Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Har aldri laga det schø...😉 Anonymous poster hash: 810bc...238
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Dytt:) Anonymous poster hash: 810bc...238
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/pølsegrateng Anonymous poster hash: 64fa4...15d
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Jeg bruker å kutte løk og gulrot i små biter og legge det nederst i ildfast form sammen med erter. deretter kutter jeg pølser i små terninger og legger over grønnsakene. Så legger jeg makaroni (kokt) på toppen og heller bechamelsaus over det hele. Ost på toppen, gratiner på 200 grader i 30 min og voila Anonymous poster hash: a5d49...c00
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Koker pasta og legger deg i bunnen på en ildfast form. Over legger jeg løk, gulrøtter, pølsebiter og litt brokkoli. Tilslutt lager jeg ostesaus enten med ost eller en pakke baconost oppi hvit saus. Ost på toppen. Focaccia ved siden av:)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 200 grader i 30 min (til osten har blitt gylden)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Jeg sluppet bare oppi, men ca: Hvit saus av 2 ss smør, 3 ss mel og melk til passe konsistens. Krydrer med salt, pepper og muskatnøtt eller karri. Steker pølsebiter (7-8 grillpølser?), har i en pk smårettbacon og en pk eller to med mais. Blander alt oppi den hvite sausen sammen med kokt pasta. Har i smurt form med ost over. Ca 180 °C til ferdig. 30-40 min? Serverer med kokte poteter og smeltet smør. Lite grønnsaker denne dagen, merker jeg Anonymous poster hash: 9726a...f75
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Jeg sluppet bare oppi, men ca: Hvit saus av 2 ss smør, 3 ss mel og melk til passe konsistens. Krydrer med salt, pepper og muskatnøtt eller karri. Steker pølsebiter (7-8 grillpølser?), har i en pk smårettbacon og en pk eller to med mais. Blander alt oppi den hvite sausen sammen med kokt pasta. Har i smurt form med ost over. Ca 180 °C til ferdig. 30-40 min? Serverer med kokte poteter og smeltet smør. Lite grønnsaker denne dagen, merker jeg Anonymous poster hash: 9726a...f75 Slumper, selvsagt Anonymous poster hash: 9726a...f75
det er berre mordi Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 (endret) Pølser i bitar, lagar ein tjukk kvitsaus, (smør, mjøl, mjølk, salt, karri og muskat), kokar opp makaroni, deler opp brokkoli -bland godt- hiv over ost og inn i ovnen i 25-30 min. (til osten har blitt gyllen.) Poteter til. Endret 14. desember 2014 av det er berre mordi
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Lager to forskjellige. Den enkle når vi har dårlig tid er: 1 pose potetstsppe, men 1 dl mindre vann enn hva som står på pakka. Når den er laget og svellet ferdig blander du inn ett egg og legger i en ildfast form. Ta over ketshup så det dekker det meste av potetstsppen. Kutt pølser i biter, kjøttpølse eller grillpølser syns jeg blir best. Og litt finhakket løk. Ha dette over i formen. Kryddre med litt krydder. Jeg bruker kyllingkrydder siden det er det vi bruker istede for grillkrydder, vi syns den pssser best til det meste. Ha ost over og inn i ovnen på 200grader til osten er fin. Lager samme med skinkeboks også, bruker da purre istede for løk. Ungene er veldig fornøyde med denne. Noen ganger har vi også ett lag med makaroni. Anonymous poster hash: 97aed...aae
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Åh, for noen snille damer!!😊 her fikk jeg flere fine oppskrifter!😊😊 tusen takk! Skal lage dette i dag da ungene har etterspurt dette i lang tid, men ser jo at det fins både rød og hvit pølsegrateng. Ser at alle bruker hvit så da går jeg for det 😉 Anonymous poster hash: 810bc...238
Nissefisen Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Jeg sluppet bare oppi, men ca: Hvit saus av 2 ss smør, 3 ss mel og melk til passe konsistens. Krydrer med salt, pepper og muskatnøtt eller karri. Steker pølsebiter (7-8 grillpølser?), har i en pk smårettbacon og en pk eller to med mais. Blander alt oppi den hvite sausen sammen med kokt pasta. Har i smurt form med ost over. Ca 180 °C til ferdig. 30-40 min? Serverer med kokte poteter og smeltet smør. Lite grønnsaker denne dagen, merker jeg Anonymous poster hash: 9726a...f75 Vi bruker samme oppskrift som denne men uten mais. Skjærer opp tomat og agurk som tilbehør ved siden av
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Jeg sluppet bare oppi, men ca: Hvit saus av 2 ss smør, 3 ss mel og melk til passe konsistens. Krydrer med salt, pepper og muskatnøtt eller karri. Steker pølsebiter (7-8 grillpølser?), har i en pk smårettbacon og en pk eller to med mais. Blander alt oppi den hvite sausen sammen med kokt pasta. Har i smurt form med ost over. Ca 180 °C til ferdig. 30-40 min? Serverer med kokte poteter og smeltet smør. Lite grønnsaker denne dagen, merker jeg Anonymous poster hash: 9726a...f75 Vi bruker samme oppskrift som denne men uten mais. Skjærer opp tomat og agurk som tilbehør ved siden av Men, men...mais er jo et must!! Anonymous poster hash: 9726a...f75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå