Gå til innhold

Flere som ikke liker noe julemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg litt til jul egentlig, skal til svigers og det er forventet at man skal spise ribbe og lutefisk. Jeg klarer ikke å like noe som helst julemat - kun pinnekjøtt hvis jeg må. Ribba er fet, og lutefisk er bare... feil. Kålrotstappe smaker grusomt, og er etter min mening ingen festmat. Er det bare jeg som ikke fordrar den norske julematen?

Anonymous poster hash: 117d3...798
Skrevet

Fysj og grøss.. Min julemat har alltid vært én potet med saus :P

I år skal jeg bestille meg en pizza tror jeg :D

Skrevet

Kalkun er godt :)

Anonymous poster hash: 92160...baa
Skrevet

Kan ikke relatere meg helt da jeg er en matelsker - spiser det aller meste.

MEN, om du er gravid kan du 'lyve på deg' at du er så kvalm at du ikke klarer fet julemat?

Så spiser du før dem, ev. spiser 'din mat' sammen med dem?

Hvis det er akseptert.....

Anonymous poster hash: 8183e...713

Skrevet

Liker ikke medisterkaker- og pølser, og er ikke fryktelig glad i ribbe. Men jeg spiser de minste bitene jeg finner, kun for syns skyld ;)

Fyller heller med saus, garnityr og potet..

Lutefisk har jeg aldri smak, og har ikke lyst til det heller, ser veldig gele-aktig ut og innbiller meg at det er en merkelig konsistens..

Juleskinke er greit, men litt kjedelig.

Kalkun er bare.. "greit"..

Elsker pinnekjøtt, bare synd vi har det så sjeldent ;)

Anonymous poster hash: da5d8...772

Skrevet

Jeg er veganer og har med egen mat 😉 Liker heller ikke annen julemat enn pinnekjøtt, men elsker kålrotstappe da. Spiser ikke pinnekjøtt lenger, men alt annet har alltid vært uaktuelt..Æsj.. 😝

Anonymous poster hash: 929f6...7ba

Skrevet

lutefisk og ribbe er ikke festdag i mine øyne, nei.. Liker ikke farseprodukter heller så styrer unna julebesøk som serverer slikt jeg vet jeg blir sittende å pirke i..

Anonymous poster hash: cb2d6...109

Skrevet

Jeg har valgt å arrangere julen selv i år fordi jeg ikke liker julematen vi får hos familien. Her spiser de ribbe,julepølser og medisterkaker. Ikke noe jeg forbinder med fest. så sa lager vi noe annet og de som ikke liker det får ta med egen mat eller spise hos seg selv. Gjestene synes forøvrig det var et greit alternativ så de spiser nok det de får.

Anonymous poster hash: 3ccb5...833

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i julemat. Jeg kan spise medisterkaker og julepølse, selvom jeg generelt ikke er noe glad i pølse heller. Men jeg har en mamma som alltid skjemmer bort barn og barnebarn, så jeg får egen kjøttbit til jul. Pleier å være indrefilet av storfe. Om jeg skal bort, spise jeg det jeg blir servert, men det er selvsagt kjedelig å true i seg det andre ser på som festmat.

Skrevet

Jeg har valgt å arrangere julen selv i år fordi jeg ikke liker julematen vi får hos familien. Her spiser de ribbe,julepølser og medisterkaker. Ikke noe jeg forbinder med fest. så sa lager vi noe annet og de som ikke liker det får ta med egen mat eller spise hos seg selv. Gjestene synes forøvrig det var et greit alternativ så de spiser nok det de får.

Anonymous poster hash: 3ccb5...833

Hva serverer du?

Anonymous poster hash: 96d98...04d

Skrevet

Da vil jeg si du er vanskelig, samt at jeg lurer på hva du da spiser til hverdags, siden du ikke kan spise vanlig mat.

Anonymous poster hash: 9aa4e...1c0

Skrevet

Jeg liker all julemat, men synes det blir så mye på en gang. At som kan spas opp av tunge middager, kaker og godter skal inn på under en uke. Jeg prøver derfor å innføre et par lette, magre middager hos oss som tradisjon i romjula

Anonymous poster hash: 3423e...6a9
Skrevet

Ja! Trodde jeg var den eneste som ikke liker julemat!

Av andre grunner så er vi stort sett hjemme hos oss selv på julaften så da lager jeg noe eget til meg selv. Da jeg vokste opp så laget mamma egen mat til meg.

Er generelt kresen, har smakt på det meste av julemat men for meg så skal jula være en hyggelig høytid å da vil jeg ikke sitte å tvinge i meg noe jeg ikke liker.

Anonymous poster hash: 64df7...9e3

Skrevet

Jeg er egentlig en stor matelsker. Men veldig fet mat er jeg ikke så glad i. Her er det alltid ribbe, pølse og kjøttkaker. Kjøttkakene blir laget veldig grove, så de er faktisk gode. Så har vi mye forskjellige grønnsaker til, så med potet og brun saus, så blir det bra for meg og.

Skrevet

Her og! Er ikke noe glad i julemat 😕 synes ikke det er festmat i det hele tatt... glad vi er flere 😉

Anonymous poster hash: 40d16...939

Skrevet

Satt akkurat og tenkte på det. I fjor ble jeg skikkelig dårlig natt til 1. Juledag pga den feite maten. Så i år blir det andre boller. Julematen byr meg veldig imot nå.

Anonymous poster hash: 706d8...f1c

Skrevet

Du framstår som en trass treåring!

Anonymous poster hash: 86900...741

Skrevet (endret)

Liker egentlig det meste,men ikke så glad i ribbe, vossakorv, og medisterkaker,men kan spise det,men ikke det jeg tar mest av for og si det sånn

Endret av Elskerhøsten2014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...