Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Jeg har hatt samme lege i 13 år og er veldig fornøyd. Har vært gjennom mye Men jeg har flyttet og det er lang vei til legen Og det er ingen ledige plasser på listen til legen min pr dags dato.... Kan man angre på et evt bytte?Hvordan velge en ny? Prøvetime??? Anonymous poster hash: e8266...120
Roselilly Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Man har ikke angrerett. Da må man ev. vente til din gamle lege får ledig plass på listen sin igjen. Jeg beholdt min fastlege også da jeg bodde 4-5 timer unna noen år (ja, måtte ta meg fri 1- 1,5 dag for en legetime). Nå har jeg flyttet nærmere og har også blitt syk og er sjeleglad for at jeg ikke byttet bort den dyktige legen! Om du googler litt så kan du ofte finne omtaler av de ulike legene. Forhør deg også med kolleger og bekjente der du har flyttet, hvilke leger som har godt rykte osv. Legene gir dessverre ikke prøvetime - selv om det å finne riktig lege er så viktig at en slik ordning burde vært opprettet Ev. kan du jo også snakke med din gamle lege og høre om han eller hun kjenner en god lege på det nye bostedet ditt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Man har ikke angrerett. Da må man ev. vente til din gamle lege får ledig plass på listen sin igjen. Jeg beholdt min fastlege også da jeg bodde 4-5 timer unna noen år (ja, måtte ta meg fri 1- 1,5 dag for en legetime). Nå har jeg flyttet nærmere og har også blitt syk og er sjeleglad for at jeg ikke byttet bort den dyktige legen! Om du googler litt så kan du ofte finne omtaler av de ulike legene. Forhør deg også med kolleger og bekjente der du har flyttet, hvilke leger som har godt rykte osv. Legene gir dessverre ikke prøvetime - selv om det å finne riktig lege er så viktig at en slik ordning burde vært opprettet Ev. kan du jo også snakke med din gamle lege og høre om han eller hun kjenner en god lege på det nye bostedet ditt. Vanskelig dette.... Men tusen takk for svar :-) Anonymous poster hash: e8266...120
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Anbefaler deg å sjekke legelisten.no. Der kan du søke opp fastleger og lese anmeldelser fra pasienter. Veldig nyttig når man vurderer å bytte Anonymous poster hash: 677a8...625
Tjofsen Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Du kan også høre med folk på det nye stedet ditt om de har en lege å anbefale. Det er ikke alle leger som har så mange omtaler på legelisten.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Jeg hatt vært som deg og byttet til slutt og ble veldig fornøyd! Anonymous poster hash: 41d56...4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå