Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Del Skrevet 15. desember 2014 fordi jeg har litt problemer med at svigerfar kommer i jula. Jeg er gravid i uke 35 og har en samboer som er superforbanna på meg fordi jeg har sagt at jeg ikke orker å ha svigerfar hos oss flere dager i jula. Vi pleier å feire annethvert år med hans familie og min familie. Vi bor et godt stykke unna min familie, samboeren min skal jobbe på dagtid hele jula så vi får ikke feiret med de i jula selv om det var min families jul i år. Jeg inviterte de til oss, men jeg er glad for at mamma sa nei fordi jeg er høygravid, midt i oppussing og ikke orker ha besøk hele jula. Mamma skjønte dette og tok hensyn til det uten at jeg trengte si noe. Jeg har tre søsken med samboere i tillegg til mamma og stefar så hadde mått stått på som rakkern med å bli ferdig med oppussinga for å få plass til alle. Vi feiret med familien til samboeren i fjor, men nå har han invitert faren sin til oss siden min familie ikke kommer. Faren bor bare en time unna ned bil og jeg regnet derfor med at han tok hensyn til situasjonen hos oss og kjørte opp og ned på julaften. Men neida, han skal visst være hos oss i flere dager og siden samboeren jobber så blir jeg stående for all oppvartninga og alle juleforberedelser. I tillegg på jeg jobbe son rakkern med å bli ferdig med oppussinga fordi vi må gå igjennom gjesterommet for å komme til det badet vi bruker siden det vanlige badet ikke er ferdig. Jeg vil helst slippe å gå igjennom rommet der svigerfar sover når jeg må på do om natta, noe jeg må ganske ofte nå om dagen. Svigerfar er også storrøyker og det blir luktende av alt i rommet hans sover i. På gjesterommet har jeg lagret vogn, settet, alt babytøy og andre ting vi har kjøpt til babyen. I tillegg henger alt vinterføre der og bunaden min så jeg må rydde roterommet for å få plass til det slik at det ikke blir stinkende sur sneip av det. Hadde han hjulpet til med ting når han er på besøk så hadde det også vært en annen ting. Men han forventer full oppvartning hele tiden og roter masse. I tillegg må jeg vaske sofatrekk og gardiner etter han har vært på besøk fordi han røyker med døra oppe. Aner ikke hvordan jeg skal rekke og orke alt før jul. Er jeg sutrete og sær fordi jeg syns det er rart at det ikke tas mer hensyn til meg som er høygravid? Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Del Skrevet 15. desember 2014 Du er ikke sær. Ikke søren døtte om jeg hadde synes det var ok. Pakk tingene dine og feir jul med familien din, uten samboer. Da får du sikkert ligge på sofaen til mor og bli dullet med:) Slappe av max før babyen kommer. La samboer fikse oppussing, varte opp sin far og vaske ned huset etter han har dratt. Det hadde jeg gjort uten å blunke:) Anonymous poster hash: b8056...910 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146875560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Del Skrevet 15. desember 2014 Takk for støtte. Blir virkelig lei meg av alt det stygge samboeren min skriver til meg på sms pga dette. Han er skikkelig sur på meg. Vi hadde blitt enige om en intim familiejul, jeg, han, datteren min og hunden. Jeg så virkelig frem til å ta det med ro og kose meg med datteren min på julaften. Nå bare gruer jeg meg. Dagene frem til jul kommer til å gå i ett. Ikke så kult å ligge på alle 4 og skru ikeamøbler med en mage som går nedi bakken da. Eller krype langs gulvet og male lister. Dessuten må jeg ta julevasken litt mer på alvor da og få orden på gjesterommet. Aner ikke hvordan jeg skal orke og rekke alt. Blir også helt kvalm av den røykstanken til svigerfar. Det blir luktende av alt han er i nærheten av. Når vi er på besøk der må jeg vaske og lufte absolutt alt vi har hatt med. Ikke vasker han seg på hender og slikt etter han har røyka og jeg syns ikke noe om at han skal holde babyen når den kommer. Hadde han ikke hatt noe annet sted å dra, så hadde jeg skjønt at han absolutt måtte komme hit, men han er invitert flere andre steder og brukte lang tid på å bestemme seg hvor han ville feire. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146875595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #4 Del Skrevet 15. desember 2014 I alle dager for en samboer du har, håper han vanligvis oppfører seg bedre. Skjønner han blir skuffet samtidig burde han hatt forståelse for alt du nevner her. Han kunne jo forhøre seg med deg først også ettersom han skal jobbe hele julen selv. Det er du som har rett til å bli forbanna. Jeg er like langt på vei som deg å hadde ikke orket å vært tjener nå i jula. Jeg hadde hvertfall ikke orket alt styret i forhold til dette med røykingen hans. Her bør samboeren din ta seg sammen å snakke med sin far. Du har min fulle støtte hvertfall. Klem til deg Anonymous poster hash: db603...663 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146875780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #5 Del Skrevet 15. desember 2014 Han oppfører seg vanligvis helt annerledes, men han er veldig hårsår når det kommer til faren sin. Man kan ikke si noe uten at han går rett i forsvarsmodus. Men min familie har han ingen problemer med å kritisere. Er selv antirøyker og da er det lett å irritere seg ekstra over svigerfar. Men nå føler jeg at jeg har fått nok. Hvem er det som inviterer seg selv hjem til noen som er høygravide på julaften og så forventer å bli der i mange dager? At samboeren ikke forstår at det er vanskelig å være høygravid er sikkert litt min feil også. Jeg har vært aktiv hele graviditeten, studert 150 % og pussa opp masse hjemme. Jeg gjør alt av husarbeid og lager all maten. I går måtte han lage mat fordi jeg hadde så sure oppstøt at jeg slet med å puste. Trodde det gikk greit, men i dag fikk jeg høre at jeg bare hadde ligget der i hele går og ikke gjort noe. Han skjelte meg også ut foran datteren min fordi jeg ikke hadde måka all den tunge, blaute snøen av trappa forrige dagen. Sta som jeg er stod jeg dagen etter å måka snø til jeg var gjennomsvett og kynnere holdt på p ta knekken på meg. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146875847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 15. desember 2014 #6 Del Skrevet 15. desember 2014 Kjære deg, dette går da ikke an. Du skal ikke ha tunge løft og stress så tett oppunder termin! Og det må da samboeren din også forstå. Ta han med deg på helsestasjonen eller til fastlegen nå før jul, jo før jo bedre, og få lege, jordmor eller helsesøster til å ta en prat med han. Dette går ikke an! Du skal ha ro rundt deg, og få en sjanse til å lade batteriene før fødsel, ikke slite og bære og bygge og ordne til jul. Dere hadde dessuten en avtale på at det kun skulle være dere til jul, og når samboeren går og bryter den avtalen så får i det minste han ordne det til sånn at det ikke blir noe mer mas for deg! Både når det kommer til røyking og forventet oppvartning så stiller samboeren din og svigerfar krav langt utenfor akseptable grenser. Hvis svigerfar skal komme og bo hos dere så må han forvente å klare seg selv, samboeren din må gjøre ferdig det som skal for at svigerfar skal ha et sted å bo -og at dere skal ha et bad- og selvsagt må all røyking foregå utenfor husets vegger. Det er de minste kravene du bør sette for at dette skal skje. Og du, jeg skjønner du blir provosert, men det hjelper ikke at du tvinger deg selv til å gjøre ting fordi samboeren din klager Da vil det komme en klage neste gang han må gjøre noe også. Sett foten ned, si at du faktisk gror et menneske inni deg og at det krever så godt som alt du har av energi, og at du ikke skal gjøre noe utenom det mest nødvendige. Og det innebærer IKKE oppussing og oppvarting av samboeren sin familie! Og til sist, sånn som han oppfører seg nå, skjeller deg ut (foran datteren!) over ting han ikke har noen grunn til å bli opprørt for, DET bør tas tak i. Det er helt uakseptabelt, og skal man først ta opp noe med noen, så gjør man det på en ordentlig måte, og utenfor rekkevidde av barna! Verden dreier seg om mer enn han og hans ønsker og behov, men det virker virkelig ikke som om han ser det ut i fra det du skriver her. Støtter forøvrig det som ble skrevet over her, hvis ikke samboeren din vil høre på det medmennskelige øret og ta ansvar for å lette ting for deg, så dra til moren din i jula. Ta med datteren din, og så kan dere ha en koselig jul der og bli oppvartet som du fortjener Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146875942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 15. desember 2014 #7 Del Skrevet 15. desember 2014 En ting til: dersom det blir sånn at svigerfar kommer, så sett en maxgrense, f.eks én overnatting, så han får julekvelden og juledagsmorgen hos dere. Så sier du rett ut at mer har du ikke energi til, særlig siden samboeren skal være på jobb i jula, men at han er hjertelig velkommen utpå nyåret når babyen har kommet og dere har kommet dere i gjenge igjen etter fødselen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146875954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #8 Del Skrevet 15. desember 2014 Det er så utrolig godt å få støtte nå. Tusen takk:) Samboeren min hadde hjulpet meg med oppussingen hvis han kunne men han pendler om dagen og kommer ikke hjem før på fredag. Og sier også at jeg ikke trenger å ta julevasken ordentlig og oppussinga kan vente til han har tid. Men jeg syns det er leit å ha overnattingsbesøk når det ikke er ryddig og reint her. Og vil ha et annet bad utenom det innenfor gjesterommet da svigerfar skal overnatte her i flere dager. Samboer mener også at jeg ikke trenger å fjerne alt fra gjesterommet, faren hans trenger jo bare ei seng å sove i. Men jeg vil ikke at alt babyutstyret og bunaden min skal lukte røyk etterpå. Svigerfar røyker ikke inne, men står rett utenfor døra med døra på vidt gap og røyker. I tillegg tar han med seg sneipeme inn slik at han kan røyke de senere. Han forstår ikke at det blir luktende av det og når vi informerer han om det så sier han bare "å, det hadde jeg ikke tenkt på" og sågjør han akkurat det samme neste gang han skal ut å røyke. Svigerfar kunne gjerne ha kommet opp på julaften og dratt ned på julaften, men han syns det er ekkelt å kjøre på vinterføre og derfor vil han være noen dager når han først manner seg opp til å kjøre oppover. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 15. desember 2014 #9 Del Skrevet 15. desember 2014 Nei jeg forstår godt at du ikke vil ha røyklukta inne. Selvsagt må rom ryddes for babyting og lignende hvis en røykluktende svigerfar skal overnatte, men det får virkelig samboeren din sørge for når han kommer hjem. Hva med å legge til et askebeger med lokk (bruk en skål/askebeger og sett en blomsterpotte oppned over) utenfor og be svigerfar ha sneipene sine der? Da kan de ligge ute til neste gang han skal røyke. Og så setter du fram en antibac eller noe sånt, som skal brukes hver gang han har vært ute og røykt. Og selvsagt skal døra være igjen, om ikke han lukker den, så får du smelle den igjen et par ganger til beskjeden går inn Bruk unnskyldningen om at du blir så dårlig av røyklukt nå som du er gravid, og at du helst ser at han holder røyken langt unna så du slipper hodepine og kvalme, f.eks. Målet er ikke å være frekk, men at du setter tydelige grenser for hva du orker og tolererer, særlig nå så tett oppunder termin. Jeg ser for meg at du har vært for ettergivende i tiden som har gått nå, og at samboeren din har blitt bortskjemt med at du gjør ting du egentlig ikke orker, for å slippe klagingen. Eller...? Og når disse mannfolka tydeligvis har like mye bomull i hukommelsen som i øra, så får du markere deg skikkelig. Bruk graviditetshormonene dine! Det er deg vel unt nå Føler du at det blir for mye som blir liggende på deg uansett, så sier du bare nei. Enkelt og greit. Du orker ikke, og du steller ikke i stand jul for flere enn datteren din i år, siden du er høygravid og så godt som fødeklar på julaften. Og hvis ikke samboeren din kan respektere det, så drar du til din mor og feirer jul. Finn fram løvemammaen i deg, og brøl! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Sarabi** Skrevet 15. desember 2014 #10 Del Skrevet 15. desember 2014 Dette hadde jeg rett og slett ikke godtatt. Hadde bedt samboer gi beskjed til svigerfar om at han må kjører hjem igjen etter feiring på julaften. Du er tross alt høygravid! Jeg er bare 27+2 men her har jeg nektet overnattingsbesøk av familiemedlemmer som må oppvartes, av den enkle grunn at jeg har skikkelig bekkenløsning og dårlig søvn. Ta hensyn til deg selv, først og fremst! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #11 Del Skrevet 15. desember 2014 Krysser fingerene for at det er helt forferdelig føre på lille julaften slik at han ikke tørr å kjøre opp. Samboer sier at han kan rydde babytingene, men da vet jeg at de bare blir slengt inn på roterommet i siste liten og det syns jeg ikke noe om. Han sier også at faren hans kan lage maten, men jeg syns han er så urenslig at jeg helst ikke vil det heller. Må sikkert lære meg å slippe kontrollen men jeg klarer ikke det nå. Har prøvd å lukke døra når han røyker, men han bare åpner den igjen. Gang på gang. Unnskylder seg med at det er kaldt eller om jeg kan sende han et eller annet. Godt tips med askebegeret, det skal jeg prøve hvis jeg ikke får overtalt samboer til å si til faren sin at han må feire ett annet sted. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #12 Del Skrevet 15. desember 2014 Er skikkelig lei meg nå, samboer nekter å svare når jeg ringer eller sender sms fordi han mener at jeg er vanskelig og overreagerer. Vet at han er i nærheten av mobilen fordi han legger på når jeg ringer og lar det ikke gå til telefonsvar slik det hadde gjort om han ikke hadde vært i nærheten av den. Han mener at jeg har noe i mot faren hans fordi jeg ikke orker å ha besøk hele jula og fordi jeg har så problemer med røykingen. Han mener at det ikke er noe farlig formeg og babyen å måtte ordne det som må ordnes og oppvarte faren hans hele jula. Har prøvd å forklare hva som kan skje hvis jeg overanstrenger meg, men han mener det skal mer til. Han sier at jeg har gjort han lei seg og at han ikke gidder prate mer med meg i dag. Bryr seg null om at jeg ligger her og har det helt forferdelig. Blir redd av tanken på at han setter faren sin julefeiring foran babyen og meg. Hadde virkelig ikke trodd det om han. Er så rådvill, aner ikke hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 15. desember 2014 #13 Del Skrevet 15. desember 2014 Alvorlig talt, han høres ut som om han har låst seg helt fast bare på trass. Skjønner ikke hva han mener å oppnå med å ha faren sin boende hos dere i utgangspunktet heller dersom han skal jobbe hele jula. Jeg ville ringt fastlegen i morgen tidlig, fått en hastetime og krevd at samboeren ble med. Her må han få høre fra fagpersoner at dette ikke går an, og at dine behov må tas hensyn til både for din helses skyld og for babyens. Han kan ikke oppføre seg sånn, det er ikke bra verken for deg, babyen eller jenta dere har fra før. Jeg skjønner at du har det vondt nå, men jeg tenker også at det er viktig at du ikke gir deg. Du tenker på ditt beste, på babyens beste, og det bør virkelig samboeren din også gjøre. Har du snakket med din mor? Kunne det være et alternativ at du allierer deg med henne, så du kan dra til henne i juledagene, dersom samboeren din nekter å komme til fornuft? Det er ingen trivelig situasjon, men det er ikke du som skal jenke deg her, det er han! Han kunne ha prøvd å gå med en flere kilo tung sekk på magen i noen uker og se hvor bra han hadde følt seg når han skulle ha utført alle de oppgavene han forventer at du gjør. Likevel hadde han ikke vært i nærheten av den samme opplevelsen som en høygravid har! Seriøst, hadde det vært min datter hadde jeg ikke nølt med å kjøre seks timer for å ta en alvorsprat med svigersønnen min, og hente datteren min hjem til en julefeiring med ro på sofaen og full oppvartning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #14 Del Skrevet 15. desember 2014 Vil ikke plage mamma med dette så nærme fødselen, syns det er leit og flaut å ha valgt en mann med slike prioriteringer til å dele livet med. Hadde virkelig høyere tanker om han, men det har bare rast nå. Prøver å roe meg ned slik at fortvilelsen og stresset som jeg føler nå ikke skal utløse noe. Tenker at jeg må ta meg sammen for datteren vår og den kommende babyens skyld. Ikke deres feil at faren deres velger å sette svigerfars behov først. Syns det er utrolig barnslig at han ikke kan snakke ut med meg om det en gang. Men det at han ble sur og slang tilbake at jeg bare lå og så på ipaden i går og at han måtte lage mat fordi jeg hadde så sure oppstøt at jeg slet med å puste, sier jo litt om hvor mye forståelse og respekt han har for at jeg er høygravid. Det er akkurat som han er en helt annen person enn til vanlig, kjenner han ikke igjen. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 15. desember 2014 #15 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Det kan jo hende han har fått en slags reaksjon på det som skjer nå, det bli omveltning for han også å få et barn til, og han ønsker kanskje å holde på "normalen" nå i jula siden det vil bli andre boller på nyåret. Vet ikke? Var han slik forrige gang du gikk gravid også? Er han vant til at du gir deg og gjør ting du har bedt han om å gjøre? Men uansett hva som er grunnen er det ikke greit at han tar det ut over deg på denne måten! Jeg personlig kunne ha blitt så barnslig at jeg hadde funnet fram en ryggsekk, pakket den med et par-tre sukkerposer og bedt han ha den på seg under klærne dag og natt de neste dagene, samt gjøre noen av de tingene du gjør hver dag, og se hvor lett han synes det var. Og at du har noe imot svigerfar... Altså, hadde du vært i form til besøk, så hadde dere hatt DIN familie hos dere i år, ikke svigerfar! Og når du har avslått og sagt at du ikke har krefter til det, hvorfor skulle da svigerfar være unntaket, som i tillegg til røykingen forventer full oppvartning? Helt alvorlig, dere bør ha en alvorsprat om tiden framover. Hvordan ser han for seg at resten av tiden blir fram mot fødsel? Og tiden etter? Forventer han full oppvartning og husvask? Eller tenker han å ta i et tak og vise seg som en familiefar, bli med på stell, bleieskift, bading, engasjere seg i amming osv? Jeg tenker at selv om du ikke skulle få han med til legen, så ta en tur selv! Snakk ut, få ut alt som plager deg og be om hjelp til å få samboeren din til å tenke litt mer på deg og litt mindre på seg selv. De har helt sikkert både faktabrosjyrer og andre ting som kan bekrefte ditt behov for hvile og ro. For dette som pågår nå er på ingen måter greit! Og å ikke ville snakke med deg om det engang, da har han ikke akkurat noen gode argumenter på lager, og det vet han sikkert selv også. Jeg tenker at det er nok derfor han unngår deg, han vet sikkert innerst inne at du har rett og er langt ifra urimelig, men det kræsjer med hans tanker om hva han vil, og derfor er det lettere å bli sint og furt, sånn at han kanskje får det som han vil. Unnskyld meg, men han høres ut som en trassig tenåring, ikke en familiefar med nummer to nært forestående. Endret 15. desember 2014 av ms.Pond Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkKværner Skrevet 15. desember 2014 #16 Del Skrevet 15. desember 2014 Blir litt satt ut av denne mannen din jeg HI. Synes ikke det du skriver senere heller vitner om stort bedre oppførsel. Jeg er like langt på vei som deg åhadde ikke orket å hatt besøk nå i julen og hvertfall ikke av en person som stinker røyk. Din samboer synes DU overreagererer? Herlighet han gidder ikke engang å svare på telefonen når du ringer, spyr ut barnslige kommentarer og mener du er verdens verste menneske? Hva er dette for noe barnslig tull? Du har full tett til å bli forbanna. Jeg hadde flyttet babytingene til et røykfritt sted også hadde jeg reist bort til din familie i jula. Så får mannen sitte der når han er så ufyselig. Jeg hadde rett og slett vært barnslig tilbake. Forstår godt at du er sliten sånn som du styrer. Jeg er sliten selv å har ingen oppussing å ta meg av. I tillegg tvinger jeg mannen til å bidra hjemme, så slem er jeg 😉. Blir litt lei meg på dine vegne også egentlig at han gir deg så lite respekt for at du bærer frem det viktigste han kan få i livet, ett barn. Håper virkelig denne mannen bare har en dårlig dag(er), dette tullet fortjener du ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #17 Del Skrevet 15. desember 2014 Det kan jo hende han har fått en slags reaksjon på det som skjer nå, det bli omveltning for han også å få et barn til, og han ønsker kanskje å holde på "normalen" nå i jula siden det vil bli andre boller på nyåret. Vet ikke? Var han slik forrige gang du gikk gravid også? Er han vant til at du gir deg og gjør ting du har bedt han om å gjøre? Men uansett hva som er grunnen er det ikke greit at han tar det ut over deg på denne måten! Jeg personlig kunne ha blitt så barnslig at jeg hadde funnet fram en ryggsekk, pakket den med et par-tre sukkerposer og bedt han ha den på seg under klærne dag og natt de neste dagene, samt gjøre noen av de tingene du gjør hver dag, og se hvor lett han synes det var. Men helt alvorlig, dere bør ha en alvorsprat om tiden framover. Hvordan ser han for seg at resten av tiden blir fram mot fødsel? Og tiden etter? Forventer han full oppvartning og husvask? Eller tenker han å ta i et tak og vise seg som en familiefar, bli med på stell, bleieskift, bading, engasjere seg i amming osv? Jeg tenker at selv om du ikke skulle få han med til legen, så ta en tur selv! Snakk ut, få ut alt som plager deg og be om hjelp til å få samboeren din til å tenke litt mer på deg og litt mindre på seg selv. De har helt sikkert både faktabrosjyrer og andre ting som kan bekrefte ditt behov for hvile og ro. For dette som pågår nå er på ingen måter greit! Og å ikke ville snakke med deg om det engang, da har han ikke akkurat noen gode argumenter på lager, og det vet han sikkert selv også. Det er nok derfor han unngår deg, han vet sikkert innerst inne at du har rett og er langt ifra urimelig. Unnskyld meg, men han høres ut som en trassig tenåring, ikke en familiefar med nummer to nært forestående. Han er ikke biologisk far til nummer 1, men regnes som pappa fordi biologisk far har valgt å ikke være med i bildet. Det var samboer som snakket mest om å få en til og var mest gira. Han har vært med på kontroller og svangerskapskurs hele veien. Han har Googla barnevogner og lest tester av bilstoler. Jeg har vel gjort han bortskjemt fordi jeg lager mat og gjør husarbeid. Han sier han forstår at det ikke kan fortsette slik, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på det. Dessuten har jeg et behov for å rydde og brette klær på "min måte" og føler meg mer komfortable med å gjøre det selv. Jeg har sendt en melding til han nå og sagt at jeg syns det er trist at han ikke vil snakke ut og løse ting, og at jeg fremover kommer til å prioriterer datteren og babyen. Så får han gjøre som han selv vil. Setter telefonen på lydløs og prøver sove. Skal til jordmor på torsdag for da er jeg i uke 36, får prøve å snakke litt med henne om situasjonen. Jeg skjønner at han syns det er sårt svigerfar ikke kan være her hele jula. Foreldrene er skilt og svigerfar har kun han som sønn. Men vi feiret med svigerfar i fjor og han er invitert flere andre steder i år. Syns det er dårlig gjort av svigerfar å forvente å bli varte opp av ei høgravid dame og ikke har noe forståelse for at man faktisk noen ganger trenger seg på. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #18 Del Skrevet 15. desember 2014 Blir litt satt ut av denne mannen din jeg HI. Synes ikke det du skriver senere heller vitner om stort bedre oppførsel. Jeg er like langt på vei som deg åhadde ikke orket å hatt besøk nå i julen og hvertfall ikke av en person som stinker røyk. Din samboer synes DU overreagererer? Herlighet han gidder ikke engang å svare på telefonen når du ringer, spyr ut barnslige kommentarer og mener du er verdens verste menneske? Hva er dette for noe barnslig tull? Du har full tett til å bli forbanna. Jeg hadde flyttet babytingene til et røykfritt sted også hadde jeg reist bort til din familie i jula. Så får mannen sitte der når han er så ufyselig. Jeg hadde rett og slett vært barnslig tilbake. Forstår godt at du er sliten sånn som du styrer. Jeg er sliten selv å har ingen oppussing å ta meg av. I tillegg tvinger jeg mannen til å bidra hjemme, så slem er jeg . Blir litt lei meg på dine vegne også egentlig at han gir deg så lite respekt for at du bærer frem det viktigste han kan få i livet, ett barn. Håper virkelig denne mannen bare har en dårlig dag(er), dette tullet fortjener du ikke. Han er veldig hårsår når det kommer til faren sin og er kjempe snill ellers. Vurderer sterkt å gjøre som du sier, rydde bort babyting og reise til foreldrene mine. Så kan samboeren og faren sitte her på julaften alene. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkKværner Skrevet 15. desember 2014 #19 Del Skrevet 15. desember 2014 Blir litt satt ut av denne mannen din jeg HI. Synes ikke det du skriver senere heller vitner om stort bedre oppførsel. Jeg er like langt på vei som deg åhadde ikke orket å hatt besøk nå i julen og hvertfall ikke av en person som stinker røyk. Din samboer synes DU overreagererer? Herlighet han gidder ikke engang å svare på telefonen når du ringer, spyr ut barnslige kommentarer og mener du er verdens verste menneske? Hva er dette for noe barnslig tull? Du har full tett til å bli forbanna. Jeg hadde flyttet babytingene til et røykfritt sted også hadde jeg reist bort til din familie i jula. Så får mannen sitte der når han er så ufyselig. Jeg hadde rett og slett vært barnslig tilbake. Forstår godt at du er sliten sånn som du styrer. Jeg er sliten selv å har ingen oppussing å ta meg av. I tillegg tvinger jeg mannen til å bidra hjemme, så slem er jeg . Blir litt lei meg på dine vegne også egentlig at han gir deg så lite respekt for at du bærer frem det viktigste han kan få i livet, ett barn. Håper virkelig denne mannen bare har en dårlig dag(er), dette tullet fortjener du ikke.Han er veldig hårsår når det kommer til faren sin og er kjempe snill ellers. Vurderer sterkt å gjøre som du sier, rydde bort babyting og reise til foreldrene mine. Så kan samboeren og faren sitte her på julaften alene. Anonymous poster hash: 32d63...553 Godt å høre at han er bedre ellers da men likevel. Ja hvorfor ikke. Jeg hadde bare sagt at "siden du jobber hele julen så vil jeg gjerne feire jul hos mine foreldre, da får du litt kvalitetstid med din far også". Hadde ikke laget et helvete ut av det men hadde håpet det svei litt. Hadde rett og slett gått for å være super hyggelig mot mannen, brukt omvendt psykologi at såklart kan faren hans få komme på overnatting hele jula😉. Så får man bare håpe det svir litt på samvittigheten hans og at din samboer kan sitte å små sulte litt foran brødboksen i jula (du handler såklart ikke før du reiser). Reiser du bort kan du i det minste slappe av å kanskje bli litt skjemt bort 🎅 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #20 Del Skrevet 15. desember 2014 Blir litt satt ut av denne mannen din jeg HI. Synes ikke det du skriver senere heller vitner om stort bedre oppførsel. Jeg er like langt på vei som deg åhadde ikke orket å hatt besøk nå i julen og hvertfall ikke av en person som stinker røyk. Din samboer synes DU overreagererer? Herlighet han gidder ikke engang å svare på telefonen når du ringer, spyr ut barnslige kommentarer og mener du er verdens verste menneske? Hva er dette for noe barnslig tull? Du har full tett til å bli forbanna. Jeg hadde flyttet babytingene til et røykfritt sted også hadde jeg reist bort til din familie i jula. Så får mannen sitte der når han er så ufyselig. Jeg hadde rett og slett vært barnslig tilbake. Forstår godt at du er sliten sånn som du styrer. Jeg er sliten selv å har ingen oppussing å ta meg av. I tillegg tvinger jeg mannen til å bidra hjemme, så slem er jeg . Blir litt lei meg på dine vegne også egentlig at han gir deg så lite respekt for at du bærer frem det viktigste han kan få i livet, ett barn. Håper virkelig denne mannen bare har en dårlig dag(er), dette tullet fortjener du ikke.Han er veldig hårsår når det kommer til faren sin og er kjempe snill ellers. Vurderer sterkt å gjøre som du sier, rydde bort babyting og reise til foreldrene mine. Så kan samboeren og faren sitte her på julaften alene. Anonymous poster hash: 32d63...553 Godt å høre at han er bedre ellers da men likevel. Ja hvorfor ikke. Jeg hadde bare sagt at "siden du jobber hele julen så vil jeg gjerne feire jul hos mine foreldre, da får du litt kvalitetstid med din far også". Hadde ikke laget et helvete ut av det men hadde håpet det svei litt. Hadde rett og slett gått for å være super hyggelig mot mannen, brukt omvendt psykologi at såklart kan faren hans få komme på overnatting hele jula😉. Så får man bare håpe det svir litt på samvittigheten hans og at din samboer kan sitte å små sulte litt foran brødboksen i jula (du handler såklart ikke før du reiser). Reiser du bort kan du i det minste slappe av å kanskje bli litt skjemt bort 🎅 Kjempe bra forslag. Det er jo egentlig en vinn-vinn situasjon for alle parter. Jeg og datteren min får feiret jul med familien som bor langt unna noe jeg utgangspunktet ikke hadde samvittighet til å gjøre, fordi det medførte at samboer ble sittende alene siden han ikke får reist bort pga jobb. Der slipper jeg varte opp og får avlastning for datteren min. Samboer får feire jul med faren sin og kan ha faren sin på besøk hele jula slik som tydeligvis var viktigere for han enn babyen og mitts beste. De trenger heller ikke ta hensyn til at det er en høygravid kvinne i huset noe de begge helt tydelig har null forståelse for. Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146876843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #21 Del Skrevet 31. desember 2014 Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: ad811...9cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146907543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #22 Del Skrevet 31. desember 2014 Vi reiste ned til svigerfar etter samboeren var ferdig på jobb og hjem etter pakkeåpning:) Anonymous poster hash: 32d63...553 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187297-samboere-mener-jeg-er-verdens-verste-menneske/#findComment-146908203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå