Gå til innhold

Blir litt småforlagene faktisk!

Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden ringte jeg jordmorvakta pga at jeg hadde feber, kastet opp og var generelt dårlig form. Var redd det var svangerskapsforgiftning. Men hun sa at det var det nok ikke og siden jeg skal til Jordmor denne uken, så var det ikke nødvendig å ta noen test på det. Og siden jeg har vært dårlig hele svangerskapet (kvalme,svimmel), så var det ingenting å bekymre seg for.

Idag ringte jeg igjen for jeg har ikke kjent liv siden i gårkveld. I tillegg har jeg hatt magesekken i natt. Fortalte jeg var bekymret og kunne tenkt meg en sjekk av dette. hun lurte på om jeg hadde testet med kald sukkerdrikk og ja, det hadde jeg. Drakk cola og ventet en time, men ingenting. Nei, det kunne vente til torsdag når jeg skulle til jordmor likevel. Hva skal til for å at men skal bli tatt på alvor lurer jeg?!

Jeg blir så forbanna! Jeg er jo så redd for at det er noe galt med bebien! :(

Anonymous poster hash: 5dc3b...461

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187091-blir-litt-sm%C3%A5forlagene-faktisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg går sier de bestemt at det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite! Og jeg hører hele tiden at dersom man ikke kjenner liv i magen så skal man ta det på alvor og sjekke det ut! Jeg syns du skal kreve å få sjekket! Har du en mann eller venninne eller noe som kan være med deg og som kan slå litt i bordet for deg? Her i huset er det mannen som blir mest bekymret og det hjelper å ta han med, for da kan han og insistere og spørre og være litt streng på at vi blir fulgt opp slik vi bør!

Annonse

Lykke til og stå på krava:) syns ikke du er urimelig som vil sjekkes. Torsdag er jo lenge til, makan til jordmor du har snakket med!

Har jo gjort det jeg kan for å teste selv også, uten noe reaksjon.

Skal ikke ha noe å si om du skal til JM i morgen eller torsdag. Har du ikke kjent nok liv SKAL du inn til sjekk.

Hvilke sykehus er dette? Er du langt på vei da? 

Få mannen eller svigermor til å ringe. Eller du ringer selv igjen og sier at du nå er så bekymret for babyen i magen at dere kommer inn for sjekk...

Anonymous poster hash: d1124...bbf

Skal ikke ha noe å si om du skal til JM i morgen eller torsdag. Har du ikke kjent nok liv SKAL du inn til sjekk. Hvilke sykehus er dette? Er du langt på vei da?  Få mannen eller svigermor til å ringe. Eller du ringer selv igjen og sier at du nå er så bekymret for babyen i magen at dere kommer inn for sjekk... Anonymous poster hash: d1124...bbf

Jeg er straks 36uker på vei. Bor ca en time unna sykehuset jeg skal føde på, men et kvarter unna sykehus med jordmorvakt. Det er ikke fødeavdeling her lenger.

Venter på at mannen min skal komme hjem nå.

Skal ikke ha noe å si om du skal til JM i morgen eller torsdag. Har du ikke kjent nok liv SKAL du inn til sjekk. Hvilke sykehus er dette? Er du langt på vei da?  Få mannen eller svigermor til å ringe. Eller du ringer selv igjen og sier at du nå er så bekymret for babyen i magen at dere kommer inn for sjekk... Anonymous poster hash: d1124...bbf

Jeg er straks 36uker på vei. Bor ca en time unna sykehuset jeg skal føde på, men et kvarter unna sykehus med jordmorvakt. Det er ikke fødeavdeling her lenger.

Venter på at mannen min skal komme hjem nå.

Synes det er veldig rart at de ikke tar deg inn.... Og spesielt når du bor langt unna. Har du prøvd å ringe sykehuset du skal føde på? Kanskje de tar deg inn? 

Jeg er straks 36uker på vei. Bor ca en time unna sykehuset jeg skal føde på, men et kvarter unna sykehus med jordmorvakt. Det er ikke fødeavdeling her lenger.Venter på at mannen min skal komme hjem nå.Anonymous poster hash: 5dc3b...461

Synes det er veldig rart at de ikke tar deg inn.... Og spesielt når du bor langt unna. Har du prøvd å ringe sykehuset du skal føde på? Kanskje de tar deg inn?  Anonymous poster hash: d1124...bbf

Nei, men kanskje jeg burde gjøre det isteden. Er jo førstegangs, så man er jo litt uviten om hva men kan gjøre. Men bedre å ringe fødeavdelingen, enn å ringe jordmorvakte å ikke bli tatt på alvor ihvertfall.

Jeg er straks 36uker på vei. Bor ca en time unna sykehuset jeg skal føde på, men et kvarter unna sykehus med jordmorvakt. Det er ikke fødeavdeling her lenger.Venter på at mannen min skal komme hjem nå.Anonymous poster hash: 5dc3b...461
 Synes det er veldig rart at de ikke tar deg inn.... Og spesielt når du bor langt unna. Har du prøvd å ringe sykehuset du skal føde på? Kanskje de tar deg inn?  Anonymous poster hash: d1124...bbf

Nei, men kanskje jeg burde gjøre det isteden. Er jo førstegangs, så man er jo litt uviten om hva men kan gjøre. Men bedre å ringe fødeavdelingen, enn å ringe jordmorvakte å ikke bli tatt på alvor ihvertfall.

Synes du skal ta en tlf til de og høre i det minste. Mener nå jeg da. 

Annonse

Uff, høres ikke bra ut. Jeg kjente lite liv i uke 29, drakk brus og spiste sjokolade men fremdeles ikke noe liv og da jeg ringte sykehuset ba de meg komme med en gang. Vi bor også en time unna. Der målte de både hjertelyden, tok ultralyd og urinprøve.

For en uke siden da jeg var i uke 34, hadde jeg blødd litt og hatt litt løs avføring i et par dager. Jeg tenkte at det sikkert ikke var no farlig, blødde litt med første rundt den tiden. Samboeren tvingte meg til å ringe føden og vi måtte komme med en gang da også.

JM som jeg går til sier man skal ringe føden med en gang man ikke har kjent liv en dag. Også hvis man pleier å ha en baby som har vært veldig aktiv til et visst tidspunkt vanligvis og så plutselig er stille til det tidspunktet en dag.

Anonymous poster hash: 0c85e...a66

Uff, høres ikke bra ut. Jeg kjente lite liv i uke 29, drakk brus og spiste sjokolade men fremdeles ikke noe liv og da jeg ringte sykehuset ba de meg komme med en gang. Vi bor også en time unna. Der målte de både hjertelyden, tok ultralyd og urinprøve.

For en uke siden da jeg var i uke 34, hadde jeg blødd litt og hatt litt løs avføring i et par dager. Jeg tenkte at det sikkert ikke var no farlig, blødde litt med første rundt den tiden. Samboeren tvingte meg til å ringe føden og vi måtte komme med en gang da også.

JM som jeg går til sier man skal ringe føden med en gang man ikke har kjent liv en dag. Også hvis man pleier å ha en baby som har vært veldig aktiv til et visst tidspunkt vanligvis og så plutselig er stille til det tidspunktet en dag.

Anonymous poster hash: 0c85e...a66

Såpass langt ut i svangerskapet har jeg skrinlagt jordmor for sånne ting og ringer rett til føden. Har også en times kjøretur, men det hindrer meg ikke i å legge ut på nattlige turer (som har vært tilfelle denne gangen) med mannen som sjåfør, bare for å få kontrollert at ting er som de skal når babyens rutiner er ute av lage. Har hatt jevnlig kontakt med føden i perioder pga høyrisikosvangerskap, og erfarer at de har lav terskel for å ta inn gravide til undersøkelse. Så ikke vær redd for å ta kontakt med de direkte når du har spørsmål eller bekymringer! 

Håper du kom deg på sykehuset og har fått sjekket opp den lille :) 

Jeg dro til det lokale sykehuset, nektet å ta nei for et svar. Der fikk de provosert frem to spark, ved å dytte og trykke på magen. Men det var det hele, så ble jeg sendt hjem. Føler meg ikke særlig beroliget av det. Trodde ihvertfall de hørte på hjertelyden når en var inne til en slik sjekk...

Det her jo vært stille i hele dag, og etter at jeg kom hjem. :(

Vet du, det ville jeg ikke ha godtatt. Jeg ville ringt tilbake og sagt at du er fortsatt bekymret, at du ikke har kjent noe mer liv, og at du vil ha en ctg og eventuelt en ultralyd for å se at alt er bra i magen. 

Stol på magefølelsen din, ikke gi deg før du har fått svarene du vil ha. Sist jeg var gravid og nevnte for jordmor at jeg syntes det hadde vært lite liv det siste døgnet sto hun på tråden til sykehuset og det eneste spørsmålet jeg fikk var "skal jeg rekvirere en ambulanse til deg?" På sykehuset var det full undersøkelse med ctg og ul, før de konkluderte med at alt så bra ut. 

Anonymous poster hash: 2ecbc...fc5

Kjære dere! Jeg har mistet mitt barn og vet så inderlig godt hvor redd man kan bli.

Neste gang dere ringer og føler dere ikke blir hørt/trodd, må dere be om å få navnet til den dere snakker med og spørre om de vil stå ansvarlig hvis noe alvorlig skulle skje?

Stå på krava, ikke gi dere. Følg magefølelsen ❤

Å føle at man "maser" på fødeavdelingen er mindre vondt enn å miste barnet sitt, tenk på det ❤

Kjente noen bevegelser da jeg la meg i går kveld og en bevegelse da jeg sto opp. Nå har keg spist frokost og vært ute med bikkja og satt meg med et glass saft. Det ble normal aktivitet med engang. :D nå er det som det bruker å være. Konstant bevegelse i en halvtime, før det blir rolig i et par timer igjen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...