Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Vi blir 5 venninner med 5 menn. Har søkt meg frem til ca 500 gr pinnekjøtt pr person, så ca 5 kg totalt? Men hva med poteter? 3 stk pr pers i gjennomsnitt? Håper noen der ute har bedre erfaring med mengde enn meg Anonymous poster hash: 9fd11...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Hvor store poteter er det snakk om? Hvis det er små mandel ville jeg ha regnet 4-6 pr pers, det skal jo sikkert serveres i to runder? Anonymous poster hash: 7b20c...fab
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Ville gått for litt mer enn 500 gram siden det er voksne menn det er snakk om. Ville hatt rundt 6 kilo. Lik mengde kålrabi som pinnekjøtt (mest vann, så det koker vekk MYE). 3 stk potet holder lenge. Husk noen i kålrabistappen også Anonymous poster hash: d1075...fee
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Jeg så for meg ca vanlig matpotetstørrelse. Derifra hadde jeg tenkt å regne om til den typen jeg velger i butikken. Jeg vet ikke enda, ser du. Kommer litt an på hva de har, og hva som ser fint ut. Har forstått at mandelpotet er typisk til pinnekjøtt, men selv er jeg egentlig mer glad i litt melne poteter... Kerrs pink, feks. Anonymous poster hash: 9fd11...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Jeg så for meg ca vanlig matpotetstørrelse. Derifra hadde jeg tenkt å regne om til den typen jeg velger i butikken. Jeg vet ikke enda, ser du. Kommer litt an på hva de har, og hva som ser fint ut. Har forstått at mandelpotet er typisk til pinnekjøtt, men selv er jeg egentlig mer glad i litt melne poteter... Kerrs pink, feks. Anonymous poster hash: 9fd11...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 3 poteter holder i massevis! Det er jo kjøtt og stappe som er godt Når vi lager beregner jeg 500 gr på damer og et kg per mann. 500 gr per pers blir knapt! Anonymous poster hash: e800b...9c4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Ville gått for litt mer enn 500 gram siden det er voksne menn det er snakk om. Ville hatt rundt 6 kilo. Lik mengde kålrabi som pinnekjøtt (mest vann, så det koker vekk MYE). 3 stk potet holder lenge. Husk noen i kålrabistappen også Anonymous poster hash: d1075...fee 6 kg? Men vi er jo 5 faner også. Tror du ikke det utligner litt. Tviler egentlig på at damene spiser 500 gr hver. Men ok, kan godt stole på deg å ha litt mer enn 5 kg totalt Takk for tips ang kålrabistappa. Den har jeg egentlig ganske god kontroll på. Og selvsagt har jeg potet i Anonymous poster hash: 9fd11...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Ville gått for litt mer enn 500 gram siden det er voksne menn det er snakk om. Ville hatt rundt 6 kilo. Lik mengde kålrabi som pinnekjøtt (mest vann, så det koker vekk MYE). 3 stk potet holder lenge. Husk noen i kålrabistappen også Anonymous poster hash: d1075...fee 6 kg? Men vi er jo 5 faner også. Tror du ikke det utligner litt. Tviler egentlig på at damene spiser 500 gr hver. Men ok, kan godt stole på deg å ha litt mer enn 5 kg totalt Takk for tips ang kålrabistappa. Den har jeg egentlig ganske god kontroll på. Og selvsagt har jeg potet i Anonymous poster hash: 9fd11...3f7 Hehe, faner eller damer. Same shit Anonymous poster hash: 9fd11...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 3 poteter holder i massevis! Det er jo kjøtt og stappe som er godt Når vi lager beregner jeg 500 gr på damer og et kg per mann. 500 gr per pers blir knapt! Anonymous poster hash: e800b...9c4 1 kg pr mann? Men ok. Jeg lager mer enn 5 kg da. Heldigvis har jeg fryseren full Anonymous poster hash: 9fd11...3f7
soleia Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Går ikkje an å rekne poteter som stk. Mor mi seier 4 personar pr kg poteter, men til pinnekjøtmiddag synes eg ofte det vert litt lite. Ville nok hatt 3- 3,5 kg poteter.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Går ikkje an å rekne poteter som stk. Mor mi seier 4 personar pr kg poteter, men til pinnekjøtmiddag synes eg ofte det vert litt lite. Ville nok hatt 3- 3,5 kg poteter. Nei, jeg forstår jo egentlig at det ikke gjør det, men synes likevel det er lettere en kg-beregning. Men takk skal du ha for svar. Jeg skriver det bak øret Anonymous poster hash: 9fd11...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Jeg ville beregnet en pakke på 1kg som nok pinnekjøtt til 2-3 personer. 3-4 poteter per person. Jeg synes det er fint å kunne forsyne meg to ganger, når maten har sunket litt Det er jo så godt! Anonymous poster hash: b2fc1...15d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå