Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakker gilde røkte kjøttpølser, altså naturtarm, harmløs sådan, men spiser dere skinnet? Har stiftet bekjentskap med et menneske som mener det er vanlig. Jeg har vokst opp med å fjerne skinnet og tror ikke jeg har vært borti at noen andre spiser det heller.

Det finnes selvsagt forskjellig typer kjøttpølser på markedet og mange er uten naturtarm og da må man jo selvsagt fjerne det, det skjønner jeg jo. Nå ble jeg nysgjerrig...

Skrevet

Griller jeg pølsa på bål så spiser jeg skinnet. Kokte pølser må skinnet av.

Anonymous poster hash: 12923...978

Skrevet

På røkte kjøttpølser skal skinnet av, men på de som er "skinnfri" går det bra :)

Skrevet

Tar av skinnet på kjøttpølser!

Anonymous poster hash: f29ff...6de
Skrevet

Jeg tar av skinnet, men både pappa og samboer eter hele sulamitten.

Skrevet

Jeg fjern skinnet, er så seigt at det er ekkelt å spise. Syns at winerpølser sitt skinn er like seigt så spiser ikke winerpølser. Alle jeg har spist kjøttpølser med (som jeg kan huske) har tatt av skinnet bortsett fra min mann som spiser litt av det.

Anonymous poster hash: aa2ce...d5d

Skrevet

Spiser ikke skinnet på røkt pølse. Fjernes før den stekes. Men spiser den på  wienerpølse.

Tror forskjellen på konsistensen på tarmen er fordi den ene er fåretarm (røkt pølse) og den andre er svinetarm (wienerpølsa).

Anonymous poster hash: e9ac5...86f
Skrevet

Man fjerner skinnet på middagspølsene (røkte kjøttboller) vel! Til og med min far, som er pølsemaker, fjerner skinnet.

Skrevet

Jeg fjerner skinnet...og putter det rett i munnen.Har alltid gjort det og synes det smaker godt. Dette gjelder stort sett bare Gildes røkte kjøttpølser, da de er de eneste som har gode middagspølser.

Skrevet

Spiser skinnet på stekte kjøttpølser, det er nesten det beste på hele pølsa. Ikke alltid jeg spiser det på kokte. Og angående wienerpølser, så er det jo den fantastiske "knaselyden" når man biter gjennom skinnet som gjør en wienerpølse til en god wienerpølse, og de spiser jeg jo bare kokte.

Skrevet

Gilde røktes kjøttpølse bruker ikke ekte tarm. Gilde julepølse feks bruker ekte tarm og skinnet er noe helt annet om man sammenlign.

Jeg fjerner skinnet på alt av pølser (ikke einer da) siden jeg er vant til det fra barndommen av:)

Anonymous poster hash: 48a57...0ca

Skrevet

Gilde røktes kjøttpølse bruker ikke ekte tarm. Gilde julepølse feks bruker ekte tarm og skinnet er noe helt annet om man sammenlign.

Jeg fjerner skinnet på alt av pølser (ikke einer da) siden jeg er vant til det fra barndommen av:)Anonymous poster hash: 48a57...0ca

Det står svinetarm på pakka...

Skrevet

Spiser skinnet og også potetskall. Mat kastes ikke.

Anonymous poster hash: fce1b...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...