Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Vi bor i tomannsbolig og naboen har julestjerne i papp i 3 av vinduene. Vi ha det også, men jeg slår de av om natten og når vi ikke er hjemme. Dette gjør ikke naboen og jeg liker det ikke.. jeg er kjemperedd for brann. Deres stjerner står på døgnet rund, det bekymrer meg. Kan jeg si noe?:/ Anonymous poster hash: 3c793...729
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Det kan jo hende at de har LED-lys i stjernene sine. Det har vi. Anonymous poster hash: 0c71a...e2e
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Må ikke julelys være godkjent før salg? Skulle jo tro det og da kan vel ikke de julestjernene være så farlige så lenge en ikke har montert feil pære el. Anonymous poster hash: dc778...896
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Jeg syns du kan spørre om det er led lys i de. Dette er jo en nabo så ikke noe rart i det. Jeg ville nok også luftet min redsel om det er normale pærer i de. Til hun over: http://www.avisa-st.no/nyheter/article10407931.ece Anonymous poster hash: f0dc2...787
gærne ko Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Mykje av julebelysninga er ganske dårligså den bør absolutt skrus av på natt og når man er borte ja. Men hadde ikkje sagt frå til naboen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Jeg syns du kan spørre om det er led lys i de. Dette er jo en nabo så ikke noe rart i det. Jeg ville nok også luftet min redsel om det er normale pærer i de. Til hun over: http://www.avisa-st.no/nyheter/article10407931.ece Anonymous poster hash: f0dc2...787 Ser at de også nevner: – Bruk aldri lyspærer som er sterkere enn det lampen er beregnet for. Svimerker er et alvorlig faresignal, er råd fra Brannvernforeningen. Da er det jo brukerfeil, men selvsagt skummelt for det. Anonymous poster hash: dc778...896
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Jeg hadde byttet batteri i alle røykvarslerne mine, men jeg hadde ikke sagt noe til naboen. Anonymous poster hash: 191c4...bd9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Det kan jo hende at de har LED-lys i stjernene sine. Det har vi. Anonymous poster hash: 0c71a...e2e Hva slags led-lys da? Går det an å kjøpe led-pærer til en vanlig stjerne eller er det spesielle stjerner? Anonymous poster hash: 191c4...bd9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Nå er ikke min av pappa men brennbar allikevel, jeg slår den dog ikke av om natt eller når jeg går ut siden det er stjerne med ledlys Anonymous poster hash: 02256...3ce
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Det kan jo hende at de har LED-lys i stjernene sine. Det har vi. Anonymous poster hash: 0c71a...e2e Hva slags led-lys da? Går det an å kjøpe led-pærer til en vanlig stjerne eller er det spesielle stjerner? Anonymous poster hash: 191c4...bd9 Vanlige led-pærer. Fås kjøpt de fleste steder man får kjøpt lyspærer, i alle fall som feks lampebutikker, Clas Ohlson osv Anonymous poster hash: 0c71a...e2e
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Det kan jo hende at de har LED-lys i stjernene sine. Det har vi. Anonymous poster hash: 0c71a...e2e Hva slags led-lys da? Går det an å kjøpe led-pærer til en vanlig stjerne eller er det spesielle stjerner? Anonymous poster hash: 191c4...bd9 Vanlige led-pærer. Fås kjøpt de fleste steder man får kjøpt lyspærer, i alle fall som feks lampebutikker, Clas Ohlson osv Anonymous poster hash: 0c71a...e2e Det visste jeg ikke, blir de ikke varme de da? Så genialt, da skal jeg kjøpe det etterpå Anonymous poster hash: 191c4...bd9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Vi bor i tomannsbolig og naboen har julestjerne i papp i 3 av vinduene. Vi ha det også, men jeg slår de av om natten og når vi ikke er hjemme. Dette gjør ikke naboen og jeg liker det ikke.. jeg er kjemperedd for brann. Deres stjerner står på døgnet rund, det bekymrer meg. Kan jeg si noe?:/ Anonymous poster hash: 3c793...729 Slik er livet i tomannsbolig. Du har ikke kontroll på hva de gjør for å forhindre brann. Anonymous poster hash: cb668...734
*Nøtta* Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Om du har et fint forhold til naboen din så kan du jo slå av en prat over gjerdet med følgende: ' " De er så fine de adventstjernene du har i vinduet. Er de av papp egentlig? Ser så flotte ut!" Naboen svarer takk og ja. Du: " Vi har også pappstjerner, men kan jeg spørre deg om dere har ledbelysning i deres? Vi har vanlig pære og jeg er livredd for at det skal begynne å brenne, så jeg tør ikke la de stå på døgnet rundt, men har lagt merke til at det gjør deres stjerner. Så derfor tenkte jeg spørre hva som er hemmligheten med deres stjerner, led? Hvor kjøper dere ledpærer til advntsstjerner i så fall?" Om naboen så svarer at de har vanlige pærer i sine så hadde jeg sagt: " Da er dere modige som tør å la de stå på døgnet rundt. Jeg las en rapport om at det var mange branntilløp i pappstjerner og etter det har jeg blitt livredd for brann! Men mulig jeg er litt pysete da, men jeg tør i alle fall IKKE å la de stå på hele døgnet etter å ha lest den rapporten" Også ledd litt sånn unnskyldende av meg selv...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Det kan jo hende at de har LED-lys i stjernene sine. Det har vi. Anonymous poster hash: 0c71a...e2e Hva slags led-lys da? Går det an å kjøpe led-pærer til en vanlig stjerne eller er det spesielle stjerner? Anonymous poster hash: 191c4...bd9 Vanlige led-pærer. Fås kjøpt de fleste steder man får kjøpt lyspærer, i alle fall som feks lampebutikker, Clas Ohlson osv Anonymous poster hash: 0c71a...e2e Det visste jeg ikke, blir de ikke varme de da? Så genialt, da skal jeg kjøpe det etterpå Anonymous poster hash: 191c4...bd9 De er jo basert på en p-n overgang (samme som solceller, bare "motsatt") istedenfor en eksoterm kjemisk transportreaksjon som fører til at tråden gløder, så da utvikleren den ikke varme på samme måte. For mer utfyllende svar, google ordene og les på wikipedia, jeg har et møte nå. Anonymous poster hash: d59ec...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå