine. Har sikkert vært kontorarbeider for lenge. En 24 timers regel er helt tåpelig. Bhg ansatte har ingen kunnskap i å ta stilling til hvilke barn som er syke og hvor lenge de skal være borte fra bhg. Anonymous poster hash: 00137...51d
klg,2 boys now:) Skrevet 18. desember 2014 #21 Skrevet 18. desember 2014 Ser fort om en unge ikke er i form til og være i Bhg. Tror du ikke Bhg ansatte ser det???😳😳da tviler jeg litt på hva de holder på med i såfall. Enkelte Bhg måler ikke temp,allmentilstand som avgjør
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #22 Skrevet 18. desember 2014 Ring pedleder/styrer og forklar problemet. Si hvordan han har vært hjemme og at du opplever at han er frisk. Vær hyggelig og ikke anklagene mot personalet som sender han hjem. Si at du skjønner at syke barn skal hjem men at du opplever han som frisk. Be om at pedleder eller en annen voksen dobbelsjekker om ungen er syk før han evt sendes hjem resten av uka. Det kan hende en voksen i personalet er ekstra ivrig på syke barn og ringer før de andre voksne får sjekket. Det er enklere å ta en telefon til barnehagen i dag og så si i garderoben i morgen at du har snakket med styrer/pedleder og avtalt at barnet skal komme og at han har blitt sendt hjem med god sllmentilstand flere dager nå. Jeg hadde aldri vært hjemme fra jobb med en frisk unge bare fordi barnehagen sender han hjem. Anonymous poster hash: bed58...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå