Gå til innhold

Er det utløpsdato på pantelapper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverte en pantelapp på Rimi, pantelappen var fra oktober og på nesten 200 kroner. Fikk beskjed om at den var ugyldig fordi den var for gammel. Han i kassa spurte om jeg hadde pantet den før, nei sa jeg for da hadde jeg jo ikke hatt pantelappen. Så sa han at de kunne jo ikke vite om kundene fant pantelapper (som var pantet) på gulvet som de ansatte mistet, for så å prøve å pante de på nytt.....

Ble irritert, var jo endel penger :( I tillegg til at han antydet at jeg hadde plukket opp en brukt pantelapp fra gulvet, tatt den med meg hjem, for så å ta den med tilbake 2 måneder senere for å pante den på nytt.

Jeg har levert gamle pantelapper på Kiwi mange ganger og har aldri fått beskjed om at den var for gammel.

Kan det være forskjell fra butikk til butikk? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 4090e...953
Skrevet

De må egentlig innløses samme dagen....

Anonymous poster hash: 509ef...228

Skrevet

Gjelder det overalt?

Da er det kiwibutikken jeg bruker å handle på, som ikke bryr seg om det da

Skrevet

De skal brukes samme dag.

Anonymous poster hash: d85f4...b6e

Skrevet

Gjelder det overalt?

Da er det kiwibutikken jeg bruker å handle på, som ikke bryr seg om det da

Det er det jeg har som oppfatning, ja. Du kan høre med de på Kiwi? :)

Skrevet

Jeg jobber i kiwi og det er ingen "dato" på psntelappene. Scannet en lapp spm var over ett år her om dagen:)

Når en lapp først er Scannet får du opp feilmelding i kassa om du prøver å scanne dem en gang til. Er lappen så gammel at strekkoden ikke funker lenger skal den slås inn manuelt.

Anonymous poster hash: dff0c...923

Skrevet

Jeg jobber i kiwi og det er ingen "dato" på psntelappene. Scannet en lapp spm var over ett år her om dagen:)

Når en lapp først er Scannet får du opp feilmelding i kassa om du prøver å scanne dem en gang til. Er lappen så gammel at strekkoden ikke funker lenger skal den slås inn manuelt.

Jeg føler meg litt snytt. Men det som irriterte meg mest var det han sa. Jaja, enda en grunn til å ikke handle på Rimi

Skrevet

Har jobbet på obs og der tok vi mot lapper som kunne scannes evt slås inn manuelt med tallkoden. Hvis det ikke vises lengre er løpet kjørt...

Anonymous poster hash: b87ac...f20

Skrevet

All skrift på lappen var klar og tydelig

Skrevet

Til dere som svarer at de skal innløses samme dag.....

Vet dere det???

Og hvordan kan dere vite det når det ikke er sant?

Mange som bare tror noe, og legger det frem som om det er sikkert!

Anonymous poster hash: 2e1a1...68d

Skrevet

Har jobbet på rimi i mange år. Løser inn pantelapper så lenge de kan scannes i kassa, eller at trykket er tydelig så vi ser beløp/strekkode. Hvis pantelappen er så gammel at trykket er borte er det derimot litt vanskelig å løse den inn. Høres ut som du har møtt på en veldig vrang ansatt. Hvis du fortsatt har lappen, gå dit igjen og prøv hos en annen ansatt. Hvis pantelappen er scannet inn fra før, skal den ikke gå inn i kassa igjen. Og på min butikk river vi pantelappen i to i tillegg. Hadde det vært utløpsdato på den, burde det blitt opplyst ved pantemaskinen.

Anonymous poster hash: f8905...917

Skrevet

Til dere som svarer at de skal innløses samme dag.....

Vet dere det???

Og hvordan kan dere vite det når det ikke er sant?

Mange som bare tror noe, og legger det frem som om det er sikkert!

Anonymous poster hash: 2e1a1...68d

På butikken her står det på skiltet ved siden av pantemaskinen at den skal brukes samme dag.

Anonymous poster hash: d85f4...b6e

Skrevet

Har jobbet på rimi i mange år. Løser inn pantelapper så lenge de kan scannes i kassa, eller at trykket er tydelig så vi ser beløp/strekkode. Hvis pantelappen er så gammel at trykket er borte er det derimot litt vanskelig å løse den inn. Høres ut som du har møtt på en veldig vrang ansatt. Hvis du fortsatt har lappen, gå dit igjen og prøv hos en annen ansatt. Hvis pantelappen er scannet inn fra før, skal den ikke gå inn i kassa igjen. Og på min butikk river vi pantelappen i to i tillegg. Hadde det vært utløpsdato på den, burde det blitt opplyst ved pantemaskinen.

Lappen tok han, jeg tenkte ikke på å få den tilbake.... Jeg synes det i grunn var litt pinlig, var lang kø bak meg. Han mente datoen som sto på var utløpsdatoen, mens jeg mente det var datoen jeg pantet

Skrevet

Lappen tok han, jeg tenkte ikke på å få den tilbake.... Jeg synes det i grunn var litt pinlig, var lang kø bak meg. Han mente datoen som sto på var utløpsdatoen, mens jeg mente det var datoen jeg pantet

Dato som står på er pantedato ja. Gå tilbake, klag og bedre de se på kamera ifh bevis. Makan. Kjenner jeg blir flau på vegne av yrket mitt. Mvh hu fra kiwi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...