Gå til innhold

Noen her inne som er gode på EL-tester? (Erfaringer)

Anbefalte innlegg

Er det faktisk slik at en eggløsningstest alltid vil vise positiv? Og at den blir sterkere når du nærmerer deg eggløsning? Jeg lurer også på om en slik eggløsningstest kan vise positiv om man er gravid, og om de da alltid vil vise positiv. Har tatt mange EL- tester de siste dagene, og det har blitt to streker på alle. Noen sterkere enn andre men har fått beskjed her inne at alle er negative. Jeg forstår meg virkelig ikke på disse testene. Kanskje jeg skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe en slik digital. Jeg hørtes sikkert desperat…. hehe

Anonymous poster hash: e1f07...650

Fortsetter under...

For at en eggløsningstest skal være positiv må begge strekene være like sterke, eller teststreken være sterkere enn kontrollstreken. Eggløsningstest med svakere teststrek enn kontrollstreken er negativ.

Veldig mange opplever to streker(svak teststrek) på eggløsningstest gjennom hele syklusen fordi man kan ha en viss konsentrasjon av LH i kroppen hele tiden. Det som får egget til å slippe er økningen og toppen av dette hormonet, og det er også det eggløsningstesten slår ut på.

En eggløsningstest må også være positiv(to like sterke streker) for å indikere graviditet.

Anonymous poster hash: 06047...5f4

Det du ikke forstår er at en eggløsningstest er NEGATIV hvis ikke teststreken er like sterk, eller sterkere, enn kontrollstreken. Det at du har fått to streker på eggløsningstestene dine betyr ingenting! Så slutt å heng deg opp i nettopp det. Hump i vei og test videre, så skal du se eggløsningstestene dine snart blir positiv😊 Lykke til!

Anonymous poster hash: b7eab...d37

Takk for svar. Da får jeg bare fortsette og teste.. Var på så sikker på at jeg hadde EL iløpet av denne uken. Fant ei bruksanvisning på nettet, der jeg handlet fra og fikk god beskrivelse. Så da er dette i orden.  Hehehe

Jeg har tatt tester i dag også, de er mye mye svakere i dag enn de to forrige dagene. Har også lest litt rundt på nettet på ulike forum at ikke alle slår ut like sterkt på testene (selv om de har eggløsning) Så dette er nok individuelt. Jeg reagerte bare på at i dag er det så vidt strekene syntes, når de to forrige var ganske sterke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...