Gå til innhold

Efexor- erfaring?

Anbefalte innlegg

Slite med angst og depresjon om dagen,og står på seroquel fra før. Har tidligere brukt mange forskjellige medisiner.

Har i dag fått efexor av psykiateren.

Leser i pakningsvedlegget at man kan bli mer depressiv og suicidal! :-o

Det er jo motsatt av hva jeg trenger nå :-(

Noen som vil dele sin erfaring?

Anonymous poster hash: 16716...a35

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187513-efexor-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på Effexor for flere år siden, og jeg tør påstå at jeg ikke hadde vært her i dag om jeg ikke hadde begynt med det. De første to ukene var det ganske ille. Jeg var veldig svimmel, fikk svære pupiller, kaldsvettet og orket ikke å spise. Men så, sakte men sikkert kom virkningen. Det føltes helt fantastisk å bli seg selv igjen, selv om det tok lang tid før jeg var helt der! Ikke sikkert du får den samme starten som meg siden du går på noe allerede. Jeg vil, med mine erfaringer, anbefale deg å prøve! Masse lykke til videre! Hilsen ei som har det supert nå, men som har hatt det vanskelig.

Anonymous poster hash: d4632...038

Jeg går på det nå. Og herregud, har fått et helt nytt liv! Gikk tidligere på Cipralex, men synes ikke jeg hadde noen særlig effekt av det.

Merker at humøret har kommet seg veldig. Og den sosiale angsten er nesten borte. Akkurat det er deilig, for det har jeg slitt med hele livet...

Anonymous poster hash: b5182...2b0

Jeg går på Efexor, eller, Venlafaxin som apotekene pusher istedet. 

Nå står jeg på en lav dose, kun 150mg daglig, da det var meningen at jeg kun skulle ta dem i en kort periode mens jeg gikk til behandling. Jeg har enda ikke orket å slutte på dem, for abstinensene er rett og slett grusomme. Jeg hater at jeg ble satt på disse medisinene, selv om de sikkert hjalp meg når jeg trengte det.

Hei, hi her.

Takk for svar og for at dere deler erfaringer med meg :-)

Svimmelhet,hodepine og dårlig matlyst er jeg vant til fra før... Er mer suicidal-tankene som skremmer meg. Har starta på 37,5mg og skal øke til 75 på mandag etter kontroll hos psykiateren..

Hvor lang tid tok det før dere merket bedring ift angst og depresjon?

Anonymous poster hash: 16716...a35

Annonse

Jeg går på det nå. Og herregud, har fått et helt nytt liv! Gikk tidligere på Cipralex, men synes ikke jeg hadde noen særlig effekt av det.

For meg var det helt omvendt, ble markant dårligere av Efexor, mens Cipralex ga meg et bedre liv.

Anonymous poster hash: 8e5bc...f0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...