Gå til innhold

Nettopp født og allerede lyst på ny baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 2 uker siden. Verdens fineste lille prinsesse , og allerede nå tenker jeg på ny graviditet og ny baby. Er ikke dette veldig tidlig å tenke på allerede? Noen her som har to veldig tette barn? Går det fint?

Anonymous poster hash: 42497...4a6

Skrevet

Den tanken går fort over! Gi det i hvert fall 6 mnd før du planlegger nr 2. Jeg tenkte det samme rett etter fødsel, men etter utallige våkenetter er jeg glad det ikke ble noe av. Men mange har to tette og det går også bra 😊

Anonymous poster hash: b040b...892

Skrevet

Oi, det var tidlig.

Har ikke samme erfaring, har ca 3 år mellom mine, men jeg ville bare nytt tiden du har med lille nå istedet for å tenke på ny graviditet. Hvorfor så hastverk?

De vokser så fort og du vet aldri formen din blir om du velger å bli gravid allerede.

To tette er mye opp om natta, flasker, pupp, gråt, to med bleier, en krabber rundt og drar ned alt mens du sitter med en nyfødt i armen og prøver å amme.

Det positive jeg kan se er at de kan få veldig glede av hverandre når de er tette i alder. Men, 2 år er også tett, så jeg ville nok ventet hvertfall ett år og sett hvordan morsollen egentlig er og hvordan ungen er. Den er jo bare 2 uker.

Kos deg med lille og gratulerer :)

Anonymous poster hash: 38806...b08

Skrevet

Den tanken går fort over! Gi det i hvert fall 6 mnd før du planlegger nr 2. Jeg tenkte det samme rett etter fødsel, men etter utallige våkenetter er jeg glad det ikke ble noe av. Men mange har to tette og det går også bra 😊

Anonymous poster hash: b040b...892

Hehe :) jeg regner med det egentlig :) så vi får vel heller vente å se hvordan ting blir og ta det da :)

Hi

Skrevet

Oi, det var tidlig.

Har ikke samme erfaring, har ca 3 år mellom mine, men jeg ville bare nytt tiden du har med lille nå istedet for å tenke på ny graviditet. Hvorfor så hastverk?

De vokser så fort og du vet aldri formen din blir om du velger å bli gravid allerede.

To tette er mye opp om natta, flasker, pupp, gråt, to med bleier, en krabber rundt og drar ned alt mens du sitter med en nyfødt i armen og prøver å amme.

Det positive jeg kan se er at de kan få veldig glede av hverandre når de er tette i alder. Men, 2 år er også tett, så jeg ville nok ventet hvertfall ett år og sett hvordan morsollen egentlig er og hvordan ungen er. Den er jo bare 2 uker.

Kos deg med lille og gratulerer :)

Anonymous poster hash: 38806...b08

Ja jeg er overrasket selv over hvor tidlig de tankene kom. Spesielt med tanke på at for to uker siden sa jeg at dette gjør jeg aldri igjen 😂

Det blir nok til at vi venter hvertfall 9-12 mnd til sikkert før vi tar det opp igjen 😊

Tusen takk 😊

Hi

Skrevet

Jeg fødte for 2 uker siden. Verdens fineste lille prinsesse , og allerede nå tenker jeg på ny graviditet og ny baby. Er ikke dette veldig tidlig å tenke på allerede? Noen her som har to veldig tette barn? Går det fint?

Jeg har to tette og tenkte akkurat som deg :) De første to-tre mnd med nr to tenkte jeg "hva er det vi har gjort?", men det gikk over fort. Etter det har det bare vært morro nesten :)

Anonymous poster hash: 524a3...a19

Skrevet

Den tanken går fort over! Gi det i hvert fall 6 mnd før du planlegger nr 2. Jeg tenkte det samme rett etter fødsel, men etter utallige våkenetter er jeg glad det ikke ble noe av. Men mange har to tette og det går også bra Anonymous poster hash: b040b...892

Helt enig. Mange sover ikke på ett år - og kolikken setter inn normalt sett tidligst ved 3 uker etter fødsel. Så vent og se...

Du endrer nok mening etterhvert, og da er det dumt om du er gravid.

Anonymous poster hash: 895be...b6f

Skrevet

Det har jeg tenkt allerede når ungen er kommet ut, hver gang.
Og jeg har tre barn.
Jeg jobbet på føden en sommer, og istedet for å bli avskrekket så ble jeg overbevist om at jeg nå ville ha en til. 
Så ble gravid mens jeg jobbet der.

Det er nok veldig forskjellig hvordan kvinner tenker om akkurat dette.

Noen sier aldri mer, men det er nok langt ifra alle som sier det.

Skrevet

Jeg ønsket meg to tette allerede før babyen var ute og første spm til legen på kontroll etter keisersnitt på ca dag 3 eller 5 var hvor fort vi kunne prøve på neste ;-) fikk begrensing på 6 mnd pga snitt men da da vi i gang å prøve :-D men tok da 4 år før neste spire satt så jeg har ingen erfaring med to tette men skjønner godt ønsket ditt :-D

Skrevet

Jeg har også blitt veldig babysyk rett etter fødslene, vil bare oppleve det igjen ASAP!! Og så går det over like fort, når lykkerusen legger seg og hverdagen kommer.. Lykken er der fortsatt altså.. Bare ikke det adrenalinrushet.

Anonymous poster hash: 10040...f02

Skrevet

Jeg har tre og etter både 1 og 2 har jeg vært forsynt. 

Nr 3 kom ganske overraskende på oss siden vi ikke skulle ha flere.. I det nr 3 "spratt" ut tenkte jeg neeei, denne graviditeten har gått alt for fort, jeg vil gjenta dette. 

Har vært babysyk siden.. og nå er den lille 1år. 

Har ikke fått nr 4 så har ikke 2 tette, men er veldig i tvil om vi skal/skal ikke

Anonymous poster hash: 3bcc3...46d
Skrevet

Jeg gikk 4 dager på overtid før fødselen startet. Det var 4 laaaaaaange dager, men babyen kom plutselig likevel!!😉

Skrevet

Rart hvor forskjellig man kan føle det.

Vi hadde så jævlig barsel og småbarnstid at her blir det ikke flere barn!

Langvarig, kraftig kolikk, så ekstreme søvnproblemer, så urolig og sutrete barn. Jada!

Anonymous poster hash: 7a6c9...dd8

Skrevet

Er du sikker på at det egentlig er en baby til du ønsker?

Jeg følte det samme bare etter noen dager og få uker og det er nok den spenningen tiden rundt fødsel, fødsel og den aller første tiden etter fødsel jeg søker. Man er så stolt og vil vise nusket sitt til alle og føler at alle er like nysgjerrige som deg selv. Det er bare helt magisk å føde et barn:) Jeg har to barn med 21 mnd mellom så ganske tette og det er veldig slitsomt pga jeg ikke har sovet på 2,5 år nå, men jeg vil ha enda et barn så fort som mulig:)

Anonymous poster hash: 1d6ce...90d
Skrevet

Jeg gjorde det og. Baby var to dager og vi var nettopp kommet hjem fra sykehuset☺️☺️

Anonymous poster hash: 1ba0b...8e7

Skrevet

Jeg var også slik, selv om det var tungt med søvnløse netter, uendelig mange timer med skriking hver eneste dag, ammeproblemer osv... Vi begynte prøvinga igjen da barnet var 6 mndr (vi brukte 5 år på å få datteren vår). Det jeg ikke visste, var at det først da, begynte å bli skikkelig slitsomt... Tannfrembrudd (søvnløse netter, spisenekt, bare gråt og gråt), generelt mindre søvnbehov og soverytmer som stadig endres, de blir mer mobile, alt skal utforskes. De begynner i det små: lo og andre ting som ligger på gulvet skal smakes på. Sko skal slikkes fra ende til annen. Så kommer hyller, bord, så skuffer og skap... Alt må sikres, ingenting får være i fred, og barnet kan ikke være uten tilsyn i to sekunder engang. Ikke mi jente, i hvert fall, men hun er av den aktive typen... 

Ble gravid da barnet var halvannet. Da hadde endelig ting roet seg. Nå er hun 21 måneder, og ting blir lettere og lettere, til tross for at trassen er kommet. Men hun forstår så mye nå, snakker mer - Ja, dette var en perfekt tid å bli gravid med andremann på. Hun vil være 2 år og 3 mndr ca når andremann blir født. Tenker det blir bra. 

Anonymous poster hash: f4bec...518

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...