Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #26 Skrevet 15. desember 2014 Det er vel ikke så mange måter å si det på annet enn å si det rett ut. Anonymous poster hash: 71814...e29 Det er vel ikke så mange måter å si det på annet enn å si det rett ut. Anonymous poster hash: 71814...e29 Ja, sant. :-) Problemet ligger i at jeg har mottatt snap fra et par stykker, der de har sendt bilde av julegave til meg. Føler det er kjempe ekkelt å si at jeg ikke har råd til å kjøp noe til dem, og at jeg helst ikke vil ha noe selv. :-/ HI Beklager, men dette måtte du jo sagt for lenge siden. Hvis dette er folk du pleier å gi gave til, så synes jeg faktisk det er litt dårlig gjort å komme med det en uke før jil Anonymous poster hash: c7380...828
mamsi<3 Skrevet 15. desember 2014 #27 Skrevet 15. desember 2014 Forstår deg veldig godt, det beste er nok bare å si det som det er. Synes det er dumt at du får pes av andre for at du ikke har sagt noe før. Man skal da ikke gi gaver kun for å få noe tilbake.. det er bare egoistiske mennesker som forventer noe tilbake når de gir du skal se at familie og venner som bryr seg om deg har forståelse for at du ikke har råd til julegaver. Hadde du vært min venn som hadde dårlig råd så hadde jeg heller ønsket at du skulle ha penger til mat til familien, enn at du skulle gi meg en gave god jul Og jeg syns det kun er egoistiske mennesker som forventer å få gave uten å gi noe tilbake. Anonymous poster hash: 3593c...05c Men kjære deg, det er jo ingen som har sagt at hun forventer å få gave hvis hun ikke gir
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #28 Skrevet 15. desember 2014 Alt for sent å komme med det nå! Dette skulle du ha sagt med en gang du så at du ikke kom til å klare det.. hadde du virkelig tebkt å bare sitte der og ta imot og si, beklager i år har jeg ikke råd til å gi noe tillbake?Anonymous poster hash: dbb28...3b9 Du har virkelig skjønt dette med jul, nestekjærlighet og omtanke! Til HI, bak noen pepperkaker du du pakker inn :-) så har du noe å gi tilbake. Da er det den som mener gaven din ikke er god nok som er gjerrigknarken. Anonymous poster hash: 3b8b1...824
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #29 Skrevet 16. desember 2014 Har du råd til å kjøpe en pose mandler og en pakke melis? Da kan du lage marsipan, trille kuler og pakke inn i plast eller glass om du har det. Veldig enkelt og veldig godt! Eller du ksn kjøpe ferdig marsipan og en plate mørk sjokolade, trille kuler og dyppe de i smeltet sjokolade. Kjempegodt! Anonymous poster hash: b51dd...399
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #30 Skrevet 16. desember 2014 Jeg ville aldri strøket deg og datteren din av gavelisten selv om du ikke har råd til å gi noe tilbake. For oss er det ikke slik at vi bytter gaver som må være av lik verdi. Vi gir det vi selv ønsker og gjerne litt mer til dem med dårlig råd enn til dem med masse penger. Jeg ville satt pris på at du sa fra om du sa ifra om at du ikke kunne gi noe i år selv om du ønset det og at du ikke forventet å få noe, men jeg hadde blitt lei meg om du nektet å ta imot. Anonymous poster hash: 75639...420
Iselilja Skrevet 16. desember 2014 #31 Skrevet 16. desember 2014 Alt for sent å komme med det nå! Dette skulle du ha sagt med en gang du så at du ikke kom til å klare det.. hadde du virkelig tebkt å bare sitte der og ta imot og si, beklager i år har jeg ikke råd til å gi noe tillbake?Anonymous poster hash: dbb28...3b9 Veldig uenig! Hadde jeg visst at noen jeg hadde kjøpt gave til hadde slitt økonomisk, ville jeg heller gitt litt ekstra det året i tillegg til gaven. Gavekort på kino til henne og barna, for eksempel. Og jeg ville ikke likt det om hun brukte penger hun trengte til andre ting på julegave til meg.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #32 Skrevet 16. desember 2014 Dette erdet ganske sent å gi beskjed om nå. Noen har kanskje snudd på hver krone for å gi gave til dere og ville kanskje heller brukt pengene på ekstra julekos eller ekstra gave til eget barn. Dropp iallefall å lage gaver som pepperkaker og rullende marsipan, dersom du ikke er tilnærmet konditor og lager fantastiske greier så er dette sånn som barn lager og gir i gave. Barnepass er vel og en ting man hjelper til meg i hverdagen uten at venner/familie trenger gavekort for å bruke. Hadde ledd om jeg fikk det av svogeren min. Vi hjelper hverandre gratis når vi har mulighet. Man får mye for en billig peng. Jeg fikk ny matboks av mannen til jul. Den kunne brukes i mikro. Vi gir kun småting til hverandre og bruker penger på en tur. Jeg blir glad for sånne smågaver som viser at han ser meg i hverdagen. Ting jeg trenger som jeg ikke har ønsket meg! Hva med en fin refleks til venninnen som går tur? Melde seg inn i bokklubb (og huske å avbestille hver måned) og få velge bøker til nesten en tusenlapp? Andre slike klubber har også fine velkomsttilbud! vin er presang som passer alle prisklasser. Bruk litt tid på å finne billige viner som passer rett person! Kan du strikke eller hekle? Tøfler, tykke sokker, hekle bordbrikker til å ha glass på eller pynt til tomme syltetøykrukker som man kan ha lys på. Forstørre et fint bilde og kjøp billige rammer på IKEA. IKEA, søstrene grene, Nille og europris har mye billig og fine ting. Anonymous poster hash: 2cfda...308
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #33 Skrevet 16. desember 2014 Hva hadde du planlagt å gjøre da? Eller var dette noe du plutselig kom på i midten av desember? Anonymous poster hash: 9d679...532
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #34 Skrevet 16. desember 2014 Vi var fattige for 6 år siden. Hadde 10 000 i mnd. til å betale regninger og de siste hundrelappene fikk vi kjøpt litt nudler for så vi fikk mat. Sa rett ut at vi hadde ikke råd til å kjøpe julegaver og det var helt greit. Vi fikk mye vi trengte til leiligheten det året Anonymous poster hash: 01101...a98
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #35 Skrevet 16. desember 2014 Tåpelig å komme med det sånn rett før jul. Jeg fikk melding og fra en venninne i går. Vi gir alltid til hverandre og barna. I år hadde de måtte kjøpe ny tv så hun ville droppe gaver. Jeg har kjøpt tingene og hennes barn og har spart lenge for å ha råd til gaver i år... Jeg syns du burde gitt beskjed mye tidligere! Anonymous poster hash: 5f599...d33
skinnfilla Skrevet 16. desember 2014 #36 Skrevet 16. desember 2014 Er student og alenemor, så pengene rekker ikke til. Lever på lån fra lånekassen, og det strekker desverre ikke til. Har akkurat nok penger i måneden til å betale fasteutgifte (husleie, mobil, SFO og avdrag på et lån) og billig mat så vi overlever. Men jeg trøster meg med at dette er den siste jula som fattig!!! Neste jul er jeg forhåpentligvis i jobb! Denne julen har jeg ikke råd til å handle julegaver. Ikke til sønnen min, familien min og gudbarn. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det til de som "forventer" å få julegave fra meg? Hvordan forklarer man at man ikke har råd til å gi julegave? :-/ Lillebror sin kjæreste måtte forklare det igår.Hun har ikke jobb for øyeblikket og har mer enn nok med å holde hodet over vannet. Hun får gave av oss og resten av familien, men kan altså ikke gi tilbake. Og vet du hva? Det er helt greit! Jeg gleder meg over å kunne gi henne gave, nå som hun virkelig trenger det. Ikke noe dyre greier, bare en liten ting fra oss Også har jentene har laget julepynt til de sammen. Mye bedre å være ærlig ,enn å gå i kredittfella.
skinnfilla Skrevet 16. desember 2014 #37 Skrevet 16. desember 2014 Alt for sent å komme med det nå! Dette skulle du ha sagt med en gang du så at du ikke kom til å klare det.. hadde du virkelig tebkt å bare sitte der og ta imot og si, beklager i år har jeg ikke råd til å gi noe tillbake?Anonymous poster hash: dbb28...3b9 Veldig uenig! Hadde jeg visst at noen jeg hadde kjøpt gave til hadde slitt økonomisk, ville jeg heller gitt litt ekstra det året i tillegg til gaven. Gavekort på kino til henne og barna, for eksempel. Og jeg ville ikke likt det om hun brukte penger hun trengte til andre ting på julegave til meg. Du er lik meg, du;)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #38 Skrevet 17. desember 2014 Jeg syns også du burde sagt fra for lenge siden og ja jeg kjøper kun gave til de jeg får igjen av. Sparer hele året for å kjøpe disse og om jeg ikke får igjen vil jeg faktisk heller bruke de pengene på å kjøpe noe til meg selv. Anonymous poster hash: 3593c...05c Seriøst? Skikkelig sjarmtroll du Anonymous poster hash: 2ff8c...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå