Gå til innhold

Noen som har vært med på å bli kjøpt ut/kjøpe ut en medeier? Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en leilighet vi kjøpte til 3.000000 (3 mill). Nå er den verdt ca 4.000000.  Men pga rentefritt lån har vi kun nedbetalt til ca 2900000 (100.000 i nedbetaling)  Så skal jeg kjøpe han ut. Må jeg da gi han 2 millioner OG betale ned nesten 3 mill alene? Dette blir jo 5 mill?! Hvordan finner man ut av dette, får det ikke til å stemme.. leilen er jo ikke verdt 5 mill, men 4. 

Anonymous poster hash: a5cd4...00e

Fortsetter under...

Skrevet

Vi gjorde det på følgende måte:

1: Fikk verdivurdering fra både megler og takstmann på nåværende verdi(hadde eid i tre år).

2: jeg overtok hele lånet

3:jeg betalte eksen halvparten av verdiøkningen som hadde skjedd fra vi kjøpte til han flyttet ut

Det er vel egentlig den eneste "rette" måten å gjøre det på. Kjipesen hvis man selger leiligheten senere i et dårlig marked, men det er risken man må ta.

Anonymous poster hash: 3f89f...227

Skrevet

Vi har en leilighet vi kjøpte til 3.000000 (3 mill). Nå er den verdt ca 4.000000. Men pga rentefritt lån har vi kun nedbetalt til ca 2900000 (100.000 i nedbetaling) Så skal jeg kjøpe han ut. Må jeg da gi han 2 millioner OG betale ned nesten 3 mill alene? Dette blir jo 5 mill?! Hvordan finner man ut av dette, får det ikke til å stemme.. leilen er jo ikke verdt 5 mill, men 4.

Anonymous poster hash: a5cd4...00e

Du må altså overta lånet på 2 900 000, og betale han 550 000.

Jeg var heldig, som var ung og hadde en pappa som forbarmet seg over meg, og gikk inn som medlånetaker. Ellers kunne jeg aldri sittet med leiligheten.

Håper det ordner seg for deg. :)

Anonymous poster hash: 3f89f...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...