Gå til innhold

Du som jobber i barnehage. Hadde du og dine kollegaer blitt glad for en flaske vin hver i julegave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det. Jeg liker ikke vin selv, og hadde absolutt ikke blitt glad for å få det. Jeg har fått beskjed her inne om at dette er en gave man MÅ være glad for, for selv om man ikke drikker vin selv kan man alltids gi det videre til noen andre senere. Vel, jeg blir ikke glad for noe som er til meg men som overhodet ikke passer meg. Så nei, jeg ville ikke blitt glad for det.

Jeg jobber heller ikke i barnehage, så kanskje jeg ikke skulle svart.

Nei! Vi setter pris på et hyggelig kort, litt godsaker, fruktkurv, kaffe/te, vi har også fått ullsokker en gang. Veldig koselig. Men alkohol vil vi ikke ha.

Anonymous poster hash: e9825...143

Er det sånn at hver og en familie skal gi gave til barnehagen? I vår barnehage gikk foreldrene sammen om en liten gave til hver av de ansatte. det må da virkelig være nok!

Anonymous poster hash: 21b9c...ed0

Annonse

Nei, jeg hadde ikke blitt glad for jeg er så kresen på vin. Er ganske sikkerpå at de fleste av mine kolleger heller ville satt pris på noe godteri av noe slag. Frukt hadde heller ikke vært noen slager hos oss

Anonymous poster hash: 82aa7...190

Gave til ansatte på bhg, skole eller andre steder er i grunn en uting. De leverer en tjeneste som vi betaler for. En skal på ingen måte føle seg forpliktet til å gi gaver, hverken som enkeltperson eller foreldrene som en gruppe. 

Anonymous poster hash: f767f...2f0

Gave til ansatte på bhg, skole eller andre steder er i grunn en uting. De leverer en tjeneste som vi betaler for. En skal på ingen måte føle seg forpliktet til å gi gaver, hverken som enkeltperson eller foreldrene som en gruppe.

Helt enig. De får da betalt for jobben de gjør. Skulle vi liksom begynt å gi gave til de i kassa på Rimi, posthuset, postbudet, fastlegen osv?

Anonymous poster hash: 3a09d...06b

Helt enig. De får da betalt for jobben de gjør. Skulle vi liksom begynt å gi gave til de i kassa på Rimi, posthuset, postbudet, fastlegen osv?

Det var helt vanlig før i tiden!

Anonymous poster hash: 4ef29...cc0

Det var helt vanlig før i tiden!

Anonymous poster hash: 4ef29...cc0

Det å gi alkohol i gave til folk man ikke kjenner synes jeg er en uting. Man vet aldri om personen har en forhistorie med rus, noe som gjør at man er tidliger alkoholiker.

Skal du absolutt gi noe, kjøp en blomst eller konfekt til pauserommet....

I bedriften jeg jobber i har vi ikke lov til å ta imot alkohol som gave.

Uansett så gir jeg ikke gave til de ansatte i barnehagen. Jeg betaler for en tjeneste. De får betalt for jobben.

FAU gir en gave på vegne av foreldrene, og jeg mener det rekker.

Anonymous poster hash: 7fc11...3ee

Aner ikke hvor mange sommer og julegaver jeg har fått gjennom åra som har vært vin. Min søster blir kjempeglad når jeg får det for jeg drikker ikke.

Syntes ikke noe om å gi alkohol i gave generelt jeg, spesielt ikke om man vet om personer drikker dette eller ikke.

Jeg drikker ikke bare fordi jeg ikke føler for det, men for noen år siden jobbet jeg med ei som var tørrlagt alkoholiker, noe hun selvsagt ikke ville at alle rundt seg skulle vite. Men å gi henne slike gaver var jo være å skape en fristelse...... Ikke bra.

Det er overhode ikke slik at du trenger å gi bhg personell en gave bare fordi det er jul, og om du skal hva med å gi bare en liten billig ting eller et julekort.

Etter å ha lest her inne skulle man tro at alle gir gaver til bhg personell og at det er forventet, men det er faktisk ikke slik.

Joda det er hyggelig at noen foreldre vil gi en liten ting, men det kan også være litt kleint spesielt om det er dyrere gaver.

I noen bhg får man heller ikke lov å ta imot noe.

Anonymous poster hash: d7915...a9c

Annonse

Vet tilfeldigvis at en av de ansatte på mitt barns avdeling er tørrlagt alkoholiker. Gir gjerne vin til folk jeg kjenner, men til denne type anledning har vi gitt konfekt, kurv med god kaffe, te og sjokolade feks

Anonymous poster hash: 7432b...f15

Jobber selv i barnehage og har gutten min i en annen barnehage, men kommer ikke på å gi noe til dem til jul. Gir vi en liten gave til de som sitter i kassa på Rema for at de er så hyggelige? Hva med postmannen som alltid smiler og er så hyggelig. Hvorfor skal det være så naturlig å gi gave til oss som jobber i barnehage? det er jobben vår, og vi får betalt for den :) og det å få jobbe i barne er faktisk en gave i seg selv!!!!

Anonymous poster hash: 02018...c05

Herregud så jævla utakknemlige dere er! "Nei fysj det vil vi ikke ha, nei det liker ikke vi, nei det ville jeg ikke likt". Håper ikke dere viser denne utakknemligheten ovenfor de foreldrene som har så lyst å glede dere litt ekstra for den fanastiske jobben dere gjør med barna deres, men har ingen aning om hva de skal gi, så de prøver seg bare frem! Javell, så liker ikke du eller han eller hun vin, men sånn er det vel med de fleste pakker. Alle kan ikke like alt, men alle kan vise takknemlighet for at noen prøver å være snill mot dei!

Herregud så jævla utakknemlige dere er! "Nei fysj det vil vi ikke ha, nei det liker ikke vi, nei det ville jeg ikke likt". Håper ikke dere viser denne utakknemligheten ovenfor de foreldrene som har så lyst å glede dere litt ekstra for den fanastiske jobben dere gjør med barna deres, men har ingen aning om hva de skal gi, så de prøver seg bare frem! Javell, så liker ikke du eller han eller hun vin, men sånn er det vel med de fleste pakker. Alle kan ikke like alt, men alle kan vise takknemlighet for at noen prøver å være snill mot dei!

Du mener at når en anonym spør på et diskusjonsforum skal vi lyve og si jada, det er en FANTASTISK gave! Bare for ikke å virke utakknemlige? Du tror også at alle som har svart i denne tråden ville stått fram i RL og rynket på nesa og sagt uff og æsj og liker ikke? Det slo deg ikke en eneste gang at selv om vi svarer dønn ærlig i denne tråden kunne vimfaktisk greid å fake litt takknemlighet i RL?

Nei, da hadde jeg heller kjøpt noe godteri ,alkoholfri drikke, te, såpe, en god håndkrem, bodylotion eller lignende.

Gir aldri alkohol til noen jeg ikke kjenner. Alkohol kan fort være noe som noen har et anstrengt forhold til. Liker man ikke sjokoladen man får, blir man iallefall ikke støtt. 

Til dere som mener man ikke behøver å kjøpe noe til barnehageansatte;  Nei, man trenger strengt tatt ikke det. Og jeg tror det er et fåtall som gjør det også. Det er jo ikke forventet. 

Men siden de passer på det kjæreste jeg eier, er en stor del av mitt lille gull sin barndom og gjør jobben sin på en fantastisk måte, så mener jeg de fortjener en liten oppmuntring. Kan ikke si at postmannen har så stor innvirkning på min eller barnas hverdag. Ei heller kassadamen på butikken eller søppelmennene som alltid er så blide. Det blir liksom ikke det samme. 

.  

Nei, kjøp heller noe snacks/julegodt/kaffe.

Evnt lag noe salte mandler, peppernøtter el og putt i fint glass? Om du lager slikt da.

Anonymous poster hash: 83f68...907

Nei, da hadde jeg heller kjøpt noe godteri ,alkoholfri drikke, te, såpe, en god håndkrem, bodylotion eller lignende.

Gir aldri alkohol til noen jeg ikke kjenner. Alkohol kan fort være noe som noen har et anstrengt forhold til. Liker man ikke sjokoladen man får, blir man iallefall ikke støtt. 

Til dere som mener man ikke behøver å kjøpe noe til barnehageansatte;  Nei, man trenger strengt tatt ikke det. Og jeg tror det er et fåtall som gjør det også. Det er jo ikke forventet. 

Men siden de passer på det kjæreste jeg eier, er en stor del av mitt lille gull sin barndom og gjør jobben sin på en fantastisk måte, så mener jeg de fortjener en liten oppmuntring. Kan ikke si at postmannen har så stor innvirkning på min eller barnas hverdag. Ei heller kassadamen på butikken eller søppelmennene som alltid er så blide. Det blir liksom ikke det samme. 

.  

Jeg jobber ikke i barnehage altså. Sånn sett har jeg vel ikke svart på spørsmålet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...