Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Vi bor i storby og har egentlig ikke bruk for bil, både jobb, barnehage, butikk osv er lettere å nå til fots eller kollektivt enn med bil, men ser nå at med to unger hadde det vært kjekt å ha en bil tilgjengelig for helgeturer, storhandel og ferier. Ikke noe vi kommer til å bruke mye med andre ord, men en trygg og grei familiebil. Men vi aner ikke hvor mye vi bør legge i en sånn bil, biler finnes jo i alle prisklasser og hverken jeg eller mannen har peiling på eller interesse for bil. Så...eeehhh..hva koster en grei bruktbil, en som ikke bryter sammen rundt første sving, men som heller ikke er nyeste luksusmodell - det har vi ikke bruk for... Trenger å vite hvor mye vi må spare til! Anonymous poster hash: 40247...2c7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Hvor store er barna? Har litt å si om dere må ha med to barneseter og barnevogn eller ikke. Vi har baby og barnehagebarn, kjøpte nylig en Hyundai i40 til 200.000, 2012-modell. Synes det er et fornuftig sted å legge seg mtp sikkerhet, samtidig som det var fem års nybilgaranti. Men det kommer jo også an på økonomi! Vi lånte halve beløpet. Husk at forsikring, veiavgift og årsavgift kommer i tillegg...! Anonymous poster hash: 19757...593
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Dere kan benytte dere av leiebil veldig ofte før det kommer opp i prisen dere må betale for å eie en bil altså. Ville regnet litt på det der, hvor mange helgeturer i året er det snakk om, kanskje lønner det seg ikke å betale forsikring, veiavgift, og avdrag på lån. Kanskje blir det billigere å leie bil til de turene? Anonymous poster hash: a7fd8...c1b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Vi har to barn på 1 og 2 og middels til dårlig økonomi. Vi har brukt leiebil en del, men det er litt knotete her vi bor, derfor vi ønsker egen bil, blir lettere med spontane turer etc. Har også brukt taxi endel, vet jo at det lønner seg lenge istedenfor bil, men nå ønsker vi oss altså en bil Tenker å spare en stund for å få råd, men greit å vite hva andre mener er greit nok å betale for en bil. Regner med man får for dårlig bil til det vi ønsker oss for 20 000 (?) liksom, men synes 200 000 høres mye ut også... Finnes det ikke trygge, greie familiebiler billigere enn det...? Anonymous poster hash: 40247...2c7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Jeg kjøpte min for 100 000 og har hatt den i 7 år nå. Er en trygg, sikker og god bil, fullstendig til å stole på, men den er gammel da. Så jo man kan få gode trygge familiebiler til under 200 000, det kommer bare an på hva dere ønsker og hva slags behov dere har. Anonymous poster hash: 0dbfa...951
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Sist vi kjøpte bil betalte vi 27000,-, ca 3 år siden. Men man får jo det man betaler for (med mindre man blir lurt da ), så det har vært en del reparasjoner på den, og nå må den snart byttes ut. Neste gang tenkte vi å legge oss på ca 50-60.000, mer har vi ikke råd til, så det må bare holde. Men regner med vi har litt flere valgmuligheter nå siden vi er ferdig med barnevogn og bakovervendt sete. Anonymous poster hash: 6359e...c99
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Jeg kjøpte min for 100 000 og har hatt den i 7 år nå. Er en trygg, sikker og god bil, fullstendig til å stole på, men den er gammel da. Så jo man kan få gode trygge familiebiler til under 200 000, det kommer bare an på hva dere ønsker og hva slags behov dere har. Anonymous poster hash: 0dbfa...951 Bilen jeg har, får du nå kjøpt for mellom 20 000 og 40 000. Gammel, men en sikker og trygg bil. Anonymous poster hash: 0dbfa...951
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Jo eldre og billigere bil du kjøper jo mer penger må du jo regne med å legge i verksted og reperasjonsutgifter, så det lønner seg ikke alltid å være kjip når du kjøper altså. Anonymous poster hash: a7fd8...c1b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Vi kjøpte bil nettopp da vi har behov for firehjulstrekk. Vi endte opp med å betalt 240 000 for en Subaru Forrester som er ganske "ny". Da har vi tenkt på kvalitet, hva man får for pengene, firehjulstrekk, hvor langt bilen har gått, hvor mange eiere, utseende og servicehistorikk. Ikke minst har vi lagt en del penger i bilen fordi det er mindre sjanse for dyre verkstedbesøk med "ny" årsmodell og kort kilometer. Anonymous poster hash: db2fb...1e2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Små biler er mye billigre for bedre/nyere bil. Så om dere kan kjøpe en liten bil med takboks f eks vil kanskje det lønne seg... Anonymous poster hash: 61fc6...c36
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #11 Skrevet 14. desember 2014 Vi har valgt å lease en ny bil i tillegg til at vi har en "konebil" til rundt 100 000. Konebilen har jeg hatt i 4 år nå og kostet på den en del i reparasjoner. Nå er den akkurat eu godkjent pluss at alt av slitedeler har vært byttet det siste året. Grunnen til at vi valgte å lease den andre bilen er at vi venter barn i januar og ville ha en trygg og sikker bil i steden for det vraket av en bil samboeren min hadde. Han kjøpte den for 20 tusen i fjor og vi ble redde for at ting begynte å måtte byttes på den. Det er utrolig kjipt å få uforutsette regninger på mange mange tusen. Med leasingbilen har vi en bil som er ny og trygg pluss at servicer og slikt er inkludert i månedsprisen. Da vet vi hva vi har å forholde oss til hver måned og siden det er en hybrid sparer vi en del på bensinen også. Det jeg bekymrer meg for med billig bil er at du aldri vet hva som kan ryke og at det fort kan bli dyrt å fikse den. Jeg har erfart at både NAF tester og eu godkjenning ikke alltid er noen garanti for at man ikke kjøper katta i sekken. Vet at noen byer har sånn deleordning med bil da. At man kjøper medlemskap og låner den bilen man trenger når man trenger den. Kanskje det hadde vært noe? Anonymous poster hash: 22f8a...e2c
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. desember 2014 #12 Skrevet 14. desember 2014 Du får en god bil til 50-80000 alt etter hva du ser etter. Ta med noen som har greie på bil og kan hjelpe. Ev. legg i de ekstra pengene det koster å kjøpe hos forhandler og få med garanti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå