Gå til innhold

er det FY å spise salami??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj.. i mitt første svangerskap spiste jeg det ikke. Men klarer ikke å la være denne gang...

Har spist salami i 3 dager nå;-p (er yndlings pålegget mitt😁😂

Anonymous poster hash: 17353...782

Skrevet

Spiser det nesten hver dag. Så lenge pakken er nettopp åpnet, så er det bare å kose seg! :)

Skrevet

Dere vet jo svaret på dette.
Salami er fy-mat, da det kan inneholde mye bakterier og salmonella og blabla bla.
Selv om de har strengere krav i Norge enn andre steder i verden, så er det fortsatt fy-mat.
Og det er ikke så mye man egentlig skal holde seg unna.

Alkohol

upasteuriserte oster

spekemat (salami)

Er hovedkategoriene.

Anonymous poster hash: 3f9cd...760
Skrevet

Det er opp til enhver hva de velger å spise å drikke i svangerskapet men Salami går under kategorien nei mai så hvorfor ta sjansen på noe?tenk hvis......

Anonymous poster hash: ab93f...932

Skrevet

Salami er langt mer risky enn alkohol! Så styr unna. 

Anonymous poster hash: 9caf9...b98
Skrevet

Hvor har du den teorien fra??

😂

Skrevet

Du er åpenbart ikke helt orientert. Ved listeria eller toxoplasma er en skive mer enn nok til å skade barnet. Alkohol i små mengder finnes det ingen dokumentasjon på at er skadelig. 

Så en skive salami kan gi barnet alvorlige skader, mens et halvt glass vin i løpet av et svangerskap er helt ufarlig. 

Skrevet

Du er åpenbart ikke helt orientert. Ved listeria eller toxoplasma er en skive mer enn nok til å skade barnet. Alkohol i små mengder finnes det ingen dokumentasjon på at er skadelig. 

Så en skive salami kan gi barnet alvorlige skader, mens et halvt glass vin i løpet av et svangerskap er helt ufarlig. 

For å oppsummere meg selv litt bedre. 

Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor noen velger å spise f.eks salami eller annen mat en bør unngå!? For hvem er det egentlig som drikker eller røyker som gravide i dag? Sistenevnte er tross alt tryggere... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...