Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Hva skjer i så fall den dagen man får bruk for forsikringen? Får man da støtte fra alle steder man er forsikret? Fant akkurat ut at jeg er forsikret gjennom fagforeningen, mens jeg samtidig har forsikring privat, OG jeg er dekket gjennom jobben til mannen. Noen som vet? Anonymous poster hash: 3fbd2...735
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Man kan ha flere livsforsikringer, men mener bestemt man ikke får dobbelt utbetalt ved brann, innbrudd og slike ting. Anonymous poster hash: 6a63b...74e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder? Anonymous poster hash: 6a63b...74e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder? Anonymous poster hash: 6a63b...74e Nei, da må det ha skjedd endringer de siste 10 måndene. Anonymous poster hash: 23706...3aa
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Såvidt jeg kan se er det reiseforsikring, innboforsikring og livsforsikring jeg har flere steder. Det er ikke noe mål for meg å skulle grabbe til meg alt jeg kan, men jeg lurer jo, når jeg likevel er dekket flere steder gjennom automatiske trekk i forbindelse med medlemskap, jobb ol, som jeg ikke kan si opp selv, om det har noen betydning. HI Anonymous poster hash: 3fbd2...735
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling.Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder?Anonymous poster hash: 6a63b...74e Nei, da må det ha skjedd endringer de siste 10 måndene. Anonymous poster hash: 23706...3aa Virkelig? Jeg har alltid trodd at liv og uføre får man utbetalt fra fler? Sånn at det blir bonus om man også har forsikring gjennom jobb feks. Akkurat som å betale mer for høyere dekning på ett sted liksom? Ellers må vi si opp noen forsikringer altså... Skjønner jo at en ikke får flere ganger for ting... Anonymous poster hash: 07190...c3d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder? Anonymous poster hash: 6a63b...74e Nei, da må det ha skjedd endringer de siste 10 måndene. Anonymous poster hash: 23706...3aa Hvordan vet man da hvilket selskap som utbetaler forsikringen hvis det skulle være aktuelt? HI Anonymous poster hash: 3fbd2...735
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Sjekket på nettet. Personskade og liv får man utbetalt fra alle. Ting dekkes bare det tingen er verdt. Liv og helse har jo ingen pris.. Anonymous poster hash: 07190...c3d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Sjekket på nettet. Personskade og liv får man utbetalt fra alle. Ting dekkes bare det tingen er verdt. Liv og helse har jo ingen pris.. Anonymous poster hash: 07190...c3d Ok takk! Det var greit å få vite Har du en link til det du leste? HI Anonymous poster hash: 3fbd2...735
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Man får den høyeste utbetalingen. I alle standardvilkår står det at foirsikringssummen motregnes mot andre utbetalinger til samme formål. Man kan altså ikke få dobbelt siden selskapene har forbeholdt seg retten å motregne. Anonymous poster hash: a8599...c2a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Man får den høyeste utbetalingen. I alle standardvilkår står det at foirsikringssummen motregnes mot andre utbetalinger til samme formål. Man kan altså ikke få dobbelt siden selskapene har forbeholdt seg retten å motregne. Anonymous poster hash: a8599...c2a
Puppen og lillemor Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Jeg også trodde man kunne få dobbelt på liv og helse?? Vet noen dette med sikkerhet??
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder? Anonymous poster hash: 6a63b...74e Nei, da må det ha skjedd endringer de siste 10 måndene. Anonymous poster hash: 23706...3aa Hvor i all verden har du dette fra? Total Uførepensjon skal ikke utgjøre mer enn 80 % av tidligere inntekt, men kapitalforsikringer ved uførhet og død, samt invaliditetserstatning kan du få ubegrenset av. Det er ikke bra å uttale seg om saker man ikke vet noe om! Anonymous poster hash: 180bb...1e6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Man får den høyeste utbetalingen. I alle standardvilkår står det at foirsikringssummen motregnes mot andre utbetalinger til samme formål. Man kan altså ikke få dobbelt siden selskapene har forbeholdt seg retten å motregne. Anonymous poster hash: a8599...c2a Og dette gjelder tingforsikring, ikke uførhet og død Anonymous poster hash: 180bb...1e6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder? Anonymous poster hash: 6a63b...74e Nei, da må det ha skjedd endringer de siste 10 måndene. Anonymous poster hash: 23706...3aa Hvor i all verden har du dette fra? Total Uførepensjon skal ikke utgjøre mer enn 80 % av tidligere inntekt, men kapitalforsikringer ved uførhet og død, samt invaliditetserstatning kan du få ubegrenset av. Det er ikke bra å uttale seg om saker man ikke vet noe om! Anonymous poster hash: 180bb...1e6 Fordi jeg er pårørende til noen som ikke fikk utbetalt fra mer enn et selskap. Anonymous poster hash: 23706...3aa
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder? Anonymous poster hash: 6a63b...74e Nei, da må det ha skjedd endringer de siste 10 måndene. Anonymous poster hash: 23706...3aa Hvor i all verden har du dette fra? Total Uførepensjon skal ikke utgjøre mer enn 80 % av tidligere inntekt, men kapitalforsikringer ved uførhet og død, samt invaliditetserstatning kan du få ubegrenset av. Det er ikke bra å uttale seg om saker man ikke vet noe om! Anonymous poster hash: 180bb...1e6 Fordi jeg er pårørende til noen som ikke fikk utbetalt fra mer enn et selskap. Anonymous poster hash: 23706...3aa Da vet du nok ikke alt. Jeg er pårørende til noen som HAR fått utbetalt fra flere selskaper. Anonymous poster hash: 9841a...e1d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Du kan være forsikret så mange steder du vil. Men du vil bare få en utbetaling. Anonymous poster hash: 23706...3aa Akkurat livs- og uføreforsikringer kan man vel få utbetalt fra flere steder? Anonymous poster hash: 6a63b...74e Nei, da må det ha skjedd endringer de siste 10 måndene. Anonymous poster hash: 23706...3aa Hvor i all verden har du dette fra? Total Uførepensjon skal ikke utgjøre mer enn 80 % av tidligere inntekt, men kapitalforsikringer ved uførhet og død, samt invaliditetserstatning kan du få ubegrenset av. Det er ikke bra å uttale seg om saker man ikke vet noe om! Anonymous poster hash: 180bb...1e6 Fordi jeg er pårørende til noen som ikke fikk utbetalt fra mer enn et selskap. Anonymous poster hash: 23706...3aa Da vet du nok ikke alt. Jeg er pårørende til noen som HAR fått utbetalt fra flere selskaper. Anonymous poster hash: 9841a...e1d Og jeg jobber med oppgjør innen nevnte forsikringsprodukter og vet meget godt at dette ikke stemmer. Hva slags type forsikring var det snakk om? På standard uføredekning, invaliditet og død er det i alle fall ingen begrensning. Men flere uførepensjoner kan man ikke ha om samlet utbetaling utgjør mer i månedlig erstatning enn det man før hadde i inntekt. Anonymous poster hash: 180bb...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå