Gå til innhold

Hva skjer? Det går fullt av små hull i alle klærne våre :/

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn får vi også! Bare av og til, på enkelte plagg. Jeg skjønner ingenting! Maskinen er nesten helt ny, og har ingen skader på trommelen såvidt jeg kan finne. 

Men, har du sjekket trommelen for skader? Det hender at trommelen kan få små bulker, som kan rive hull i klærne. Den forrige maskinen vår hadde det. Måtte dunke dem inn igjen, men vi måtte til slutt kjøpe ny maskin. Nå forstår jeg derimot ingenting, når det igjen går hull på klærne (langt ifra like mye hull, og mindre skader. Lager kun hull i tynne plagg som bomull, ull ol). 

Vi har ikke rotter eller mus i vår maskin, i hvert fall, så den går ikke her. Vi har det derimot i veggene her... Grøss.

Anonymous poster hash: b68ba...af2

Sånn får vi også! Bare av og til, på enkelte plagg. Jeg skjønner ingenting! Maskinen er nesten helt ny, og har ingen skader på trommelen såvidt jeg kan finne. 

Men, har du sjekket trommelen for skader? Det hender at trommelen kan få små bulker, som kan rive hull i klærne. Den forrige maskinen vår hadde det. Måtte dunke dem inn igjen, men vi måtte til slutt kjøpe ny maskin. Nå forstår jeg derimot ingenting, når det igjen går hull på klærne (langt ifra like mye hull, og mindre skader. Lager kun hull i tynne plagg som bomull, ull ol). 

Vi har ikke rotter eller mus i vår maskin, i hvert fall, så den går ikke her. Vi har det derimot i veggene her... Grøss.

Jeg ser jo nå at du ikke skriver at det skjer av vask... Beklager. Se bort i fra mitt innlegg! 

Annonse

Glidlåser som henger seg opp i andre plagg når de vaskes.
Hadde samme problemet, det forsvant i det øyeblikket jeg begynte å lukke alle glidlåser før vask

Anonymous poster hash: abaa3...e1a

Er hullene dere får på enkelte plagg liksom litt langt nede foran på feks t-skjorter? I så fall er det nok fordi det blir gnidd hull i dem mellom bukselinningen/beltet og bordkanten og/eller benkekantene.

Anonymous poster hash: e59a9...bea

Er hullene dere får på enkelte plagg liksom litt langt nede foran på feks t-skjorter? I så fall er det nok fordi det blir gnidd hull i dem mellom bukselinningen/beltet og bordkanten og/eller benkekantene.

Anonymous poster hash: e59a9...bea

Noen, ja, men de er også på ermene, og også høyt oppe på klærne. Favorittoppen min har et som er nede ved bukselinninga, og et rett ved navlen. Så kanskje noe er slitasje, men det andre forstår jeg ikke helt. Skjer med helt nye plagg også.

Jeg har oppdaget det samme, og så en gang at det å få sprutet fett på klærne sliter fibrene mye. For meg stemmer det fint, for mange av mine hull er på magen på topper og gensere som har fått små fettflekker når jeg har laget mat. Ved påfølgende vask blir det små hull, ikke av maskinen, men altså av at fibrene er svekket av fettet. Tynne ullplagg tåler dessverre ikke så mye, så der er det ofte slitasje som er forklaringen.

Gjest marmeladen

Ull, bomull, dongeri.. Fulle av småhull :/

Anonymous poster hash: 0feec...e54

Satt seg fast noe grus eller annet skarpt i vaskemaskinen? De små hullene i trommelen? Sjekk den. Opplevde det selv, hadde gammel maskin og byttet den ut. Problemet var løst :)

Annonse

Kanskje dere har pelsbiller eller sebrabiller? De er bittesmå og larvene deres spiser gjerne på ull og bomull. Sjekk skittentøyskurver for små larver.

Anonymous poster hash: 89c87...1c1

Rotter, møll og mus. Vi hadde samme problem, og jammen var det ikke et rottehi under sengen!!!! Skadedyr-folka fant møll og mus også.

Anonymous poster hash: abf78...4fa

😱😱😱😱 Da hadde jeg freaka!

Anonymous poster hash: 53cf6...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...