Salvador Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Vi skal gi julekort til min bestefar, men hva skriver man på "til"-plassen? For meg er han morfar, for barnet er han oldefar, mens for samboeren er han bare navnet. Er det greit å skrive alle titlene? Eller har dere noen andre forslag?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Skriv "til oldefar". Så skriver du "hilsen (barnas navn) og (deres navn) hilser også".
Salvador Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2014 Noen forslag til hva annet jeg kan skrive enn "god jul og godt nytt år "?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Det kommer an på hvem som sender kortet. Så lenge det er jeg som skriver kort bruker jeg min "tittel" på mottakeren og hilser fra de andre. Om barna skriver/tegner egne kort bruker de den betegnelsen som passer for dem. Mannen skriver ytterst sjelden til noen i min familie, men om han gjør det bruker han navnene og hilser fra meg. Anonymous poster hash: 0a978...899
Salvador Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2014 Det er et bilde av barnet, så på en måte er det fra barnet. om jeg bare skriver morfar/oldefar, så føler jeg at jeg ekskluderer samboer. Det letteste blir vel å skrive fra barnet og slenge på at vi hilser også, slik Hercule Poirot foreslo?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Det er et bilde av barnet, så på en måte er det fra barnet. om jeg bare skriver morfar/oldefar, så føler jeg at jeg ekskluderer samboer. Det letteste blir vel å skrive fra barnet og slenge på at vi hilser også, slik Hercule Poirot foreslo? Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 0a978...899
Salvador Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2014 Det er et bilde av barnet, så på en måte er det fra barnet. om jeg bare skriver morfar/oldefar, så føler jeg at jeg ekskluderer samboer. Det letteste blir vel å skrive fra barnet og slenge på at vi hilser også, slik Hercule Poirot foreslo? Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 0a978...899 19mnd bilde er det de tok i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Det er et bilde av barnet, så på en måte er det fra barnet. om jeg bare skriver morfar/oldefar, så føler jeg at jeg ekskluderer samboer. Det letteste blir vel å skrive fra barnet og slenge på at vi hilser også, slik Hercule Poirot foreslo? Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 0a978...899 19mnd bilde er det de tok i barnehagen. Da forstår han knapt konseptet med julekort og det er helt tydelig at hilsenen er fra deg, ikke fra barnet. Med så små barn ville jeg brukt din benevnelse. Anonymous poster hash: 0a978...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå