Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Jeg holder på med det siste året i graden, og skal snart begynne å se etter en relevant jobb Hvor eller hva jobber du med, (som har tilnærmet samme utdanning)? - Trives du der du jobber, og kanskje du kan si noe om lønn og videre muligheter der du er ? Har selv noen tanker om en master på sikt, men det får tiden vise... Takker for svar:) Anonymous poster hash: 79cc8...1c2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har bachelor i spesialpedagogikk og jobber som miljøterapeut. Kunne også få jobb som pedagogisk leder i barnehage. Du kan ta master innenfor pedagogikk, på uio kan man vel også ta en master i ppr slik at du kan jobbe i ppt. Uio har også en master innen hr som man kan ta med ped i bunn. Anonymous poster hash: a90ef...450
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har bachelor i spesialpedagogikk og jobber som miljøterapeut. Kunne også få jobb som pedagogisk leder i barnehage. Du kan ta master innenfor pedagogikk, på uio kan man vel også ta en master i ppr slik at du kan jobbe i ppt. Uio har også en master innen hr som man kan ta med ped i bunn. Anonymous poster hash: a90ef...450 Takk for svar:) Anonymous poster hash: 79cc8...1c2
ulenissen Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Du får ikke jobb som pedagogisk leder, med en bachelor i pedagogikk. Da må du i tilfelle ta et år videreutdanning med småbarnspedagogikk! Dette står i barnehageloven.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Du får ikke jobb som pedagogisk leder, med en bachelor i pedagogikk. Da må du i tilfelle ta et år videreutdanning med småbarnspedagogikk! Dette står i barnehageloven. Man får på disp. Ikke noe problem her i området hvor jeg bor. Anonymous poster hash: a90ef...450
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Har master i spes.ped og jobber i PPT. Er barnevernsped. i bunn. Kjenner ingen som kun har bachelor i ped. Anonymous poster hash: a03fe...513
ulenissen Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Du får ikke jobb som pedagogisk leder, med en bachelor i pedagogikk. Da må du i tilfelle ta et år videreutdanning med småbarnspedagogikk! Dette står i barnehageloven.Man får på disp. Ikke noe problem her i området hvor jeg bor. Anonymous poster hash: a90ef...450 Du hadde ikke blitt vuredert her i Bergen. Og dispensasjon har man bare lov til å gi et år om gangen dersom det ikke finnes kvalifiserte søkere, det er jo litt usikkert med tanke på lån osv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Kjenner bare et par stykker med bachelor i pedagogikk, de jobber i barnehage (ikke med pedagogisk ansvar, men som assistenter). Dette er i Bergen. Kommer kanskje an på hvor du bor og hva det er behov for. Du kommer sikkert lengre om du tar master, da pedagogikk på bachelornivå er såpass vidt og "lite konkret". Anonymous poster hash: 43af7...b1f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Kjenner bare et par stykker med bachelor i pedagogikk, de jobber i barnehage (ikke med pedagogisk ansvar, men som assistenter). Dette er i Bergen. Kommer kanskje an på hvor du bor og hva det er behov for. Du kommer sikkert lengre om du tar master, da pedagogikk på bachelornivå er såpass vidt og "lite konkret". Anonymous poster hash: 43af7...b1f Enig med denne. Både bachelor i ped og spes.ped er ikke verdt så mye når det kommer til arbeidslivet. Master er nok veien å gå om du ønsker valgmuligheter. Anonymous poster hash: a90ef...450
hallaballakamma Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Personlig syns jeg pedagogikk i bachelor var utrolig spennende. Alle sier mye forskjellig, fordi enten så angret de på studievalget, dvs utdanningen var ikke noe for dem. Mens for andre så traff utdanningen rett i blinken. I pedagogikk fins det utallige mange muligheter. Men selvfølgelig avhenger det av bachelor og master. De med bachelorgrad har nok jobbmuligheter, men dersom man har master får man flere valgmuligheter av yrker, og lønnen stiger enormt. Mange jeg kjenner har blitt ferdigutdannet og tjener mellom 400 000 - 500 000. Alt etter hva du spesialiserer deg innenfor og hva du brenner for selv.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har bachelor i pedagogikk, og jobber som prosjektkoordinator. Anonymous poster hash: 02cb9...967
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Du får ikke jobb som pedagogisk leder, med en bachelor i pedagogikk. Da må du i tilfelle ta et år videreutdanning med småbarnspedagogikk! Dette står i barnehageloven. Man får på disp. Ikke noe problem her i området hvor jeg bor. Anonymous poster hash: a90ef...450 Tragisk Anonymous poster hash: eb13d...769
MammantilNurket Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Du får ikke jobb som pedagogisk leder, med en bachelor i pedagogikk. Da må du i tilfelle ta et år videreutdanning med småbarnspedagogikk! Dette står i barnehageloven.Man får på disp. Ikke noe problem her i området hvor jeg bor. Anonymous poster hash: a90ef...450 Tragisk Anonymous poster hash: eb13d...769 Med en BA i ped.hadde jeg ikke giddet å jobbe som ped.leder - for dårlig betalt, for lite ubunden arb.tid, for lavt faglig nivå blant kolleger og alt for dårlige ferie/avspaseringsordninger.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Husker jeg vurderte bachelo i pedagogikk for lenge siden, men er sjeleglad i dag for at jeg valgte en grunnutdanning først for så å bygge på med spes.ped, står så mye sterkere👍 Anonymous poster hash: d0789...e2a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Du får ikke jobb som pedagogisk leder, med en bachelor i pedagogikk. Da må du i tilfelle ta et år videreutdanning med småbarnspedagogikk! Dette står i barnehageloven.Man får på disp. Ikke noe problem her i området hvor jeg bor. Anonymous poster hash: a90ef...450 Tragisk Anonymous poster hash: eb13d...769 Ja, kjempetragisk. Mye bedre om de ansetter en ufaglært på disp. Anonymous poster hash: a90ef...450
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #16 Skrevet 29. juni 2015 Du får ikke jobb som pedagogisk leder, med en bachelor i pedagogikk. Da må du i tilfelle ta et år videreutdanning med småbarnspedagogikk! Dette står i barnehageloven.Man får på disp. Ikke noe problem her i området hvor jeg bor. Anonymous poster hash: a90ef...450 Tragisk Anonymous poster hash: eb13d...769 Ja, kjempetragisk. Mye bedre om de ansetter en ufaglært på disp. Anonymous poster hash: a90ef...450 Er like tragisk det Anonymous poster hash: eb13d...769
hallaballakamma Skrevet 29. juni 2015 #17 Skrevet 29. juni 2015 Husker jeg vurderte bachelo i pedagogikk for lenge siden, men er sjeleglad i dag for at jeg valgte en grunnutdanning først for så å bygge på med spes.ped, står så mye sterkere Anonymous poster hash: d0789...e2a Det går å ta BA i ped. og bygge med master enten det er spes. ped eller klinisk ped.Alle står like sterke til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå