Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Hun er sur hele tiden, svarer frekt og sutrer. Starter dagen med å være sur, alt er galt, strømpebuksa er klumpete, genseren er stygg (valgt den selv) og det er feil at storesøster går først i trappa. Jeg blit gal!!! Nå klikka hun fordi hun og ville ha syltetøy på brødskiva, selvom hun valgte leverpostei (brødskiva var ferdig når hun ombestemte seg). Skjønner ikke hva vi gjør galt nå. Hver dag er en kamp nå, utrivelig med kjefting fra oss voksne og grining og slåing og frekke ord fra henne. Tips/råd, hjelp. Takk for at du leste. Anonymous poster hash: 69eeb...4ed
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Først må jeg vite, får hun smører dere en ny skive med syltetøy når hun har valgt leverpostei og ikke vil ha det? Anonymous poster hash: d5a3a...deb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Kan ikke hjelpe deg så mye, men har dere prøvd å overse når hun sutrer og styrer på? Sende på rommet? Håper det blir bedre fort, vet hvor stressende det kan være, blir jo helt gal 😕 Anonymous poster hash: 06e8e...355
Snuppa09 Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Høres ut som hun også mistrives sterkt med situasjonen hun er i. Går hun i barnehage? Har hun kanskje for lange å slitsomme dager? Hun er jo ikke store jenta. Prøv å prat med henne om hva som hun trives med og hva hun ikke trives med i hverdagen? Kanskje ønsker hun å være mer hjemme eller ikke gå i barnehagen så mye som hun gjør (de fleste barn har jo alt for lange dager) hva med å tilpasse jobbing og la henne ha noen dager hjemme hver uke. Gjør koselige og rolige akt sammen. Hvis hun ikke går i barnehage kanskje hun savner flere venner å leke med? Prøv å sette dere inn i hennes situasjon og tilpass hverdagen bedre etter dine barns behov og ønsker:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Hold ut, ikke gi etter. Anonymous poster hash: 400fd...fa8
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Takk for svar dete nei, hun får ikke ny brødskive og ettet mye om og men satte hun seg for å spise. Vi overser det i starten, men til slutt får vi nok. Hun er i bhg hver dag, fulle dager. Hun trives kjempe godt der og gleder seg til å dra, men er vanskelig å få opp om morgenen, må opp 0630 og bruker da lang tid. Skjønner henne godt, hater å stå opp selv,men er i det minste blid. Skulle gjerne hatt kortere dager, men går desverre ikke i min jobb akkurat nå. Eller alt går vel, men er og snakk om penger og. Hi Anonymous poster hash: 69eeb...4ed
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Akkurat lik min 4-åring! Hun blir sint om det er klump på strømpebuksa, må velge ut klær selv ellers er hun ikke fin. Må flettes i Elsa flette hver dag osv. Blir fort sint om noe ikke går hennes vei. Vi lar henne rase ifra seg og hun ler litt av seg selv etterpå, en god stund etterpå. Anonymous poster hash: 1e003...0cd
Gjest flykræsj Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Samme greiene her i perioder. Treåringen gjør til tider håret grått og hverdagen slitsom. Jeg ser på det hele som vanlig trass. Av og til er jeg rolig og bestemt, av og til blir jeg rasende og sikkert veldig lite pedagogisk. Som regel er han snill og grei da! Det går nok over, men Gud hjelpe for en prøvelse når det står på
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 Når mine er sånn får de enten for lite søvn, er på vei til å bli syke, eller mistrives i bhg/skole. Anonymous poster hash: ca061...62e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 "Godt" å høre det er flere, eller jeg vet jo det. Hun har nettopp hatt lungebetennelse, det samme med storesøster, men hun var sånn leeenge før sykdom og. Jeg vet det går over, men akkurat nå er det tøfft og slitsomt. Hi Anonymous poster hash: 69eeb...4ed
Lessismore Skrevet 9. desember 2014 #11 Skrevet 9. desember 2014 Trass. Sånn er vår snart 4 åring og. Helt j..... til tider, og hun suger ut alle krefter både på faren og meg. Har ingen råd dessverre, vi må nok bare holde ut.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #12 Skrevet 9. desember 2014 Prøv å gjør litt humor av det, vet det er vanskelig men ved 4 år så forstår hun litt mer selv. F.eks hvis datteren min sier hun vil ha mat, med sutrete stemme så kan jeg si; jeg forstår ikke hva du sier, skulle du ha et fat? Og så gir jeg et fat. Eller en servelat? Med litt tullestemme. For øvrig er jeg ikke enig i at man Alltid må være konsekvent, jeg kunne godt funnet på å smurt en ny brødskive, legge den gamle i kjølekapet og servere denne senere uten at det merkes. Møter den sterke viljen litt også, den er tross alt en god og viktig ny egenskap som oppdages i denne alderen. Men sevfølgelig en grense for alt, står ikke som en tjener og smører 4 nye brødskiver fordi hun tuller. Anonymous poster hash: 8211a...7c0
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #13 Skrevet 9. desember 2014 Når mine er sånn får de enten for lite søvn, er på vei til å bli syke, eller mistrives i bhg/skole. Anonymous poster hash: ca061...62e Akkurat det samme her, og som regel hjelper det å prate sammen etter ett utbrudd og komme frem til en løsning sammen. Anonymous poster hash: 292ea...7ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå