Gå til innhold

Hvordan unngå at babyen får dyna over hodet i sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Babyen vår har sovet i vugge frem til nå (4,5 mnd), tenker å begynne å bruke sprinkelseng nå - men er redd hun skal få dyna over hodet ila natta hvis hun spreller og sparker.... i vugga har vi bundet knytinga på dyna fast i en av sprinklene i fotenden. Hvordan gjør dere det?

tips mottas med takk :-)

Anonymous poster hash: e13d9...413

Fortsetter under...

Jeg ville ikke knytt den fast ihvertfall, babyen kan jo like lett havne lenger ned i senga og dermed under ei fastknytt dyne, som den kan dra den over hodet selv. Med mindre babyen har for vane å trekke dyna over seg ville jeg ikke gjort noe med saken enn så lenge. Eneste "tiltaket" jeg ville vurdert er å gå over til disse soveposene man kan bruke istedet for dyne. Om hun spreller mye er det nok større fare for at hun sparker den av seg enn at den dras oppover :)

Anonymous poster hash: 5459e...801

Du kan jo gjøre det samme der, evt bruke votteklyper nederst. Barnet skal alltid ligge med bena nesten inntil beinenden ikke oppe i hodeenden. Da kan de ikke skli så langt inn under dyna. Bruk evt litt større dyne og legg over på tvers, med armene som stopper oppå dyna også kan du feste dyna mellom senga og madrassen på hver side.

Men lettest er det nok med sovepose!

Anonymous poster hash: 490ef...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...