Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Har vært prøver siden september 2013. Alle sier "bare ikke tenk på det, så blir du nok gravid". Hvordan i huleste kan man ikke tenke på det? Bortsett fra de som har "ulykker".

Må jo vite hvor man er i syklusen for å gjøre størst innsats når det gjelder.

Kan noen hjelpe meg?

-frustrert :/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144185711-til-mammaer-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er det du lurer på? Når det kommer til prøvingen så er det greit at du har oversikt over syklusen din, og at du er sikker på at du har eggløsninger? Tester du etter el eller temper? Om du gjør det og dere har hatt regelmessig sex rundt el uten å bli gravide i over ett år så ville jeg nok tatt en tur til legen og fått sjekket om alt er som det skal, for sikkerhets skyld. Noen bruker jo lengre tid enn andre, så det trenger ikke være noe galt. 

Anonymous poster hash: 8d9be...fbe

Vi var på utredlese for meg i september. Fant ingenting galt, annet enn kort lutefase, har fått hormonbehandling. Tempet en del mnd i fjor, fant ut at jeg har el 14. dag i syklusen min.

Blir bare litt oppgitt når "alle" venninnne mine blir gravide, en etter en og alle sier, du må ikke tenke på det.....

Vi var på utredlese for meg i september. Fant ingenting galt, annet enn kort lutefase, har fått hormonbehandling. Tempet en del mnd i fjor, fant ut at jeg har el 14. dag i syklusen min.

Blir bare litt oppgitt når "alle" venninnne mine blir gravide, en etter en og alle sier, du må ikke tenke på det.....

Har dere sjekket spermkvaliteten hos mannen din da? Det kan evt. være neste steg. Ellers så er det jo å passe på at du har nok D-vitaminer og lever sunt og stresser så lite som mulig :) Bidronninggele og wild yam er også noe du kan google og lese om hvis du ikke har hørt om det før. :)

Vel, han er lit høy i hatten. Fikk en henveldesel for mannen også, men han vil ikke teste seg ennå.......ppfff :( Bor i Afrika, så neste gang vi er i Europa så tester han seg nok, dersom vi ikke er gravide innen da. :)

Ha biodrong gele liggende, husker ikke helt når jeg skulle ta det, før eller etter el? Før er det ikke? Har wild yam liggende også. Tok alt dette i våres-sommer en gang, men gav opp siden det ikke gav noen resulatater......

Annonse

Skjønner :) Bidronninggele skal man visst ta fra dag 1 i syklusen og til du får eggløsning, wild yam tar du når eggløsningen er over. Ser at det har funket for mange (men vet jo ikke om det er tilfeldig), men jeg er litt skeptisk siden det av og til kan klusse til syklusen litt. Men verdt å prøve :) Men er helt klart lurt at han tester seg etterhvert også dersom det ikke blir noe graviditet snart, så vet man iallefall om det er noe galt. Men jeg krysser fingre for at dere får det til snart :) 

Bidronninggele og wild yam har ingen bevist effekt. Om du ikke er overvektig, og lever sunt og får i deg alle vitaminer du trenger tipper jeg sædkvaliteten er dårlig.

Det ordner seg til slutt, men få ham til legen :)

Anonymous poster hash: 723ec...755

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...