Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Har vært syk to ganger på egenmelding iår. En gang ifbm ekstrem hodepine og en annen gang ifbm influensa. Blitt syk igjen nå og fikk beskjed om å skaffe meg sykemelding om jeg ville ha betalt. Kan han virkelig kreve det på tredje runde iår? Anonymous poster hash: 0bd9e...1f4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Men dette går ikke pr kalender år.. Det er fra første dato du bruker første egenmelding og ett år frem.. Anonymous poster hash: bbc6e...31c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Din arbeidsgiver er pliktig til å føre opp når du var syk. Hadde krevd å få sett disse dagene Anonymous poster hash: 8948a...def
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Hvis han mistenker at du egentlig ikke er syk, men misbruker egenmeldingen, så kan han kreve sykemelding Men han kan ikke hindre deg i å bruke egenmeldinger du har igjen uten grunn. Tror jeg hadde sett meg rundt etter en ny jobb... God bedring Anonymous poster hash: 95e1b...22e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Hvor mange eegenmeldinsdager har dere ? Er du ansatt i IA bedrift ? Arbeidsgivere kan uansett forlange legeerklæring på sykdom dersom han har mistanke om at du misbruker ordningen. Anonymous poster hash: 78312...234
Sage90 Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Det spørs vel veldig på hvor lenge du har vært borte de gangene du har tatt egenmelding? Du kan bare ta opp egenmelding i opp til 3 dager av gangen, og så er det regler for hvor lenge det må gå mellom hver egenmelding. Du kan ta ut 4 egenmeldinger per 12 mnd, noe som tilsvarer 12 dager til sammen..
Sage90 Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Det spørs vel veldig på hvor lenge du har vært borte de gangene du har tatt egenmelding? Du kan bare ta opp egenmelding i opp til 3 dager av gangen, og så er det regler for hvor lenge det må gå mellom hver egenmelding. Du kan ta ut 4 egenmeldinger per 12 mnd, noe som tilsvarer 12 dager til sammen.. Og som en sa tidligere så gjelder det ikke et år i kalenderår, men 12 mnd fra første egenmelding til nå.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Iår iom at jeg kom tilbake fra perm i feb. Ikke ia-bedrift. Jeg er den som er minst borte fra jobb, den som alltid stiller opp når andre er borte og eneste som kommer på kort varsel tross lang reisevei og eneste med barn. Har Vært borte totalt 5 dager på to egenmeldinger siden 1feb så fikk litt sjokk når jeg fikk i svar at han trodde jeg hadde brukt opp egenmeldingene mine. Hi Anonymous poster hash: 0bd9e...1f4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Det spørs vel veldig på hvor lenge du har vært borte de gangene du har tatt egenmelding? Du kan bare ta opp egenmelding i opp til 3 dager av gangen, og så er det regler for hvor lenge det må gå mellom hver egenmelding. Du kan ta ut 4 egenmeldinger per 12 mnd, noe som tilsvarer 12 dager til sammen.. Det avhenger av arbeidsplassen, mange har svært "lukrative" egenmeldingsordninger, hvor du for eksempel kan egenmelde deg selv i åtte dager (eller mer, det varierer). Du må lese i personalhåndboken til din arbeidsplass, hi. Anonymous poster hash: ce75d...4a7
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Da har du ikke brukt opp egenmeldingene dine!! Anonymous poster hash: afb98...9eb
Sage90 Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Det spørs vel veldig på hvor lenge du har vært borte de gangene du har tatt egenmelding? Du kan bare ta opp egenmelding i opp til 3 dager av gangen, og så er det regler for hvor lenge det må gå mellom hver egenmelding. Du kan ta ut 4 egenmeldinger per 12 mnd, noe som tilsvarer 12 dager til sammen.. Det avhenger av arbeidsplassen, mange har svært "lukrative" egenmeldingsordninger, hvor du for eksempel kan egenmelde deg selv i åtte dager (eller mer, det varierer). Du må lese i personalhåndboken til din arbeidsplass, hi. Anonymous poster hash: ce75d...4a7 Ok:) Så at du skrev at du har vært borte i 5 dager, men er du sikker på at arbeidsplassen din ikke teller med lørdag og søndag? Vet at de på arbeidsplassen samboer teller med helgedager, kun fordi at det er mulighet for å jobbe de dagene.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Kan det være at han ikke har skjønt forskjell på sykt barn dager og vanlig egenmelding? Ettersom du skriver at du er den eneste med barn, kan det være at han har satt seg for dårlig inn i reglene for sykt barn. Jeg ville bedt om å få se egenerklæringene som beviser at du har brukt opp egenmeldingene og mint han på at det er forskjell på sykt barn dager og vanlige egenmeldingsdager. Så ville jeg også sagt at det selvfølgelig ikke er noe problem å skaffe sykemelding hvis han mener du skal ha det, men du bare syns det er rart at du skal ha brukt opp alle egenmeldingsdagene. Anonymous poster hash: b50ee...156
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Kan det være at han ikke har skjønt forskjell på sykt barn dager og vanlig egenmelding? Ettersom du skriver at du er den eneste med barn, kan det være at han har satt seg for dårlig inn i reglene for sykt barn. Jeg ville bedt om å få se egenerklæringene som beviser at du har brukt opp egenmeldingene og mint han på at det er forskjell på sykt barn dager og vanlige egenmeldingsdager. Så ville jeg også sagt at det selvfølgelig ikke er noe problem å skaffe sykemelding hvis han mener du skal ha det, men du bare syns det er rart at du skal ha brukt opp alle egenmeldingsdagene. Anonymous poster hash: b50ee...156 Det er det jeg mistenker siden jeg har har hatt sykt barn to dager på to meldinger. Sånn sett 4 mld totalt men han mente jeg var registrert med 4 egemld på egen sykdom. Men han skulle sjekke imorgen og jeg er helt sikker på at han tar feil da jeg har full kontroll på når jeg har Vært borte og for hva. Hi Anonymous poster hash: 0bd9e...1f4
Mor di! Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Du har ikke vært borte typisk fredag, mandag og tirsdag på en egenmelding. Da har du i praksis brukt to.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #15 Skrevet 7. desember 2014 Du skal få skriftlig varsel når du har brukt opp egenmelding dagene dine. Anonymous poster hash: 6e744...fdb
Gjest Antarctica Skrevet 7. desember 2014 #16 Skrevet 7. desember 2014 Men dette går ikke pr kalender år.. Det er fra første dato du bruker første egenmelding og ett år frem..Anonymous poster hash: bbc6e...31c Men nå er det 3 uker igjen av kalenderåret, så det kan vel være omtrent det samme.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #17 Skrevet 7. desember 2014 Det spørs vel veldig på hvor lenge du har vært borte de gangene du har tatt egenmelding? Du kan bare ta opp egenmelding i opp til 3 dager av gangen, og så er det regler for hvor lenge det må gå mellom hver egenmelding. Du kan ta ut 4 egenmeldinger per 12 mnd, noe som tilsvarer 12 dager til sammen.. Det avhenger av arbeidsplassen, mange har svært "lukrative" egenmeldingsordninger, hvor du for eksempel kan egenmelde deg selv i åtte dager (eller mer, det varierer). Du må lese i personalhåndboken til din arbeidsplass, hi. Anonymous poster hash: ce75d...4a7 Ok:) Så at du skrev at du har vært borte i 5 dager, men er du sikker på at arbeidsplassen din ikke teller med lørdag og søndag? Vet at de på arbeidsplassen samboer teller med helgedager, kun fordi at det er mulighet for å jobbe de dagene. Man skal telle med lørdag og søndag hvis man er syk fredag og mandag. De telles med uansett om man skulle jobbet de dagene eller ei Anonymous poster hash: b9fe8...032
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #18 Skrevet 7. desember 2014 ...men om man bruker en egenmelding på en fredag, og fortsatt er syk mandagen, kan en ikke bare bruke en ny egenmelding. Da må man gå til legen å få sykemelding. Anonymous poster hash: 76f9d...5ca
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #19 Skrevet 7. desember 2014 En annen ting. Og dette er ikke for å være ekkel. Jeg lurer faktisk. Du har brukt 2 egenmeldinger (totalt 5 dg) + 2 sykt barn meldinger siden februar, og du har minst fravær i bedriften? Hvor høyt sykefravær har dere egentlig? Anonymous poster hash: 76f9d...5ca
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #20 Skrevet 7. desember 2014 En annen ting. Og dette er ikke for å være ekkel. Jeg lurer faktisk. Du har brukt 2 egenmeldinger (totalt 5 dg) + 2 sykt barn meldinger siden februar, og du har minst fravær i bedriften? Hvor høyt sykefravær har dere egentlig? Anonymous poster hash: 76f9d...5ca Synes du 2 sykt barn dager er mye??? Synes heller ikke 2 egenmeldinger er mye jeg. Ihverrfall ikke når man har små barn. Mange blir jo smittet av små barn med en gang. Til HI: Du skal jo ha fylt ut egenmeldingsskjema som du og arbeidsgiver skal signere. Be om å få se disse 4, hvis arb. giver mener du har brukt opp alle egenmeldingene. Anonymous poster hash: dbc38...bf9
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #21 Skrevet 7. desember 2014 En annen ting. Og dette er ikke for å være ekkel. Jeg lurer faktisk. Du har brukt 2 egenmeldinger (totalt 5 dg) + 2 sykt barn meldinger siden februar, og du har minst fravær i bedriften? Hvor høyt sykefravær har dere egentlig? Anonymous poster hash: 76f9d...5ca Synes du 2 sykt barn dager er mye??? Synes heller ikke 2 egenmeldinger er mye jeg. Ihverrfall ikke når man har små barn. Mange blir jo smittet av små barn med en gang. Til HI: Du skal jo ha fylt ut egenmeldingsskjema som du og arbeidsgiver skal signere. Be om å få se disse 4, hvis arb. giver mener du har brukt opp alle egenmeldingene. Anonymous poster hash: dbc38...bf9 Spørs jo hvor mangen barn HI har, da. Jeg tolket det som "kun" ett. Men ja, jeg synes at 4 perioder siden februar er mye, dersom hun er den som har minst! Anonymous poster hash: 76f9d...5ca
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #22 Skrevet 7. desember 2014 En annen ting. Og dette er ikke for å være ekkel. Jeg lurer faktisk. Du har brukt 2 egenmeldinger (totalt 5 dg) + 2 sykt barn meldinger siden februar, og du har minst fravær i bedriften? Hvor høyt sykefravær har dere egentlig? Anonymous poster hash: 76f9d...5ca Synes du 2 sykt barn dager er mye??? Synes heller ikke 2 egenmeldinger er mye jeg. Ihverrfall ikke når man har små barn. Mange blir jo smittet av små barn med en gang. Til HI: Du skal jo ha fylt ut egenmeldingsskjema som du og arbeidsgiver skal signere. Be om å få se disse 4, hvis arb. giver mener du har brukt opp alle egenmeldingene. Anonymous poster hash: dbc38...bf9 Spørs jo hvor mangen barn HI har, da. Jeg tolket det som "kun" ett. Men ja, jeg synes at 4 perioder siden februar er mye, dersom hun er den som har minst! Anonymous poster hash: 76f9d...5ca Jeg har to barn. Jeg har totalt 7 fraværsdager fordelt på 10 mnd. Er det virkelig mye syns du? Anonymous poster hash: 0bd9e...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå