Gå til innhold

Vanlig med forskjellig str på toeggede tvillinger?

SnartMamma83 <3

Anbefalte innlegg

Jeg er uke 7+4 med to-eggede tvillinger. På tidlig UL 6+1 of 7+0 har de litt forskjellig str. Første UL var tv1 3.95 mm og tv2 var 5.1 mm. Andre UL var tv1 ca 8.8 og tv2 ca 11 mm. Det har vært to forskjellige leger, og ingen sa at dette er unormalt, så jeg og mannen min var bare fornøyd fordi hjertene banker.

Men så var jeg hos ei venninde i helga som har mistet tvillinger sent i svangerskap pga feil hos den ene, og hun sa at dette kan være tegn på at noe er galt. Jeg skal på første kontroll hos fastlegen 18. desember, men nå er jeg kjemperedd for at noe er feil!

Er noen som kan berolige litt??

Jeg har veldig lite symptomer, men jeg har heller ikke merket så mye. Litt hovne, ømme pupper, tendens til å sovne foran tven og ligamentsmerter, men ellers ingenting. Derfor litt ekstra bekymret. Skulle nesten ønske jeg var litt uvel.. 😏

Fortsetter under...

At det er litt forskjell i størrelsen er helt normalt, så bare slapp av! :-) Skjønner du blir beykmret når venninnen din sier slikt, men ikke hør på henne. Mine har det også vært foskjell på hele veien. Ikke mye, men litt. Jeg er gravid ved IVF og vet derfor eggene er befruktet samme dag, men jordmor sa at det ene embryoet f.eks kunne fetse seg litt senere enn det andre. Blir derfor forskjell i veksten. Ikke tenk mer på dette. glede deg heller over bankende hjerter. Lykke til!

Ikke vær redd, mine ivf-tvillinger var heller ikke like store. Den ene hadde tom. svakere hjerteslag i uke 6, og gyn. mente denne bare hadde festet seg noen få dager senere. Ikke før OUL var de like store. Deretter var de jevntore frem til uke 30 og utover, hvor gutten til slutt ble 3060 g og jenta 2700 g ved fødsel uke 37+0. 

Tvillingene dine er høyst sannsynlig friske og fine, masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...