Gå til innhold

Blir det dumt om

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje det rette ordet er rart? Jeg er selv en av mange søsken der noen har to navn og noen har ett. Har aldri tenkt over det... men nå blir jo barnet vårt den eneste med et evt dobbeltnavn. .. vil det føles urettferdig? Blæh... blir ikke enig med meg selv...

Anonymous poster hash: 61b9d...51f

Annonse

Ei jeg veit av valgte å ha enkeltnavn på første sønnen sin.. men når hun fikk sønn nr. 2, så fant hun 2 navn til han.

Det endte med at hun da i ettertid, når hun sendte navneskjema på sønn nr. 2, så gav den første sønnen et ekstra navn også, slik at de begge fikk to.

Det er jo også en evt måte å løse det på.

Mange muligheter :)

Kommer an på stilen.

Om den ene heter Marius og den andre Emma Sofie er ikke forskjellen så stor.

Om den ene heter Jo og den andre Alexandra Therese så faller det kanskje mer i øynene.

Uansett er det ikke noe galt i det. Det er stort sett kun hos foreldrene barna blir presentert og nevnt i lag. (unntak for tvillinger). Ellers står de uansett som individer hos venner, naboer, i barnehagen, på skolen, i jobben sin osv.

• 2 uker senere...

Jeg føler litt på at det må være likt ;-) Tilfeldigvis så har søskena navn på samme forbokstav og har like mange stavelser. Navna vi vurderer til lillebror har to stavelser hver, men tviler på at vi kommer til å bruke begge i dagligtale, så det blir jo kun på papiret. Vanskelig. ..!

Anonymous poster hash: 61b9d...51f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...