Gå til innhold

Dobbeltnavn som ikke klinger

Anbefalte innlegg

Har jo hørt at så mange mener dobbeltnavn bør klinge bra for å være pent. Men jeg skal oppkalle jenta mi etter en person som var viktig for meg. Men jeg ønsker å ha et annet navn som tiltalenavn. Og da vil jeg plassere det først, så folk bruker det. Men problemet er at det overhodet ikke klinger med oppkallingsnavnet.

Så navnet jeg har plukket ut for mitt barn er:

Sofia Line

Kan dette gå greit, selv om det ikke klinger bra? Jeg vil nemlig at hun skal kalles Sofia, men ønsker å ha med Line fordi det er viktig for meg :S

Anonymous poster hash: cdaa1...f1a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144186971-dobbeltnavn-som-ikke-klinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det var så gale. Hadde riktignok klinget bedre med Line Sofia, men hvorfor ikke? Forventet noe mye verre da jeg begynte å lese. (Jeg har forresten et dobbeltnavn hvor jeg bare bruker navn nr 2. Å bytte om på de to navnene hadde ikke passet i det hele tatt.)

Annonse

Jeg likte Sofia Line kjempegodt jeg <3

Spiller ingen som helst rolle om det kanskje ikke er det navnet som triller lettest sammen.

Jeg liker forøvrig veldig godt sånne litt uvanlig sammensatte navn som en bl.annet ofte ser i Sunnmøre.

Ofte sier en jo at en helst skal ha det navnet med flest stavelser på slutten, men jeg synes ofte navnene blir mer spennende og unike på denne måten.

Og når det i tillegg betyr noe spesielt for deg hadde jeg aldri i verden vært i tvil..

Heia Sofia Line sier jeg :-)

Kommer an på hvor man er. Noen steder bruker alle begge navne om de står på papiret og andre steder bruker folk konsekvent kun første navn. Selvfølgelig med mindre man ber om noe annet.

Her jeg bor nå er det en selvfølge å bruke begge navne mens der jeg vokste opp brukte alle kun første navn om ikke de ble bedt om noe annet.

Sofia Line er ikke katastrofalt dårlig sammen i det hele tatt. - Og så er det ikke verre enn at du forteller barnehage og skole osv at dere kun bruker Sofia. Jeg mener det er et felt på skjemaet hvor man kan skrive hva barnet kalles om det ikke er det samme som det trykte navn. Jeg tror ikke det vil gi store problemer.

Har jo hørt at så mange mener dobbeltnavn bør klinge bra for å være pent. Men jeg skal oppkalle jenta mi etter en person som var viktig for meg. Men jeg ønsker å ha et annet navn som tiltalenavn. Og da vil jeg plassere det først, så folk bruker det. Men problemet er at det overhodet ikke klinger med oppkallingsnavnet.

Så navnet jeg har plukket ut for mitt barn er:

Sofia Line

Kan dette gå greit, selv om det ikke klinger bra? Jeg vil nemlig at hun skal kalles Sofia, men ønsker å ha med Line fordi det er viktig for meg :S

Anonymous poster hash: cdaa1...f1a

Hva med Sofia KaroLINE? :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...