Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Dvs maks fem minutter i bil, kommer an på hvilken vei man kjører og fartsgrensen er 30km. Trenger en ekstra bilstol til konebilen. Anonymous poster hash: c2b38...7a0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Den er helt sikkert godkjent for salg i Norge, men jeg hadde ikke kjøpt. Når det kommer til sikkerhet så velger jeg alltid best i test stolene. Jeg hadde heller kjøpt brukt på finn. Risikoen for at stolen har vært utsatt for kollisjon er ekstremt liten. Anonymous poster hash: d83f9...004
☆☆☆ Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Tenker at det finst enkle, men gode stolar frå dei anerkjente merka til ein rimelig penge, sjekk td jollyroom. Eg ville heller gått for ein av dei. Endret 10. desember 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Om det er 30-sone hele veien, så kunne jeg vurdert det hvis det ikke er sånn som her. Her tror visst de fleste at 30 betyr 60-70. Anonymous poster hash: d2381...5b0
Superdolly Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Nei. Jeg ville heller kjøpt en skikkelig (og dyrere) stol, og heller spart inn de hundrelappene på noe annet enn barnas sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Konebilen? Virkelig? For å svare på spørsmålet ditt; Nei, det ville jeg ikke gjort. Anonymous poster hash: 1cbb6...f8d
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Nei jeg hadde nok heller kjøpt en mindre avansert fra et kjent merke. Plutselig blir behovet for å bruke den i andre sammenhenger og da ville jeg hatt noe skikkelig. Jeg har ikke hørt noe om at europris selger bilstol. Men om de tok inn gode, kjente merker som er testet og kommer godt ut så kunne jeg vurdert det.
Appelsinpiken Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Nei, det ville jeg ikke gjort. Du får gode beltestoler til en rimelig penge når de er på tilbud. Sjekk feks på kjopebarnevogn.no
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 hadde ikke hatt problemer med det. 👍 før eg blir slakta som uansvarlig, så har eg gode seter til mine og har alltid hatt det. men det er fordi de brukes til alt, vi kjører hardangervidda både sommers og vinters. vi kjører også tyskland på langs hvert år. men til bruk til og fra barnehagen i 30 sone er uproblematisk med et slikt sete. Anonymous poster hash: ee9bc...d64
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Det hadde jeg lett gjort. Anonymous poster hash: d9002...73d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Ingen peiling, men måtte le høyt av at noen fremdeles har "konebil". Anonymous poster hash: d5449...743
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Jeg hadde rett og slett ikke tørt det, etter å ha tenkt meg grundig om etter innlegget ditt. Jeg ville heller sett om jeg kunne finne noe i lignende prisklasse på finn, et brukt, kjent/testet sete. 30 km/t er fort nok om det skulle gå galt. Skulle det være en frontkollisjon hvor begge bilene holdt 30 km/t, ville sammenstøtet tilsi 60 km/t. Og det er livsfarlig. Det blir/er vinter nå, og is og snø på veiene. Du kan fort gli ut 30 km/t å treffe autovern, murvegg, husvegg og alt annet som er langs veiene hos dere. Et sammenstøt 30 km/t er faktisk utrolig smertefullt. Da jeg tok lappen for noen år siden, var vi på glattkjøring. Der hadde de en krasjsimulator, som var absolutt frivillig å prøve. Den skulle demonstrere hvor vondt det ville være å stoppe på sekundet i 7 km/t (det kan ha vært mindre da jeg prøvde den, men vet simulatoren kan vise opptil 7 km/t). Vi satt da med vanlige setebelter i vanlige bilstoler. Det var et heftig sammenstøt! Jeg ble veldig overrasket over at det faktisk kunne være så ille i så lav fart. Kroppen føltes som hadde fått litt juling da, ja. Anonymous poster hash: 95417...b28
Steget Skrevet 10. desember 2014 #13 Skrevet 10. desember 2014 Nei, det hadde jeg ikke gjort. så en test av billigseter i Dagbladet i går, det var veldig dårlige resultater. hadde heller kjøpt brukt, helst av bekjente, men til nød på finn.no.
Mamma_til_2 Skrevet 10. desember 2014 #14 Skrevet 10. desember 2014 Hadde hvert fall googlet stolen før jeg kjøpte den, sett om jeg fant noen tester eller annet skrevet om den.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #15 Skrevet 10. desember 2014 Hadde ikke hatt problemer med det. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 4dfc5...e35
hms33 Skrevet 10. desember 2014 #16 Skrevet 10. desember 2014 NEI!!!!! Spar pengene på noe annet!! Barns sikkerhet i bil er viktig!! Kjøp heller ikke på finn.no eller andre sånne steder. Du vet ikke hva de setene har vært med på.
klg,2 boys now:) Skrevet 10. desember 2014 #17 Skrevet 10. desember 2014 Det kommer an på bilen spør du meg.har du en nyere tryggere bil så ja. Er bilen ett gammelt vrak så NEI
*SommerFrisk* Skrevet 10. desember 2014 #18 Skrevet 10. desember 2014 nei. Godkjent betyr ikke anbefalt.
*Nøtta* Skrevet 10. desember 2014 #19 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Nei. Og siden magefølelsen din sier deg det samme så syns jeg du burde høre på den. Endret 10. desember 2014 av *Nøtta*
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #20 Skrevet 10. desember 2014 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe dette hos Europris så lenge barnet er stort nok til for å bruke slike seter. Det er strenge regler for barnestoler og de gjelder for alle som skal selge eller produsere disse. Det er jo ikke så lenge siden at en Recaro barnestol (og noen andre modeller som jeg ikke husker i farten), fikk stryk karakter på en kollisjonstest. Og dette er barnestoler fra selskaper som man bevist antar skal være trygge å handle fra. Tror ikke Europris tuller med sikkerheten til barn bare for å tjene penger. Det jeg fant ut, når vi skulle ha barnesete, var at vi måtte se etter et E merke på stolen. Det betyr at den er godkjent i EU eller noe slikt. Det skal også være et regelverk som heter ECE (eller noe slikt) som den må være testet etter. Mener at Europris også hadde barnestoler som var testet og godkjent etter et tysk regelverk som skal være strengere en det som er kravet (skulle være Tysklands svar på Naf eller noe slikt). Uansett, vi ente iallfall opp med å kjøpe et barnesete fra Europris. Det fungerer helt topp og guttungen sier han sitter godt (selv etter mange timers på biltur). Når vi skal ha nytt sete til sistemann kjøper vi nok dette også på europris. Anonymous poster hash: 8f773...5f2
Parallellogrammet Skrevet 10. desember 2014 #21 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe dette hos Europris så lenge barnet er stort nok til for å bruke slike seter. Det er strenge regler for barnestoler og de gjelder for alle som skal selge eller produsere disse. Det er jo ikke så lenge siden at en Recaro barnestol (og noen andre modeller som jeg ikke husker i farten), fikk stryk karakter på en kollisjonstest. Og dette er barnestoler fra selskaper som man bevist antar skal være trygge å handle fra. Tror ikke Europris tuller med sikkerheten til barn bare for å tjene penger. Det jeg fant ut, når vi skulle ha barnesete, var at vi måtte se etter et E merke på stolen. Det betyr at den er godkjent i EU eller noe slikt. Det skal også være et regelverk som heter ECE (eller noe slikt) som den må være testet etter. Mener at Europris også hadde barnestoler som var testet og godkjent etter et tysk regelverk som skal være strengere en det som er kravet (skulle være Tysklands svar på Naf eller noe slikt). Uansett, vi ente iallfall opp med å kjøpe et barnesete fra Europris. Det fungerer helt topp og guttungen sier han sitter godt (selv etter mange timers på biltur). Når vi skal ha nytt sete til sistemann kjøper vi nok dette også på europris. Anonymous poster hash: 8f773...5f2 Jeg kan garantere at Europris ikke selger plustestede seter. Det faktum at du ikke vet hva plustest er ( eller hva det heter) forteller meg at du ikke har peiling på bilsikring overhodet. De testene som er plustestet koster som regel en god del penger fordi utviklerne bruker uhorvelig mye penger på å teste og forske på sikkerhet. Om du tror at et bilsete fra Europris til 399 har en produsent som har lagt så mye som en krone ned i forskning og testing da er du bare naiv. Itillegg viser forskning entydig at man statistisk sett har veldig mye større sjanse for å krasje på de små-strekningene man kjører daglig som barnehage-hjem eller butikken-hjem. Det er faktisk ikke på ferie eller på motorveien folk flest havner i bilulykker, men der man ferdes oftest. Endret 10. desember 2014 av Parallellogrammet
Jezebel Skrevet 10. desember 2014 #22 Skrevet 10. desember 2014 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe dette hos Europris så lenge barnet er stort nok til for å bruke slike seter. Det er strenge regler for barnestoler og de gjelder for alle som skal selge eller produsere disse. Det er jo ikke så lenge siden at en Recaro barnestol (og noen andre modeller som jeg ikke husker i farten), fikk stryk karakter på en kollisjonstest. Og dette er barnestoler fra selskaper som man bevist antar skal være trygge å handle fra. Tror ikke Europris tuller med sikkerheten til barn bare for å tjene penger. Det jeg fant ut, når vi skulle ha barnesete, var at vi måtte se etter et E merke på stolen. Det betyr at den er godkjent i EU eller noe slikt. Det skal også være et regelverk som heter ECE (eller noe slikt) som den må være testet etter. Mener at Europris også hadde barnestoler som var testet og godkjent etter et tysk regelverk som skal være strengere en det som er kravet (skulle være Tysklands svar på Naf eller noe slikt). Uansett, vi ente iallfall opp med å kjøpe et barnesete fra Europris. Det fungerer helt topp og guttungen sier han sitter godt (selv etter mange timers på biltur). Når vi skal ha nytt sete til sistemann kjøper vi nok dette også på europris. Anonymous poster hash: 8f773...5f2 Hvorvidt sete fungerer "helt topp" finner du først ut når dere havner i en kollisjon. Hvilket jeg virkelig håper dere aldri gjør, spesielt med tanke på at ungene sitter i Europris-stoler. Man får det man betaler for og jeg hadde aldri valgt å spare når det kom til sikkerhet i bil.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #23 Skrevet 10. desember 2014 Den er helt sikkert godkjent for salg i Norge, men jeg hadde ikke kjøpt. Når det kommer til sikkerhet så velger jeg alltid best i test stolene. Jeg hadde heller kjøpt brukt på finn. Risikoen for at stolen har vært utsatt for kollisjon er ekstremt liten. Anonymous poster hash: d83f9...004 Hadde aldri kjøpt på finn. En aner ingenting om stolen har vært utsatt for noe. Om risikoen er liten eller stor for det betyr lite, så lenge det ER en risiko for det. Hvorofor ikke kjøpe nytt, er mange aktører med stadig gode tilbud, på gode bilstolmerker. Anonymous poster hash: 46ddc...027
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #24 Skrevet 10. desember 2014 Det er så masse salg på gode testvinnere rundt omkring, at jeg hadde lagt i 100-300kr og kjøpt ett ordentlig trygt sete! Barnas hus har julekalender nå, kanskje det er seter med rabatt der. Anonymous poster hash: 565bb...a80
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #25 Skrevet 10. desember 2014 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe dette hos Europris så lenge barnet er stort nok til for å bruke slike seter. Det er strenge regler for barnestoler og de gjelder for alle som skal selge eller produsere disse. Det er jo ikke så lenge siden at en Recaro barnestol (og noen andre modeller som jeg ikke husker i farten), fikk stryk karakter på en kollisjonstest. Og dette er barnestoler fra selskaper som man bevist antar skal være trygge å handle fra. Tror ikke Europris tuller med sikkerheten til barn bare for å tjene penger. Det jeg fant ut, når vi skulle ha barnesete, var at vi måtte se etter et E merke på stolen. Det betyr at den er godkjent i EU eller noe slikt. Det skal også være et regelverk som heter ECE (eller noe slikt) som den må være testet etter. Mener at Europris også hadde barnestoler som var testet og godkjent etter et tysk regelverk som skal være strengere en det som er kravet (skulle være Tysklands svar på Naf eller noe slikt). Uansett, vi ente iallfall opp med å kjøpe et barnesete fra Europris. Det fungerer helt topp og guttungen sier han sitter godt (selv etter mange timers på biltur). Når vi skal ha nytt sete til sistemann kjøper vi nok dette også på europris. Anonymous poster hash: 8f773...5f2 http://www.dinside.no/931863/test-av-rimelige-barnestoler-hold-deg-unna Anonymous poster hash: 73d5d...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå