Gå til innhold

Kan pinnekjøtt dampes dagen før servering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd dette? Varmer dere det i så fall opp igjen i ovn?

Takknemlig for tips!

Anonymous poster hash: 6036a...ea7

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei ... Det ville jeg ikke ha gjort.

Skrevet

Vi har ofte en restemiddag i romjula. Og hvis det er pinnekjøtt igjen etter julaften varmes det opp. Men det er absolutt best den dagen det er laget.

Anonymous poster hash: 6d31d...e8b

Skrevet

Takk for svar. Det var vel det jeg fryktet. Å tilberede det dagen før er en nødløsning. Er bedt bort på julegrøt på julaften kl 3, og skal ha middagsbesøk hos oss etterpå. Ikke så lett å få det til å gå i hop med 3 timers damping av pinnekjøtt.

HI

Skrevet

Takk for svar. Det var vel det jeg fryktet. Å tilberede det dagen før er en nødløsning. Er bedt bort på julegrøt på julaften kl 3, og skal ha middagsbesøk hos oss etterpå. Ikke så lett å få det til å gå i hop med 3 timers damping av pinnekjøtt.

HI

Da ville jeg gjort det enkelt, og rett og slett droppet grøten. Det er jo uansett veldig sent med grøt klokka tre, når man gjerne skal spise tung julemiddag i seks-tida?

(Jeg synes egentlig det er litt småfrekt å be noen klokka tre på julaften, men det er sikkert bare meg..)

Skrevet

På julaften er det stort no-no å ha forhåndstilberedt mat!

Så takk nei til invitasjonen (kl 15?? Hva er det for et tidspunkt på julaften??) eller send resten av husstanden.

Du plikter ikke å stille opp på noe som helst kl 15 på julaften, altså!

Anonymous poster hash: 2c3e4...782

Annonse

Skrevet

Hehe seff kan du det :-) Vi gjorde det ofte før da vi var samlet alle sammen! Vi bor på sunnmøre og her er det ikke uvanlig å koke opp pinnekjøttet dagen før, for så og varme det så det blir crispy og godt i ovnen :-) namnam!!

Anonymous poster hash: 1c10d...1c5

Skrevet

Vi samler alltid pinnekjøttet på lillejulaftan, varmer den opp igjen i stekeovnen julaften sammen med tilbehøret.

Skrevet

Hehe seff kan du det :-) Vi gjorde det ofte før da vi var samlet alle sammen! Vi bor på sunnmøre og her er det ikke uvanlig å koke opp pinnekjøttet dagen før, for så og varme det så det blir crispy og godt i ovnen :-) namnam!!

Anonymous poster hash: 1c10d...1c5

Pappa gjør også ofte det. Men har glemt å spørre hvordan han oppbevarer det i mellomtiden.

Hørte nettopp et annet tips (som jeg ikke kan gå god for, da jeg ikke har prøvd) som gikk ut på å dampe pinnekjøttet noen dager i forveien, fryse det ned, for så å ha det under grillen noen minutter før servering.

Lykke til uansett :)

Anonymous poster hash: 00195...3ae

Skrevet

Eg hadde nok dampa det på føremiddagen og varma det opp att til gjestane kom. Hadde ikkje takka nei til julebesøk fordi eg måtte passe gryta   - og då får du den rette lukta og julestemninga i huset frå morgonen av :)

Skrevet

Du koker det på føremiddagen. Når du reiser på besøk tar du kjelen av plata, og setter det på igjen når du kommer hjem.

Anonymous poster hash: 79034...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...