Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Selv kan jeg styre min begeistring for det... Jeg skal ha julebord her hjemme til helgen, og jeg tenkte at jeg kunne by på gløgg til velkomstdrikk. Drikker folk flest det? Jeg googlet å fant oppskrifter, men er det like godt å bruke tomtegløgg og blande med rødvin? Likte best denne oppskriften om jeg bør lage selv: http://www.mineoppskrifter.no/glogg-3/ Anonymous poster hash: b6786...e25
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Jeg synes den vanlige butikkgløggen smaker sukkerlake og er kvalmende. Jeg bruker denne: http://beritnordstrand.no/glogg-som-gjor-deg-glogg/ Anonymous poster hash: 921c7...200
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Gløgg er fælt. Men hørte at en som visstnok skal ha greie på det har uttalt at Tomtegløgg er kjipt, og at det er enkelt og mye bedre å lage selv. Men skal du først ha ferdiggløgg, så er Tomtegløgg best i test da. Anonymous poster hash: 1a713...d76
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Takk, jenter, men den oppskriften jeg linket til virket jo meget enkel. Jeg bør vel gå for den om jeg skal servere det. Linken din virker ikke, første anonym. Noen som vet hva flytende søtningsstoff, som det refereres til, er? HI Anonymous poster hash: b6786...e25
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Takk, jenter, men den oppskriften jeg linket til virket jo meget enkel. Jeg bør vel gå for den om jeg skal servere det. Linken din virker ikke, første anonym. Noen som vet hva flytende søtningsstoff, som det refereres til, er? HI Anonymous poster hash: b6786...e25 Flytende natreen kanskje? Anonymous poster hash: 2d031...39c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Takk, jenter, men den oppskriften jeg linket til virket jo meget enkel. Jeg bør vel gå for den om jeg skal servere det. Linken din virker ikke, første anonym. Noen som vet hva flytende søtningsstoff, som det refereres til, er? HI Anonymous poster hash: b6786...e25 Flytende natreen kanskje? Anonymous poster hash: 2d031...39c Hm. Kanskje? Noen andre som vet? Og liker dere som er her i dag, gløgg? Anonymous poster hash: b6786...e25
Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Gløgg er kjempegodt! Og det er superenkelt å lage selv, men nei, takk - ikke kunstig søtstoff i gløgg, da ville jeg nok fort ha satt den fra meg. Gløgg skal søtes med brunt sukker, råsukker eller honning. Sånn er det med den saken. Tomtegløgg er kvalmende og syntetisk, ikke godt i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Gløgg er kjempegodt! Og det er superenkelt å lage selv, men nei, takk - ikke kunstig søtstoff i gløgg, da ville jeg nok fort ha satt den fra meg. Gløgg skal søtes med brunt sukker, råsukker eller honning. Sånn er det med den saken. Tomtegløgg er kvalmende og syntetisk, ikke godt i det hele tatt. Ok. Takk. Da har damen talt Ser oppskriften jeg linket til i hovedinnlegget god ut? Anonymous poster hash: b6786...e25
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Gløgg er kjempegodt! Og det er superenkelt å lage selv, men nei, takk - ikke kunstig søtstoff i gløgg, da ville jeg nok fort ha satt den fra meg. Gløgg skal søtes med brunt sukker, råsukker eller honning. Sånn er det med den saken. Tomtegløgg er kvalmende og syntetisk, ikke godt i det hele tatt. Ok. Takk. Da har damen talt Ser oppskriften jeg linket til i hovedinnlegget god ut? Anonymous poster hash: b6786...e25 Ja, altså, foruten det der søtningsgreiene... Jeg har bare i noe av det du nevnte i stedet. Anonymous poster hash: b6786...e25
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jeg syns gløgg et kjempegodt! Men jeg liker ikke rødvin, eller noen som helst form for vin i gløggen! Kanskje servere alkoholfritt også? Må ærlig innrømme at jeg ikke smaker særlig forskjell på kjøpegløgg og hjemmelaget, men det er nå bare meg Endret 10. desember 2014 av Syltebærtyttetøy
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 liker ikke gløgg selv, men foreldrene mine kjøper en på matbutikken i sverige. Den inneholder alkohol og er visstnok utrolig god. Anonymous poster hash: 96376...3ec
Salla Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Jeg synes gløgg er kjempegodt med både vann og rødvin. Liten erfaring med hjemmelaget da jeg liker Tomtegløggen:-) Ha gjerne gløggmix (rosiner og hakkede nøtter) til for de som ønsker det.
Monica Skrevet 10. desember 2014 #14 Skrevet 10. desember 2014 På ikea selger de en eple gløgg som er veldig god. Vet at det også noen steder selger gløgg av mange gode smaker, og de er skikkelig gode. Har sikkert i mathallen i Oslo. Ellers er det bondens marked i Drammen i helgen, og der selger de det.
Gjest marmeladen Skrevet 10. desember 2014 #15 Skrevet 10. desember 2014 Selv kan jeg styre min begeistring for det... Jeg skal ha julebord her hjemme til helgen, og jeg tenkte at jeg kunne by på gløgg til velkomstdrikk. Drikker folk flest det? Jeg googlet å fant oppskrifter, men er det like godt å bruke tomtegløgg og blande med rødvin? Likte best denne oppskriften om jeg bør lage selv: http://www.mineoppskrifter.no/glogg-3/ Anonymous poster hash: b6786...e25 Eplegløgg er nydelig
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #16 Skrevet 10. desember 2014 Selv kan jeg styre min begeistring for det... Jeg skal ha julebord her hjemme til helgen, og jeg tenkte at jeg kunne by på gløgg til velkomstdrikk. Drikker folk flest det? Jeg googlet å fant oppskrifter, men er det like godt å bruke tomtegløgg og blande med rødvin? Likte best denne oppskriften om jeg bør lage selv: http://www.mineoppskrifter.no/glogg-3/ Anonymous poster hash: b6786...e25 Butikkgløgg er grusomt. Hjemmelaget gløgg er topp. Evt Nicolas vage sin gløggessens blandet med rødvin eller eplejuice-mmmmm! Anonymous poster hash: efd69...cc3
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Du kan fint lage gløgg uten vin. Bruk en god rød saft som du tilsetter krydder. Eller eplegløgg som noen sier her. Egentlig kan du lage gløgg av det meste, med eller uten vin. Oppskriften ser helt fin ut den. Etterhvert kan du finne opp din egen oppskrift eller lage etter ta-hva-vi-har-metoden. Du trenger en base av rødvin, hvitvin, god rød saft eller eplejuice og sikker andre ting som kan brukes også. Tilsett ønsket krydder (kanel, nellik, ingefær, rosmarin, allehånde, vanilje eller noe sånn.) Jeg pleier å ta det som er i huset eller det jeg har lyst på der og da. Kanskje har jeg litt sitrus oppi, ikke så mye, men litt, kanskje har jeg litt bær om jeg har, eller litt saft (kan godt ha litt saft selv om du bruker vin), sukker og honning eller bare sukker til det er søtt, men ikke altfor søtt. Lar det hele trekke, siler og serverer med nøtter og rosiner. Nå fikk jeg lyst til å lage gløgg!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Du kan fint lage gløgg uten vin. Bruk en god rød saft som du tilsetter krydder. Eller eplegløgg som noen sier her. Egentlig kan du lage gløgg av det meste, med eller uten vin. Oppskriften ser helt fin ut den. Etterhvert kan du finne opp din egen oppskrift eller lage etter ta-hva-vi-har-metoden. Du trenger en base av rødvin, hvitvin, god rød saft eller eplejuice og sikker andre ting som kan brukes også. Tilsett ønsket krydder (kanel, nellik, ingefær, rosmarin, allehånde, vanilje eller noe sånn.) Jeg pleier å ta det som er i huset eller det jeg har lyst på der og da. Kanskje har jeg litt sitrus oppi, ikke så mye, men litt, kanskje har jeg litt bær om jeg har, eller litt saft (kan godt ha litt saft selv om du bruker vin), sukker og honning eller bare sukker til det er søtt, men ikke altfor søtt. Lar det hele trekke, siler og serverer med nøtter og rosiner. Nå fikk jeg lyst til å lage gløgg! Tusen takk for svar, Ronja R Et siste, to-i-ett spørsmål. Hvilken type nøtter, og skal de grovhakkes litt? Anonymous poster hash: b6786...e25
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Det enkleste er å bruke mandler, synes jeg. Men har jeg ikke det, blir det hasselnøtter,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå