Gå til innhold

Vernepleier eller barnevernspedagog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir flest muligheter? Og best lønn, og beste muligheter for videreutdanning.

Jeg tar gjerne imot deres gode argumenter.

Jeg ønsker helst jobbe med vanskeligstilte barn, men vil ha muligheten til variasjon.

Anonymous poster hash: 579c0...a54
Skrevet

Jeg går på vernepleier studiet, og ønsker å jobbe med barn og ungdommer. Men jeg har vært veldig klar på at jeg ønsker ikke, å jobbe som barnevernspedagog, på et barnevernskontor. Ønsker du det, så burde du ta barnevernspedagog utdannelse.

Grunnen til at jeg valgte vernepleier, er at man har veldig store muligheter. Og jeg vet jo faktisk ikke hva jeg kommer til å trives med, plutselig blir det noe helt annet. Vet at det finnes veldig mye videreutdannelse muligheter på vernepleier studie.

Anonymous poster hash: f03a4...d85
Skrevet

Er vernepleier, et veldig allsidig yrke med mange karrieremuligheter.

Bvp er veldig spennende også, men mer snevret inn mot barn, og vanskeligstilte barn. Ikke for det, hos oss jobber det både bvp, vpl og sosionomer.

Videreutdanningsmulighetene er mange og spennende. Selv har jeg tatt videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge og tar nå master i psykisk helse. Veldig spennende!

Så selv om vplutdanningen er vid kan du øke spisskompetansen innenfor dine interessefelt etter endt grunnutdanning.

Skrevet

Sykepleier!! Langt flere muligheter!!

Anonymous poster hash: 6ef21...8d7

Skrevet

Er barnevernspedagog og trives veldig godt med det.

Jeg har jobbet i barneverntjenesten, som ruskonsulent for ungdom og unge voksne, jobbet i konfliktrådet og jobber nå i KIF, men har fått tilbud om jobb som barnevernleder. Kunne ikke tenke meg en annen utdannelse. Masse muligheter :)

Anonymous poster hash: b6a8d...e4f

Skrevet

Sykepleier!! Langt flere muligheter!!

Anonymous poster hash: 6ef21...8d7

Hvordan gir dette langt flere muligheter, da man ønsker å jobbe med vanskeligstilte barn? Og har virkelig en sykepleier flere muligheter enn, en vernepleier?

Anonymous poster hash: f03a4...d85

Gjest marmeladen
Skrevet

Tusen takk alle sammen for fine innspill :)

Hilsen hi

Skrevet

Valgte å bli sosionom pga flere muligheter, men jobbmarkedet er ikke så bra for soionomer over alt for tiden.

Anonymous poster hash: d2a7b...3cf

Skrevet

Vernepleier. Har jobbet som vernepleier i over 20 år. Har vært innom voksne og barn med spesielle behov, rus og psykiatri, barnevern og nå i kriminalomsorgen.

Anonymous poster hash: 1c668...256

Skrevet

Vernepleier.

Vet ikke hvilke videreutdanningsmuligheter barnevernspedagoger har, men vernepleiere har i hvert fall mange.

Skrevet

Det spørs veldig på hva du ønsker å jobbe med. Barnevernspedagoger er hovedsakelig i to typer av stillinger så vidt jeg vet. Det ene er på barnevernskontor eller i barnevernsvakten. Det er stillinger med kontakt med barna, men også med mye kontakt med foreldre og andre myndighetspersoner som jobber med barn og politi. Barnevernet har faktisk politimyndighet i og med at de kan gå inn og ta fra foreldrene barna sine på "timen".

Det andre er i barnevernsinstitusjon, men der er det så vidt jeg vet ganske mange om beinet.

Vernepleiere jobber med brukere i alle aldre og er ikke spes rettet mot barn. De fleste jobber nok i turnus, men de finnes også på dagsentre, skoler og i kommunal administrasjon.

Anonymous poster hash: 3d0d9...814
Skrevet

Vernepleier - uten tvil.

Det er et overskudd av barnevernspedagoger, og som vernepleier har du større variasjon og muligheter når det gjelder ulike jobber.

Anonymous poster hash: 41cd7...a36
Skrevet

Det spørs veldig på hva du ønsker å jobbe med. Barnevernspedagoger er hovedsakelig i to typer av stillinger så vidt jeg vet. Det ene er på barnevernskontor eller i barnevernsvakten. Det er stillinger med kontakt med barna, men også med mye kontakt med foreldre og andre myndighetspersoner som jobber med barn og politi. Barnevernet har faktisk politimyndighet i og med at de kan gå inn og ta fra foreldrene barna sine på "timen".

Det andre er i barnevernsinstitusjon, men der er det så vidt jeg vet ganske mange om beinet.

Vernepleiere jobber med brukere i alle aldre og er ikke spes rettet mot barn. De fleste jobber nok i turnus, men de finnes også på dagsentre, skoler og i kommunal administrasjon.

Hvorfor svare når du ikke har peiling?? Barneverns.ped. finner man både i bhg, skoler, på institusjoner(og det er maaange typer!), i rusomsorgen, barnevern +++

Anonymous poster hash: a0194...69e

Skrevet

Hvorfor svare når du ikke har peiling?? Barneverns.ped. finner man både i bhg, skoler, på institusjoner(og det er maaange typer!), i rusomsorgen, barnevern +++

Og NAV

Skrevet

Og NAV

På alle de stedene du nevner finnes det vernepleier også. Vernepleiere har mange flere muligheter enn barnevernspedagoger. 

Jeg er vernepleier og har jobber i psykiatrien, skole, kriminalomsorgen og nå jobber jeg faktisk i barnevernet!

Anonymous poster hash: 4af42...ed3

Skrevet

Jeg ville egentlig ditchet begge og gått for sosionomutdanning.

Fordi:

-Vernepleiere jobber primært med psykisk utviklingshemmede. Det er ikke det jeg tenker på med "vanskeligstilte," og dermed utenfor målgruppen din.

-Barnevernpedagoger er de med den mest spissede utdanningen mot barn med vanskelige oppvekstvilkår, men det er et trangt arbeidsmarked for disse mange steder i landet.

-Sosionomer kan få alle jobbene barnevernpedagoger kan, særlig om du er bevisst på å spisse utdanningen mot barnevern ved f.eks valg av bachelortema. Samtidig har de noen flere bein å stå på dersom jobbmarkedet er trangt.

Hilsen barnevernpedagog, forøvrig.

Anonymous poster hash: b6000...7bf
Skrevet

Og NAV

På alle de stedene du nevner finnes det vernepleier også. Vernepleiere har mange flere muligheter enn barnevernspedagoger.

Jeg er vernepleier og har jobber i psykiatrien, skole, kriminalomsorgen og nå jobber jeg faktisk i barnevernet!

Anonymous poster hash: 4af42...ed3

Har ikke nevnt med et ord hvor vernepleieren kan jobbe, eller ikke. Jeg har kunnskap om hvor bvp kan jobbe, og forteller dette til HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...