Gå til innhold

psykolog

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

noen her som har gått til psykolog med HA problemene. jeg kjenner det preger  meg veldig og mannen og min mor har begge foreslått at jeg skal gå å snakke med noen...

Anonymous poster hash: ecd2f...e78

ser det er en stund siden du skrev, men velger å svare alikevel ;)

Jeg gikk til psykolog en periode da det stormet som verst i barnløshetjungelen.... jeg følte jeg fikk noen verktøy til å takle det jkeg gikkk igjennom... så anbefaler det virkelig! Det kan vøre lettere å snakke med en som du ikke kjenner ;)

Jeg slenger meg på og anbefaler også å gå til psykolog.

Særlig dersom du har mange triste og destruktive tanker som ikke blir bearbeidet.

Selv om du har en mann som er god å snakke med og kanskje andre også, kan det være lurt å finne en uavhengig person som ikke har sin egen sorg og sine egne følelser midt i det hele. En psykolog har kompetanse på å takle tøffe livssituasjoner og hendelser, og vil, som Tante Esel også sier, kunne gi deg gode verktøy til å takle følelsene og reaksjonene. Det er i alle fall min erfaring - jeg har gått til psykolog både underveis og nå (selv om jeg ikke går så hyppig lenger) - det har hjulpet meg å bearbeide sorgen og se framover. 

Et alternativ - dersom det er vanskelig å få time hos psykolog - kan kanskje være å snakke med jordmor, særlig hvis /når du blir gravid igjen og frykten for å miste blander seg med håpet om at det skal gå bra. 

Lykke til!! 

Det er absolutt fornuftig å snakke med noen. Jeg hadde bestilt forrige gang jeg mistet pga. jeg gikk så til de grader i kjelleren at jeg turde ikke annet enn å bestille rett etter jeg kom fra sykehuset. Da jeg "endelig" fikk time så følte jeg at jeg hadde kontroll, så jeg avlyste. Men nå - over et år etterpå uten graviditet - sliter jeg jo litt. Men ikke så mye som forrige gang. Heldigvis! 

Så: Jeg anbefaler deg å ta kontakt med psykolog/ få henvisning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...