Gå til innhold

Kan man finne ut hvem som eier et spesifikt kontonummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såfremst det ikke er til en organisasjon? Noen som vet?

Anonymous poster hash: bb0dd...847
Skrevet

Noen kan, men ikke du. Banken kan nok, men tviler for at de vil si det til deg. 

Anonymous poster hash: 1738f...709
Skrevet

Jaa, jeg ringe banken (dnb) for et par uker siden. Hadde betalt et par beløp til et kontonummer fir to-tre år siden som jeg spekulerte på hvem det var sitt. Spurte banken derfor om det var mulig å få vite hvem sitt kontonr det var. Han fra dnb sa ja ig jeg måtta si kontonr. :)

....ironisk nok viste det seg at det var mitt eget kontonr :'D Haha! På et kredittkort jeg hadde den gangen. Huffa meg :-)

Anonymous poster hash: 7c6d4...758

Skrevet

Jaa, jeg ringe banken (dnb) for et par uker siden. Hadde betalt et par beløp til et kontonummer fir to-tre år siden som jeg spekulerte på hvem det var sitt. Spurte banken derfor om det var mulig å få vite hvem sitt kontonr det var. Han fra dnb sa ja ig jeg måtta si kontonr. :)

....ironisk nok viste det seg at det var mitt eget kontonr :'D Haha! På et kredittkort jeg hadde den gangen. Huffa meg :-)

Haha !

Anonymous poster hash: ffd6a...fb5

Skrevet

Jeg jobber i bank, og vi har egentlig ikke lov til dette. Grunnen er at ved å fortelle deg hvem kontonummeret tilhører, forteller vi også at vedkommende er kunde hos oss, og det er brudd på taushetsplikten.

Anonymous poster hash: 4403e...ec9

Skrevet

Hahaha!!! 😂

Anonymous poster hash: 3d8eb...a5e

Skrevet

Nei, det får du ikke vite av banken. 

Anonymous poster hash: 2b62f...7ab
Skrevet

Ehh jo det får du vite!

Har selv gjort det flere ganger.

Skrevet

Ehh jo det får du vite!

Har selv gjort det flere ganger.

Da har de brutt regelene. Det er ikke lov å gi ut slik informasjon. 

Skrevet

Jeg jobber i bank, og vi har egentlig ikke lov til dette. Grunnen er at ved å fortelle deg hvem kontonummeret tilhører, forteller vi også at vedkommende er kunde hos oss, og det er brudd på taushetsplikten.

Men om de er kunde eller ikke ser man jo på kontonummeret.

Anonymous poster hash: ae0e3...19d

Skrevet

Men om de er kunde eller ikke ser man jo på kontonummeret.

Anonymous poster hash: ae0e3...19d

Forstod du ikke dette?

Anonymous poster hash: 03636...ae6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...