Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 På boksen står det kun dosering fra 6 år. Han hoster veldig, særlig på natta. Er ikke typisk slim hoste, men høres ut som det kommer i fra bronkiene. I går tok han hostesaft fra noskapin frivillig, men nekter å ta mer enn den ene gangen pga smaken. I kveld fikk jeg lurt i han en halv dose mens han sov etter å ha hørt på hosten hans en stund. Han svelger små tabletter uten problem, så hadde vært enklere å gitt han det i tablett form. Noen som har erfaring med de til så små barn? Anonymous poster hash: 10ba7...bd5
valkyrien Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Det er som regel en grunn til at det ikke står dosering for mindre barn. Spør heller lege/legevakt enn å spørre her inne...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 Jeg spurte om det, men fikk beskjed om aldri å gi til noen yngre enn hva det var anbefalt på boksen uten og ha samtykke fra legen. Man får nesten ingenting for små barn selvom de hoster så de kaster opp. Er det slimhoster skal slime opp. Men er det tørr hoste kan man kanskje få cosylan, men sjeldent så små barn får noe Anonymous poster hash: c414f...663
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #4 Skrevet 13. desember 2014 Er det ikke den flere barn har havnet på sykehuset av, pga skikkelig skumle bivirkninger/allergiske reaksjoner? Mener det var en tråd om det her tidligere... Anonymous poster hash: 4284e...637
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. desember 2014 #5 Skrevet 13. desember 2014 Er det ikke den flere barn har havnet på sykehuset av, pga skikkelig skumle bivirkninger/allergiske reaksjoner? Mener det var en tråd om det her tidligere... Anonymous poster hash: 4284e...637 Ja, det stemmer. En som skrev at barnet hennes ble hentet med ambulanse
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Cosylan har jeg liggende etter jeg var syk, men kommer ALDRI til å gi han det så sant noe annet kan fungere. Ser at noskapin hjelper han med hosten, og ønsker kun å gi det på natta for at han skal få god natte søvn, men er ikke noe gøy å måtte lure det i han mens han sover. Kommer til å kontakte legen på tirsdag hvis han ikke er blitt bedre. HI Anonymous poster hash: 10ba7...bd5
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 Jeg fant igjen tråden, den het "Advarsel til alle småbarnsforeldre" Jeg klarer ikke linke med mobilen, men søk den opp! Anonymous poster hash: 4284e...637
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Jeg fant igjen tråden, den het "Advarsel til alle småbarnsforeldre" Jeg klarer ikke linke med mobilen, men søk den opp! Anonymous poster hash: 4284e...637 Skal søke den opp. Men jeg er ikke så bekymra, følger alltid godt med på han når han har fått medisiner, om så bare paracet. Når hører jeg han puster via baby calling og når jeg legger meg ligger han rett ved siden av meg. Og jeg er så klart oppe å ser til han flere ganger også. Anonymous poster hash: 10ba7...bd5
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Jeg kommer aldri til å røre Noskapin tabletter igjen eller gi det til mine barn. Hos meg stoppet det hele hosterefleksen og jeg ble så tett at jeg nesten ikke fikk puste. Så med min erfaring. så hadde jeg i hvert fall ikke gitt det til et barn under 6 år. Anonymous poster hash: 90a77...21e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #10 Skrevet 13. desember 2014 Hva er det egentlig meningen vi skal gi disse barna når det eneste som er hoste dempende vist nok er farlig? Anonymous poster hash: 10ba7...bd5
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Hva er det egentlig meningen vi skal gi disse barna når det eneste som er hoste dempende vist nok er farlig? Anonymous poster hash: 10ba7...bd5 Barn skal ikke ha hostedempende! Gi vann å drikke, kle av så de ikke er for varme og sov med hodet høyt. Det er plagsomt, men ikke farlig å hoste. Det går over. Anonymous poster hash: 4284e...637
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #12 Skrevet 13. desember 2014 Hva er det egentlig meningen vi skal gi disse barna når det eneste som er hoste dempende vist nok er farlig? Anonymous poster hash: 10ba7...bd5 Barn skal ikke ha hostedempende! Gi vann å drikke, kle av så de ikke er for varme og sov med hodet høyt. Det er plagsomt, men ikke farlig å hoste. Det går over. Anonymous poster hash: 4284e...637 Har prøvd alle de tinga, og hoste dempende er nå siste desperate forsøk. Gutten trenger virkelig å få noe god søvn nå. Anonymous poster hash: 10ba7...bd5
Leirha Skrevet 13. desember 2014 #13 Skrevet 13. desember 2014 Nei, til små barn runder 6 år skal det gis mixtur.
Leirha Skrevet 13. desember 2014 #14 Skrevet 13. desember 2014 http://www.felleskatalogen.no/medisin/noskapin-takeda-nycomed-562151
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Vi har samme problem nå.. Alle i huset sliter med tørrhoste 😒 jeg tar Sitron i alt som drikkes, mentolatum på brystkassen eller under bena. Hodet høyt om natten. Det kan og hjelpe å koke opp vann og puste inn dampen ☺ Noe drit når det står på. God bedring ☺ Anonymous poster hash: 0e620...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå