Gå til innhold

Til deg som har født på Ullevål (ikke ABC) siste måned:

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål:

- Hvordan var opplevelsen?

- Var det mange fødsler eller var det relativt "stille"?

- Opplevde du god oppfølging på barselhotellet (feks ved amming)?

...og hvor mange netter ligger man??

Hilsen SPENT førstegangs med termin rett rundt hjørnet... :)

Anonymous poster hash: a141b...676

Fortsetter under...

1. Opplevelsen ved Ullevål vil sikkert variere fra hvem du treffer og hvordan din fødsel forløper. De som jobber der varierer nok like mye som på andre sykehus. Jeg har selv hatt mest gode opplevelser (alle de tre som har tatt imot mine tre barn, men ikke den første som sendte meg hjem og som førte til nesten hjemmefødsel. Ikke lydhør og ikke sympatisk)

2. Jeg opplevde at det var ganske stille på sykehus og barselhotell. Folk flest prøver å matche så de ikke får barn i desember. Bemanningen er derimot lik så de har mer ressurser normalt sett i desember sånn jeg forstår det.

3. Jeg opplevde litt liten oppfølging fra barselhotrllet, men siden dette var min nr 3 så kan det være grunnen. Jeg hang ikke så mye etter de heller. Men rett før vi skulle gå så oppsøkte jeg de for å få en reminder på div og da kom de velvillig. Lurer du på noe så bare spør de! Heng etter de.

Du er der normalt sett ikke lenge. Jeg fødte torsdags kveld. Fikk fredagen der og skulle skrives ut på lørdag etter frokost. Men om du er førstegangsfødende så tror jeg du får en natt ekstra.

Lykke til! Det går nok superbra! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...