Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Kan noen fortelle meg HVORFOR en forstørrelse på rundt 20x30 koster 300-400 kr hos fotograf (i tillegg til at man har betalt for fotograferingen, selvsagt), og 30 kr hos de store fotokjedene? Hva er forskjellen? Anonymous poster hash: 3013c...305
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Forskjellen er vel at fotografen eier bilde og tar grovt betalt for å gi fra seg de rettighetene, mens hos de andre kjedene er det du som eier, de tar bare betalt for å trykke det i det formatet du ønsker.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Kvalitet koster. Det koster mer å få en fagmann hjem å bytte pakning på vaskemaskinen din kontra å kjøpe den på Clas Olsson. Anonymous poster hash: 11f96...a0b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 I dette tilfellet har jeg betalt 1500 for fotograferingen, også har jeg kjøpt en pakke med 10 digitale bilder til 3500. Dvs at jeg nå eier rettighetene til disse 10 bildene. Men dersom jeg skal ha forstørrelser, må jeg altså betale 300-400 kr per bilde i tillegg. Jeg lurer altså på om det er noen stor kvalitetsforskjell på å printe ut et høykvalitets fotografbilde hos Fotoknudsen og å printe ut samme bilde hos fotografen? Anonymous poster hash: 3013c...305
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 I dette tilfellet har jeg betalt 1500 for fotograferingen, også har jeg kjøpt en pakke med 10 digitale bilder til 3500. Dvs at jeg nå eier rettighetene til disse 10 bildene. Men dersom jeg skal ha forstørrelser, må jeg altså betale 300-400 kr per bilde i tillegg. Jeg lurer altså på om det er noen stor kvalitetsforskjell på å printe ut et høykvalitets fotografbilde hos Fotoknudsen og å printe ut samme bilde hos fotografen? Anonymous poster hash: 3013c...305 Nei, det er ikke noe forskjell. Der er kvaliteten like fin, etter min erfaring hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå