Gå til innhold

Var på ny tidlig ul idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

De forrige gangene fant vi først ikke hjerteslag.. Deretter fant vi hjertet men jeg hadde samtidig en stor blodansamling rundt fosteranlegg.. Har derfor fått beskjed om null løft og trening osv.

Ny ultralyd idag, og situasjonen er den samme med blodansamling..

I tillegg blir jeg nå henvist til fosterdiagnostikk for å se om det er delvis mola...

Hvis det påvises partiell mola så betyr det at man kanskje må avbryte.. 7+5 idag..

Sukk, bare kjipe nyheter hele tiden :(

Skrevet

Huff, så forvirrende beskjed å få :( krysser fingrene for at alt går rett veien for deg <3 klem

Skrevet

Uff, det er ikke måte på :(

Har aldri hørt om partiell blæremolla, alt det som finnes.
Alt det som kan gå galt, det er skremmende :o

Krysser fingrene for deg.
Skal du tilbake til ultralyd før fosterdiagnostikk, eller blri det direkte dit?
Hvor lenge må du vente i det uvisse??

Sender deg en klem.

Skrevet

Tusen takk dere!

Ja det er helt sykt mye rart som finnes.. Heldigvis vet vi ikke om alt. Da hadde vi blitt gaaaal tror jeg :)

Veldig kjipt med nedtur etter nedtur, samtidig som man er glad for påvist hjerteaktivitet. Phu..

Jeg ble oppringt idag faktisk, og får komme inn til Ullevål imorgen.

Veeeeldig nervøs. Tenk å få beskjed om å bryte svangerskapet når fosteret er helt fint med et fint hjerte <3

Kryss fingrene for meg!! Håper jeg får noen svar imorgen..

Skrevet

Uff, så trist å høre. 

Hvis du har en partiell blæremolla, så er nok dessverre mest sannsynlig fosteret ikke frisk. 90% av de er triploid med et egg og to spremer. De er da 69XXX, 69XXY eller 69XYY. 

Håper virkelig ikke det viser seg å være en partiell blæremolla. Krysser fingrene for deg og for at du har en frisk liten spire der inne. 

Anonymous poster hash: e12d2...643
Skrevet

Ja det er helt sykt mye rart som finnes.. Heldigvis vet vi ikke om alt. Da hadde vi blitt gaaaal tror jeg :)

Må bare kommentere dette. En bekjent er professor i fødselshjelp og han pleier å si at det er rart det blir født barn når en vet alt som kan gå galt. 

Nytter ikke å tenke på alt. Bare krysse fingrene, og det går jo veldig ofte helt fint :) 

Skrevet

Krysser fingrene for deg♡

Skrevet

Hvordan gikk det?

Skrevet

Takk for at dere spør :)

Det gikk faktisk veldig fint.. Så ingen antydning til noe mola så det ble egentlig utelukket. Såååå lettet!!!

Men har den blodansamlingen som gir meg litt større risiko for spontanabort.. Men han sa det er større sjanse for at det går bra!

Ble satt til å være 8+0 igår, så vipper mellom Juli og august gruppa :)

Jeg er så lettet og for første gang i graviditeten føler jeg at jeg kan glede meg litt.. Håper alt går fint ❤️

Skrevet

Så godt å høre :-) krysser fingrene for at spiren klorer seg fast😀

Skrevet

Så bra å høre :)

Håper du kan slappe litt av nå og nyte graviditeten litt mer.

Jeg vipper også mellom juli/august rent terminmessig, men får nok heller i august enn juli :)
Blir spennende for oss på OUL, når den tid kommer.

Skrevet

Jeg vipper også mellom juli/august rent terminmessig, men får nok heller i august enn juli :)

Ja veldig spennende!! Hadde egentlig planlagt en høstbaby, men graviditeten kom fortere enn vi trodde, hehe.

Veldig velkommen da!!:)

Leser at du og sliter med formen og kvalmen.. Virker som vi er i samme båt;) hehe..

Har du bestilt fødeplass enda?:)

Skrevet

Ja veldig spennende!! Hadde egentlig planlagt en høstbaby, men graviditeten kom fortere enn vi trodde, hehe.

Veldig velkommen da!! :)

Leser at du og sliter med formen og kvalmen.. Virker som vi er i samme båt;) hehe..

Har du bestilt fødeplass enda? :)

Jeg trenger ikke bestille fødeplass, I Stavanger har man ikke det valget, da er det SUS som gjelder 9

Har du?

Skrevet

Veldig velkommen da!! :)

Har du bestilt fødeplass enda? :)

Jeg trenger ikke bestille fødeplass, I Stavanger har man ikke det valget, da er det SUS som gjelder 9

Har du?

Aha, da er det jo enkelt og greit:) hehe..

Nei jeg har ikke vært på noen svangerskapskontroll enda.. Blir vel ikke før rundt uke 12:)

Fødte på Ullevål sist, og har veldig lyst denne gangen.. Men har flyttet og bor egentid nærmere ahus.. Æsj! Hehe :)

Skrevet

Så bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...