Gå til innhold

MA.. Noen erfariner på godt og vondt?

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at jeg har hatt en MA. Skal være 10 uker i dag, men på ul tilsvarte embryoet bare 5 uker. 

Noen Andre som har opplevd MA? Og noen solskinnshistorier her?
Tok hcg i da og skal ta ny om noen dager. Hvis ikke det ser lyst ut blir det å få tabletter..

Fortsetter under...

Huff, så trist at det ser ut til at du opplever en MA :( jeg hadde selv en ma i sommer, var totalt uforberedt på at noe slikt kunne skje,men det gjorde det! Jeg tror ikke jeg skal dele min historie her, det fører ikke noe godt med seig situasjonen du er i, men jeg vil tipse deg om denne tråden på Bli Gravid http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144166041-eggløsningprøving-etter-ma/ ! Her er vi mange som har opplevd det du nå går igjennom. En fantastisk gjeng med herlige damer, noen som nettopp har mistet nylig, og noen det har skjedd med for ikke så lenge siden. Ønsker deg masse lykke til uansett utfall videre :)

Jeg hadde MA på denne tiden i fjor, og har ikke noen solskinnshistorier rundt det, men nå er jeg gravid i uke 13, og alt ser bra ut. Så selvom det skjer én gang, går det ofte mye bedre neste gang! (Vi ventet en stund med å prøve på nytt pga ny jobb, så for de fleste går det fortere å bli gravid igjen!) Lykke til

Anonymous poster hash: 7e332...d48

Meget forvirra nå, for 5 uker siden da jeg skal ha vært 5 uker viste hcg nivået mitt 149. I dag ble jeg ringt av gyn jeg var hos i går og fikk beskjed om at hcg nivået mitt var på 46 000! Kan det virkelig stige så mye om det er MA? Han sa verdiene viste et vitalt (levende) foster så skal inn å ta ny hcg i morgen og ny ul om den har steget igjen.

Jeg har heller ingen solskinn historie, jeg var på ul uke åtte, dette var i april der d viste ett bankende hjerte, å alt så veldig bra ut. I mai mnd så var vi inne på ny kontroll der legen ville ha ul på meg, skulle vær 13 uker da, d viste seg at fosteret hadde stopper å vokse i uke ni, en uke etter vi var på vår første ultralyd, jeg fikk ikke ta noen hcg prøve, jeg ble sendt rett inn på sykehuse å fikk tabletter for å sette i gang prosessen, d va en fæl dag, men jeg er gravid i dag. Er 14+6 i dag, å er veldig lykkelig over lille vi har i magen nå :) jeg kan trøste deg med at viss det skulle gå galt nå så er det pga det var noe galt med det, enn det kansje kunne skjedd senere, å etter dette så er du veldig mottakelig mot noe nytt. Jeg krysser fingrene mine for deg at alt skal gå din vei ❤️

Annonse

Jeg kan vel komme med en halveis solskinnshistorie for å roe ned alle de som mister litt symptomer, leser her og blir nervevrak..jeg var på UL for en uke siden og alt var da bra, ble satt tilbake en uke til 6+2 men de så hjertelyd og en som hadde det bra.. mistet brått alle symptomer, leste her og ble livredd.. bestilte ny UL igår og fikk raskt komme inn, der var det ett bankende hjerte som plutselig hadde hoppet til å Være 8 uker.. å miste symptomer er normalt og de som skriver om MA her er gjerne de som har noe å fortelle ( derfor det virker som om alle har hatt det ) de som ikke har hatt det har jo ingenting å fortelle og skriver da heller ikke..

Jeg er helt enig med deg gullfisk! Jeg har opplevd å miste i MA en gang og da mistet jeg mange, men langt fra alle symptomene. Så denne gangen har jeg bekymret meg veldig hver morgen jeg ikke har vert kvalm osv. Men ultralyd like før uke 9 viste i alle fall att alt er i orden. Så viss noe går galt denne gangen har det i alle fall ikke med de svingende symptomene å gjøre.. :)

Jeg har aldri hatt noen symptomer og tenkte egentlig det at det kanskje var en gutt. Har tre jenter fra før der kvalmen slo hardt inn fra uke 6. Nå er deg ikke 100% sikkert at det er en MA da hcg har steget veldig mye og det har sunket fra 46000 til 41800 noe det skal om jeg er 10-11 uker som jeg skal være ifølge mens. Så er veldig forvirrende. Men får jo svar på ul på mandag.

Er ikke meningen å skremme noen her inne, ikke i det hele tatt. Er bare så godt å få snakke med noen da jeg kun har mannen min som ikke fullt ut kan forstå. Vi hadde jo ikke fortalt om graviditeten til noen.

Og dere som allerede har sett et bankende hjerte har langt mindre sjanse for MA. Her var fosteret bare 5 uker og hjerte hadde ikke begynt å slå enda. Men blir godt sjekket da gynekologen og legen ikke skjønner hvordan hcg kunne steget fra 149 til 46 000 etter fosteret skal ha dødd. Så er kanskje en liten sjanse for en tvilling.

Jeg har aldri opplevd en MA tidligere og det er nok ikke så vanlig, heller det som anonym svarte på et annet innlegg at fler og fler drar på tidlig ul og da oppdager det før det evt vil starte en blødning, SA. Så ta det med ro jenter og nyt graviditeten <3 jeg heier med dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...