Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Har 2 jenter som aldri har lekt med lego eller noe slikt, kun litt med Barbie dukker thats it. Finner ikke interesse for leker, aldri gjort selv om vi har handlet mye av det. De leker aldri alene. Aldri gjort. Er dette unormalt? Barna er nå i småskolen. Anonymous poster hash: 436ff...71e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Har 2 jenter som aldri har lekt med lego eller noe slikt, kun litt med Barbie dukker thats it. Finner ikke interesse for leker, aldri gjort selv om vi har handlet mye av det. De leker aldri alene. Aldri gjort. Er dette unormalt? Barna er nå i småskolen. Anonymous poster hash: 436ff...71e Hva gjør de da? Anonymous poster hash: b28d7...c69
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Høres litt unormalt ut for meg og jeg lurer også på hva de gjør hvis de ikke leker? Men lek kan være så mye, rollespill er jo også en lek. Anonymous poster hash: 691a3...a10
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Min på 4 leker heller ikke så mye. Hun kan sitte lenge og perle, tegne, aktivitetsbøker osv. Også er hun veldig glad i brettspill Anonymous poster hash: 1941a...585
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Eldste her bryr seg ikke om leker. Han kan ikke sitte å pussle for seg selv med lego, togbane eller slike ting i timesvis. Han leker istede aktive leker, for eksempel løper fram og tilbake med togene på gulvet, lager hinderløype han skal hoppe over, eller sparker ball mellom togene.. Om han leker med brannmann sam tingene, så er han brannmann sam og slukker branner overalt. Han er leken, bruker ikke lekene. Minste er helt annet kaliber, han kan fint sitte alene på rommet sitt (vil ha døren igjen, så ikke storebror ødelegger) bygge i timesvis med lego, duplo og leke med gårdsdyr osv.. Han elsker sånne leker. Han lager ofte mat på kjøkkenet sitt, og gir bamser mat. leker bhg med bamsene.. (mens storebror er monster som spiser de.. ) Vet ikke hvorfor det er sånn, men her er storebror mye mer aktiv og sportslig. I tillegg var han sent ute med finmotorikken. vet ikke om det har noe å si da, men er interresant. Anonymous poster hash: 0faeb...3af
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Har 2 jenter som aldri har lekt med lego eller noe slikt, kun litt med Barbie dukker thats it. Finner ikke interesse for leker, aldri gjort selv om vi har handlet mye av det. De leker aldri alene. Aldri gjort. Er dette unormalt? Barna er nå i småskolen. Anonymous poster hash: 436ff...71e Hva gjør de da? Anonymous poster hash: b28d7...c69 De elsker utelek, film, ipad, perling,tegner, spill (brettspill). Aldri hatt ro til å leke rollespill sammen, kan leke litt med andre venner og alene en sjelden gang. Hadde vært fantastisk om de kunne sitte å bygge lego etc...sukk, jeg må fremdeles aktivisere dem hele tiden hvis ikke krangler de:( HI Anonymous poster hash: 436ff...71e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 og pusle puslespill.... HI Anonymous poster hash: 436ff...71e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Har en gutt og en jente i småskolen. De leker ikke med Lego, ikke engang gutten. Det er vi som må bygge når de får disse svære tingene, så er de i ørten småbiter over hele stua, så tenker jeg at det var den 600,- legoen! De har også en kasse med Lego, både alle bitene av større ting og x antall bokser med 200,- biter så de kan bygge sine egne ting. Den boksen har lokk, og den blir aldri åpnet. Mine leker ikke så veldig med leker, de tegner, perler, de lager musikk og har show, de danser, de leser bøker, de spiller spill, da helst Lotto og Memo, Alias er også populært. De sykler, trampoline, de aker og de står på ski. De leker tikken og gjemsel, og stiv heks. De bygger hytter, snur opp ned på stua og rom, eller de sitter seg bak en busk og har hytte der. Når det lages hytte så skal de ha picknik i hytta! De er også glad i å se TV, Netflix, spille ulike ting på data eller iPad. Anonymous poster hash: 3f8d1...2d2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Har en gutt og en jente i småskolen. De leker ikke med Lego, ikke engang gutten. Det er vi som må bygge når de får disse svære tingene, så er de i ørten småbiter over hele stua, så tenker jeg at det var den 600,- legoen! De har også en kasse med Lego, både alle bitene av større ting og x antall bokser med 200,- biter så de kan bygge sine egne ting. Den boksen har lokk, og den blir aldri åpnet. Mine leker ikke så veldig med leker, de tegner, perler, de lager musikk og har show, de danser, de leser bøker, de spiller spill, da helst Lotto og Memo, Alias er også populært. De sykler, trampoline, de aker og de står på ski. De leker tikken og gjemsel, og stiv heks. De bygger hytter, snur opp ned på stua og rom, eller de sitter seg bak en busk og har hytte der. Når det lages hytte så skal de ha picknik i hytta! De er også glad i å se TV, Netflix, spille ulike ting på data eller iPad. Anonymous poster hash: 3f8d1...2d2 Høres helt ut slik som mine. Høyt og lavt. HI Anonymous poster hash: 436ff...71e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Fire unger og fire forskjelluge interesser. Mannens eldste har aldri sett leke når hun var mindre. Nå som hun straks er myndig leker hun, hun låner lekene til minsta her og kan leke i timesvis med barbiedukket og andre slike dukker. Få sine egene er helt usktuelt, men låne minsta sine er ok. For da kan hun si det er hennes om noen sier noe. Hun og noen veninner har sitti og lekt med de også sammen. Skikkelig pøbelbarn som gjør slikt på en lørdagskveld, bare håpe de sndre gjør det samme i den alderen Mannens minste leke litt med dukker en stund, men hun vil helst bli underholdt. Har ikke tolmodighet til å leke lenge. Tv, tv-spill, data osv er henne. Mi eldste lekte sjeldent som liten. Det var mer stas å snekkre, bære ved, rake, male, perle og slike ting. Når hun ble 8 begynte hun med lego og har nå masse. Leker i perioder. Minste har alltid lekt masseian sitte hele dagen og leke for seg selv eller med venner. Hun sluttet på en fritidsaktivitet for hun ville ha mer tid til å leke. Hun syns det ødela så mye når hun måtte avbryte leken for å gå på fritidsaktiviteten to ganger i uka. Hun går på fotball enda, så ingen krise for st hun ikke får aktivisert seg. Hun er også den mest sktive her i huset, er mye ute og da er hun ikke rolig ett sekund. Kjede seg er ett fremmedord for henne. Mine to liker også hobbyting sv ulike slag, ting går i perioder. Og jeg syns det er veldig hyggelig st de liker så mye forskjellig. Min manns mister fort tolmodigheten sp de gidder ikke prøve engang, og enda værte om mine er der for det er nedtur om de to som er mindre klarer ting, bare det å klippe kan være en nedtur. Anonymous poster hash: a59a2...041
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Har 2 jenter som aldri har lekt med lego eller noe slikt, kun litt med Barbie dukker thats it. Finner ikke interesse for leker, aldri gjort selv om vi har handlet mye av det. De leker aldri alene. Aldri gjort. Er dette unormalt? Barna er nå i småskolen. Anonymous poster hash: 436ff...71e Hva gjør de da? Anonymous poster hash: b28d7...c69 De elsker utelek, film, ipad, perling,tegner, spill (brettspill). Aldri hatt ro til å leke rollespill sammen, kan leke litt med andre venner og alene en sjelden gang.Hadde vært fantastisk om de kunne sitte å bygge lego etc...sukk, jeg må fremdeles aktivisere dem hele tiden hvis ikke krangler de:( HI Anonymous poster hash: 436ff...71e Bortsett fra utelek høres de langt fra så veldig aktive ut. Høres mer lat ut. Anonymous poster hash: b28d7...c69
Chl85 Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Barn har vel forskjellige preferanser i likhet med oss voksne? Min eldste leker ikke med babydukker/dukker/vogn og heller ikke mye med lego.... Men liker veldig godt puslespill, se i bøker,høre på musikk, tegne, aktivitetsbøker og rollelek Noen barn leker jo kun med fantasien og rollelek
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Eldste gutten min har aldri noensinne interessert seg for leker. Hverken som baby eller småbarn. Ikke rollelek heller. Ikke perling, ikke tegning. Ikke lego eller biler. Ingen ting. Hvis vi skulle få han til å leke med leker, så måtte vi leke sammen med han. Men han ble lei med en gang. Klarer ikke å leke alene heller. Han er veldig sosial og er en utegutt. Klatrer, løper, spiller fotball, slåball, sykle, skate +++ Og så er han glad i brettspill, kort, yatzy osv. Han klarer ikke å sitte og kjede seg. Han må være med venner eller oss foreldre. Nå er han 11 år og kan sitte en stund å spille xbox eller på pcen. Men der er han også avhengig av at han spiller med venner. Enten sammen fysisk eller via nettet. Men han sitter ikke så lenge av gangen før han må hoppe og sprette litt, eller rett og slett gå ut og finne på noe med venner. Han hører også veldig mye på musikk. Når han har venner på besøk pleier de å sitte og prate og høre på musikk. Han har adhd - add, men er velfungerende. Jeg var likedan da jeg var barn og har sannsynligvis samme diagnose. Var helt merkelig da de andre barna ble født og de faktisk kunne sitte å putle med leker i timesvis Veldig mye mindre krevende for å si det sånn Anonymous poster hash: a4fd6...6d9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Må være vanskelig å komme på julegaver til disse barna! Alle de som ikke leker med leker, må jo ha søsken da? Mitt enebarn har ikke så mye annet å leke med enn nettopp lekene. Anonymous poster hash: 519ec...2e2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Bortsett fra utelek høres de langt fra så veldig aktive ut. Høres mer lat ut. Anonymous poster hash: b28d7...c69 Nei, for Lego det er aktiv lek det! Anonymous poster hash: 3f8d1...2d2
Gjest Antarctica Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Syns det høres ut som de leker bra. Byggesett er ikke interessant for alle.
*Smiley* Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Har en gutt og en jente i småskolen. De leker ikke med Lego, ikke engang gutten. Det er vi som må bygge når de får disse svære tingene, så er de i ørten småbiter over hele stua, så tenker jeg at det var den 600,- legoen! De har også en kasse med Lego, både alle bitene av større ting og x antall bokser med 200,- biter så de kan bygge sine egne ting. Den boksen har lokk, og den blir aldri åpnet. Mine leker ikke så veldig med leker, de tegner, perler, de lager musikk og har show, de danser, de leser bøker, de spiller spill, da helst Lotto og Memo, Alias er også populært. De sykler, trampoline, de aker og de står på ski. De leker tikken og gjemsel, og stiv heks. De bygger hytter, snur opp ned på stua og rom, eller de sitter seg bak en busk og har hytte der. Når det lages hytte så skal de ha picknik i hytta! De er også glad i å se TV, Netflix, spille ulike ting på data eller iPad. Anonymous poster hash: 3f8d1...2d2 Sånn er det her også
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. desember 2014 #18 Skrevet 17. desember 2014 Leker har omtrent aldri vært av interesse. Min kjære sa senest istad, du har sikkert hatt leker for en halv million men vi ser deg aldri med nooooooe annet enn ball eller kølle😂 Ingen av de nærmeste kompisene gjør det heller. Her er det fotball, fotball, fotball, hockey, innebandy, ski, snowboard, løping, sjakk, rulleski, håndball og sport og atter sport! De kom hjem fra skolen istad, min sønn og to kompiser, da spiller de hvert friminutt, rett inn i hver sin drakt og øve på dragskudd oppe, så var det på med skoene å gå bort i idrettshallen for å se om den var oppe, så hjem og spise, så på trening. Etter trening var det innom sportbutikken for å se på utstyr, så sport på tv, så natta... And so are the days of our lifes! Vi spiller spill, ellers lekes det ikke med leker.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #19 Skrevet 17. desember 2014 Har 2 jenter som aldri har lekt med lego eller noe slikt, kun litt med Barbie dukker thats it. Finner ikke interesse for leker, aldri gjort selv om vi har handlet mye av det. De leker aldri alene. Aldri gjort. Er dette unormalt? Barna er nå i småskolen. Anonymous poster hash: 436ff...71e Slik er mitt barn også HI. Et rom fullt av leker, men lekene tas aldri ut for å lekes med bortsett fra når hun har besøk. Hun liker ikke å leke alene. Unntaket er bamser og dukker- de lekes litt med på egen hånd også. Og dataspill. Anonymous poster hash: 536fe...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå