Gå til innhold

Hvilket smør brukes i Sara Bernhard langpannekaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står bare "smør" i oppskriften :-)

Anonymous poster hash: 12cc5...b2c

Fortsetter under...

Skrevet

Alltid meierismør! :)

Anonymous poster hash: 335e3...969

Skrevet

Usalta er vel vanligast i kakebaking.

Skrevet

Jeg bruker alltid meierismør, og har aldri skjønt poenget med usaltet smør - synes saltet i smøret er med på å balansere alt sukkeret. :)

Skrevet

Jeg bruker alltid meierismør, og har aldri skjønt poenget med usaltet smør - synes saltet i smøret er med på å balansere alt sukkeret. :)

Forsåvidt enig, brukar sjølv normalsalta. Mest fordi ein då slepp unna med ein type smør i kjøleskapet. Brukar eg usalta smør brukar eg litt salt i bakinga, men mindre enn det som er i smøret.

Annonse

Skrevet

Står det smør, så menes det smør! 

Og smør finnes kun i to typer, normalsaltet eller usaltet. (Eller det finnes ekstra saltet smør også, men det vil du ikke ha i kakene dine.) 

Smør er smør, et ekte produkt, margarin er noe helt annet, og ikke egnet for baking. 

Anonymous poster hash: 4e5cf...b48
Skrevet

Smør er jo smør, altså meierismør. Jeg bruker alltid usaltet, men det går fint med normalsaltet også :-)

Anonymous poster hash: b7a9d...5e8

Skrevet

Er usikker... Da jeg i en Berlinerkranseoppskrift leste at det stod : "smør ( ikke meierismør)"

Finnes det smør som er ekte smør, utenom meierismør? Og hva heter i såfall det smøret? ( uavhengig om det er saltet eller utsalget)

Takk for svar :-)

Hi

Anonymous poster hash: 12cc5...b2c

Skrevet

Usaltet smør er jo ekte smør. Meierismør er også ekte smør, men.tilsatt salt. Det går helt fint, begge deler. Forøvrig hevdes det vel fra de som lever av baking at man får det optimale av smak og egenskap ved å blande smør og melange.

Skrevet

Jeg bruker ikke smør i Sarah Bernard kremen, lager du smørkrem? Jeg lager trøffelkrem, eller mener du å ha smør i bunnen?

Bruk meierismør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...