Gå til innhold

Æsj, vet jo ikke hva jeg skal velge!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og min samboer skal ha baby snart. Vi bor i Amerika og han er amerikansk, så plis ikke si at navnene er for amerikanske. Disse er aktuelle som fornavn: Amber, Leone og Apple. Og som mellomnavn liker vi: Isabelle, Amelia og Ilana. Så hva liker dere best?

Anonymous poster hash: c7fc5...aa6

Fortsetter under...

Annonse

Ville gått for Amber Isabelle

Apple liker jeg ikke som personnavn.

Amelia er for meg litt "oppbrukt".

Leone - er e'n på slutten stumm på engelsk? Eller blir det uttalt "Leoni"? Hvis e'n er stumm på engelsk synes jeg det likner for mye på det populære guttenavnet Leon. I så tilfelle kan en kanskje heller velge "Leona" for å unngå forvirring?

Ilana likte jeg ikke.

Anonymous poster hash: ef287...c71

Likte Leone og Amelia. Amber er ikke så verst.

Jeg er og veldig gla i navnet Leona :) vurderer det som mellomnavn til vår datter. 

Vi er ikke engelske/amerikanske, men ønsker navn som er internasjonale - da vi ofte er på reisefot :)

Men er opptatt av at det skal fungere like bra på norsk også (at det liksågodt kunne ha vært et norskt navn, om du skjønner).

Isabelle og Amelia er fint og fungerer godt også på norsk. Hvis du er norsk ville jeg gått for et navn som funker på begge språk selv om dere ikke bor i Norge. Synes ikke de andre navnene fungerer på norsk egentlig.

Anonymous poster hash: 198c3...d9e

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...