Gå til innhold

Trodde jentenavn skull bli så lett jeg!!

Anbefalte innlegg

Vi venter jente nr.2 og før vi fikk vite at det var en ny prinsesse der inne, var jeg sikker på at det var en gutt. Hadde massevis av jentenavn på lur, men så når vi fikk bekreftet at det skulle bli jente da var det som om tvilen rokker ved alle alternativene våre...Nå har jeg liksom ikke noen sterk følelse for noen av alternativene egentlig....:-(

Her er de mest aktuelle alternativene våre. Vi liker litt uvanlige navn forresten...;)

- Leona

- Alva

- Olava

- Adelia

- Tindra

- Vida

Hva tenker dere om alternativene våre? Og hvilke assosiasjoner får dere til navnene og evt. oss?:)

Anonymous poster hash: 9c188...30d

Fortsetter under...

Annonse

- Leona: Nytt for meg. Friskt og anderledes. Klinger fint!

- Alva: Kjenner allerede til flere under 6 år som heter det, så har ikke inntrykk av at det er et uvanligt navn.

- Olava: Fremdeles ganske sjeldent, men begynner å bli litt mer brukt igjen. Men ikke vanligt. Fint gammelt klassisk navn.

- Adelia: Passer inn i trenden med jentenavn med mye a og l - og gjerne -ia på slutten. Allikevel litt anderledes (på positiv måte)

- Tindra: Må tenke på dating/ kjapp-ligg app'n Tinder når jeg hører det navnet. Som egentlig er synd, for navnet er jo egentlig kjempefint. Men om noen år har vel neppe den app'n noe å si...

- Vida: Virker litt ufullstendig påmeg - som siste del av et navn. Ville evt heller brukt Vita (=liv på latin)

Annonse

Om du ønsker et litt uvanlig navn ville jeg strøket Alva selv om det er pent. Det er veldig vanlig i dag.

Olava synes jeg er tungt. Da ville jeg heller valgt Olene f eks.

Tindra er forfriskende.

Leona er pent men ikke min smak.

Adelia er litt omstendelig å si men pent. Adelie er kanskje litt i samme gate men flyter lettere.

Selv elsker jeg navnene Anora og Alette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...